Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTKİ MALZEMELERİ I | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Peyzaj Mimarlığının doğal malzemesi olan bitkilerin bilimsel taksonomisi, bitkileri tanımlamaya yönelik botanik bilimine ait temel terminoloji ve bitkilerin ekolojik özellikleri konuları ile, peyzaj düzenlemelerinde kullanılan başlıca ağaç taksonlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması,Bitkilerin coğrafi yayılışları, Dünya ve Türkiye’den örnekler,Temel botanik kavramları - bitki morfolojisine giriş,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Cupressaceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları, Araucariaceae Familyası, bitkilerin tanınması için bahçe gezileri.,Angiospermae taksonlarının Temel Botanik Özellikleri ve Gymnospermae farkları Herdem yeşil Angiospermae taksonları-Magnolia, Laurus, Quercus ilex, Ligustrum japonica, Photinia serrulata vb. türlerinin tanınması,Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Angiospermae taksonları-Salix ve Populus , Acer ve Fraxinus cinslerinin tanınması,Angiospermae taksonları - Aesculus, Quercus, Celtis cinslerini tanıtılması, Angiospermae taksonları Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Fagus, Betula, Ulmus cinsleri. ,Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Ağaçcıklar Prunus, Malus, ,Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Dekoratif ve egzotikler: Liriodendron, Liquidambar sty., Magnolia spp.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Açık ve kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini,yetişme istek ve koşullarını, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini kavrayabilme | 16, 6, 9 | A, E |
5.Peyzaj uygulamalarında açık ve kapalı tohumlu ağaçların kullanım alanlarını, önem ve işlevlerini bilir ve peyzaj tasarımı ile eşleştirir. | 16, 6, 9 | A, E |
3.Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan açık ve kapalı tohumlu ağaçları tanır ve kategorize eder. | 6 | A, E |
1. Bitkiler aleminin evrimsel sürecini ve bitkilerin biyolojik özelliklerini tanımlar. | 16, 37, 9 | A |
2. Dünya ve Türkiye'de fitocoğrafik yapıyı harita üzerinde ve coğrafi olarak analiz eder, bölgesel bitki zonlarını tanır ve ayrıştırır.. | 16, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | |
2 | Bitkilerin coğrafi yayılışları, Dünya ve Türkiye’den örnekler | Saha Gezisi ve uygulama |
3 | Temel botanik kavramları - bitki morfolojisine giriş | |
4 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası | Kurutulmuş bitki örnekleri ile kişisel bitki kataloğu hazırlanması |
5 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası | Saha uygulaması - Botanik Bahçesi Gezisi |
6 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Cupressaceae Familyası | Araştırma Ödevlerinin Verilmesi |
7 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları, Araucariaceae Familyası, bitkilerin tanınması için bahçe gezileri. | Yeni öğrenilen bitkilerin kataloğa eklenmesi |
8 | Angiospermae taksonlarının Temel Botanik Özellikleri ve Gymnospermae farkları Herdem yeşil Angiospermae taksonları-Magnolia, Laurus, Quercus ilex, Ligustrum japonica, Photinia serrulata vb. türlerinin tanınması | |
10 | Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Angiospermae taksonları-Salix ve Populus , Acer ve Fraxinus cinslerinin tanınması | Çevredeki bahçelerden Örnek toplama// öğrenci sunuşları |
11 | Angiospermae taksonları - Aesculus, Quercus, Celtis cinslerini tanıtılması | Yeni öğrenilen bitkilerin kataloğa eklenmesi |
12 | Angiospermae taksonları Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Fagus, Betula, Ulmus cinsleri. | öğrenci sunuşları |
13 | Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Ağaçcıklar Prunus, Malus, | öğrenci sunuşları |
14 | Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Dekoratif ve egzotikler: Liriodendron, Liquidambar sty., Magnolia spp. | Bitki Kataloglarının oluşturulması son çalışmalar Öğrenci sunuşları |
Kaynak |
Mamıkoğlu, N. G., 2010. Türkiyenin Ağaçları ve Çalıları, NTV Yayınları Yaltırık, F., Efe, A., 1994. Dendroloji Ders Kitabı, İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. Yaltırık, F., 1991. Bazı Yapraklı Ağaç ve Çalıların Kışın Tanınması, Ormancılık Eğitim ve Kültür Vakfı Yayınları, İstanbul. Pamay,B., 1992. Bitki Materyali 1 , İstanbul. Ferguson, N., 1949. Right plant, right place , ed. Joanne Wilson, New York : Fireside Book, 2005. Mataracı, T. 2004. Marmara Bölgesi doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, TEMA Vakfı Yayınları Atatürk Arboretumu, 2008. Atatürk Arboretumu Ağaç ve Çalıları, Atatürk Arboretumu Yayınları. Ebcioğlu, N., 2003. Bahçe ve Süs Bitkileri, Ağaçlar, Ağaçcıklar, Çalılar vb., Remzi Kitabevi Yay. |
Bruns Catalogue of trees and shrubs |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 11 | 2 | 22 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTKİ MALZEMELERİ I | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Peyzaj Mimarlığının doğal malzemesi olan bitkilerin bilimsel taksonomisi, bitkileri tanımlamaya yönelik botanik bilimine ait temel terminoloji ve bitkilerin ekolojik özellikleri konuları ile, peyzaj düzenlemelerinde kullanılan başlıca ağaç taksonlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması,Bitkilerin coğrafi yayılışları, Dünya ve Türkiye’den örnekler,Temel botanik kavramları - bitki morfolojisine giriş,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Cupressaceae Familyası,Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları, Araucariaceae Familyası, bitkilerin tanınması için bahçe gezileri.,Angiospermae taksonlarının Temel Botanik Özellikleri ve Gymnospermae farkları Herdem yeşil Angiospermae taksonları-Magnolia, Laurus, Quercus ilex, Ligustrum japonica, Photinia serrulata vb. türlerinin tanınması,Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Angiospermae taksonları-Salix ve Populus , Acer ve Fraxinus cinslerinin tanınması,Angiospermae taksonları - Aesculus, Quercus, Celtis cinslerini tanıtılması, Angiospermae taksonları Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Fagus, Betula, Ulmus cinsleri. ,Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Ağaçcıklar Prunus, Malus, ,Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Dekoratif ve egzotikler: Liriodendron, Liquidambar sty., Magnolia spp.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Açık ve kapalı tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini,yetişme istek ve koşullarını, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini kavrayabilme | 16, 6, 9 | A, E |
5.Peyzaj uygulamalarında açık ve kapalı tohumlu ağaçların kullanım alanlarını, önem ve işlevlerini bilir ve peyzaj tasarımı ile eşleştirir. | 16, 6, 9 | A, E |
3.Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan açık ve kapalı tohumlu ağaçları tanır ve kategorize eder. | 6 | A, E |
1. Bitkiler aleminin evrimsel sürecini ve bitkilerin biyolojik özelliklerini tanımlar. | 16, 37, 9 | A |
2. Dünya ve Türkiye'de fitocoğrafik yapıyı harita üzerinde ve coğrafi olarak analiz eder, bölgesel bitki zonlarını tanır ve ayrıştırır.. | 16, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | |
2 | Bitkilerin coğrafi yayılışları, Dünya ve Türkiye’den örnekler | Saha Gezisi ve uygulama |
3 | Temel botanik kavramları - bitki morfolojisine giriş | |
4 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası | Kurutulmuş bitki örnekleri ile kişisel bitki kataloğu hazırlanması |
5 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Pineceae Familyası | Saha uygulaması - Botanik Bahçesi Gezisi |
6 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları-Cupressaceae Familyası | Araştırma Ödevlerinin Verilmesi |
7 | Herdem yeşil ağaç ve ağaçcıklar : Gymnospermae taksonları, Araucariaceae Familyası, bitkilerin tanınması için bahçe gezileri. | Yeni öğrenilen bitkilerin kataloğa eklenmesi |
8 | Angiospermae taksonlarının Temel Botanik Özellikleri ve Gymnospermae farkları Herdem yeşil Angiospermae taksonları-Magnolia, Laurus, Quercus ilex, Ligustrum japonica, Photinia serrulata vb. türlerinin tanınması | |
10 | Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Angiospermae taksonları-Salix ve Populus , Acer ve Fraxinus cinslerinin tanınması | Çevredeki bahçelerden Örnek toplama// öğrenci sunuşları |
11 | Angiospermae taksonları - Aesculus, Quercus, Celtis cinslerini tanıtılması | Yeni öğrenilen bitkilerin kataloğa eklenmesi |
12 | Angiospermae taksonları Yaprak döken ağaç ve ağaçcıklar : Fagus, Betula, Ulmus cinsleri. | öğrenci sunuşları |
13 | Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Ağaçcıklar Prunus, Malus, | öğrenci sunuşları |
14 | Yaprak Döken ağaç ve ağaçcıklar -Angiospermae Taksonları: Dekoratif ve egzotikler: Liriodendron, Liquidambar sty., Magnolia spp. | Bitki Kataloglarının oluşturulması son çalışmalar Öğrenci sunuşları |
Kaynak |
Mamıkoğlu, N. G., 2010. Türkiyenin Ağaçları ve Çalıları, NTV Yayınları Yaltırık, F., Efe, A., 1994. Dendroloji Ders Kitabı, İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. Yaltırık, F., 1991. Bazı Yapraklı Ağaç ve Çalıların Kışın Tanınması, Ormancılık Eğitim ve Kültür Vakfı Yayınları, İstanbul. Pamay,B., 1992. Bitki Materyali 1 , İstanbul. Ferguson, N., 1949. Right plant, right place , ed. Joanne Wilson, New York : Fireside Book, 2005. Mataracı, T. 2004. Marmara Bölgesi doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları, TEMA Vakfı Yayınları Atatürk Arboretumu, 2008. Atatürk Arboretumu Ağaç ve Çalıları, Atatürk Arboretumu Yayınları. Ebcioğlu, N., 2003. Bahçe ve Süs Bitkileri, Ağaçlar, Ağaçcıklar, Çalılar vb., Remzi Kitabevi Yay. |
Bruns Catalogue of trees and shrubs |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |