Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. Doğan TÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede öğretilmesi, strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak kavratılması, Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon haftası, dersin işlenişi ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi, strüktür kavramına giriş,Strüktür kavramının taşıyıcı sistem olarak tanımı ve açıklanması, taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimlerinin anlatılması, doğadan strüktür örnekleri. Strüktürel gereklilikler ( Denge, geometrik stabilite, dayanım ve rijitlik), Yapıda kullanılan strüktürel elemanlar (temel, kolon, kiriş, perde, döşeme), Mesnet kavramı, fonksiyonu ve çeşitleri. Belirgin Yapısal Sistemlerin Analizi, Rijit Cisimlerin Dengesi. Yük çeşitleri ve yük aktarım prensipleri,Strüktürel biçimler 1 – Aktif form strüktür sistemler 2- Aktif vektör strüktür sistemler, Strüktürel biçimler 3- Aktif kesit strüktür sistemler 4- Aktif yüzey strüktür sistemler,Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri,Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri ,Yapıların fonksiyon yönünden türleri ve strüktüre etkisi (eğitim, sağlık, konut, fabrika vb),Yapı strüktürlerinin tasarımı ile ilgili seminer,Ön Tasarım ve Tasarım Süreçleri, Şematik Tasarım, dünyadan yapı strüktür örnekleri, Mesleğe Yönelik Strüktürel Kavramların Teori ve Pratiği (MIM, ARC, ICT: Kolon Analizi ve Tasarımı; EUT: Basit makinalar I),Deprem bölgelerinde taşıyıcı sistem tasarımına esas teşkil eden temel prensipler.,Dönem çalışması değerlendirmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede uygular.12, 2, 6, 9A, F, G
2. Strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak tasarlar12, 2, 6, 9A, F, G
3. Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin analiz eder.12, 2, 6, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon haftası, dersin işlenişi ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi, strüktür kavramına giriş
2Strüktür kavramının taşıyıcı sistem olarak tanımı ve açıklanması, taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimlerinin anlatılması, doğadan strüktür örnekleri. Strüktürel gereklilikler ( Denge, geometrik stabilite, dayanım ve rijitlik)
3 Yapıda kullanılan strüktürel elemanlar (temel, kolon, kiriş, perde, döşeme)
4 Mesnet kavramı, fonksiyonu ve çeşitleri. Belirgin Yapısal Sistemlerin Analizi, Rijit Cisimlerin Dengesi. Yük çeşitleri ve yük aktarım prensipleri
5Strüktürel biçimler 1 – Aktif form strüktür sistemler 2- Aktif vektör strüktür sistemler
6 Strüktürel biçimler 3- Aktif kesit strüktür sistemler 4- Aktif yüzey strüktür sistemler
7Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri
8Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri
9Yapıların fonksiyon yönünden türleri ve strüktüre etkisi (eğitim, sağlık, konut, fabrika vb)
10Yapı strüktürlerinin tasarımı ile ilgili seminer
11Ön Tasarım ve Tasarım Süreçleri, Şematik Tasarım, dünyadan yapı strüktür örnekleri
12 Mesleğe Yönelik Strüktürel Kavramların Teori ve Pratiği (MIM, ARC, ICT: Kolon Analizi ve Tasarımı; EUT: Basit makinalar I)
13Deprem bölgelerinde taşıyıcı sistem tasarımına esas teşkil eden temel prensipler.
14Dönem çalışması değerlendirmesi.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
1. Why Buildings Stand up? Mario Salvadori 2. Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction, Barry Onouye, Kevin Kane 3. Principles of Structures, Ariel Hanaor Statik-Mukavemet; Mehmet H. Omurtag; Birsen Yayınevi. Daha geniş bilgi için: Mühendisler için Mekanik, Statik; F.P. Beer, R. Johnston; Çevirenler: F. Keskinel, T. Özbek; Üçer Matbaacılık. Engineering Mechanics, Statics; David J. McGill, Wilton W. King; PWS Publishing Company. Mechanics of Engineering Materials, P.P. Benham, R.J. Crawford, C.G. Armstrong; Longman Group Limited.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
X
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. Doğan TÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede öğretilmesi, strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak kavratılması, Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon haftası, dersin işlenişi ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi, strüktür kavramına giriş,Strüktür kavramının taşıyıcı sistem olarak tanımı ve açıklanması, taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimlerinin anlatılması, doğadan strüktür örnekleri. Strüktürel gereklilikler ( Denge, geometrik stabilite, dayanım ve rijitlik), Yapıda kullanılan strüktürel elemanlar (temel, kolon, kiriş, perde, döşeme), Mesnet kavramı, fonksiyonu ve çeşitleri. Belirgin Yapısal Sistemlerin Analizi, Rijit Cisimlerin Dengesi. Yük çeşitleri ve yük aktarım prensipleri,Strüktürel biçimler 1 – Aktif form strüktür sistemler 2- Aktif vektör strüktür sistemler, Strüktürel biçimler 3- Aktif kesit strüktür sistemler 4- Aktif yüzey strüktür sistemler,Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri,Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri ,Yapıların fonksiyon yönünden türleri ve strüktüre etkisi (eğitim, sağlık, konut, fabrika vb),Yapı strüktürlerinin tasarımı ile ilgili seminer,Ön Tasarım ve Tasarım Süreçleri, Şematik Tasarım, dünyadan yapı strüktür örnekleri, Mesleğe Yönelik Strüktürel Kavramların Teori ve Pratiği (MIM, ARC, ICT: Kolon Analizi ve Tasarımı; EUT: Basit makinalar I),Deprem bölgelerinde taşıyıcı sistem tasarımına esas teşkil eden temel prensipler.,Dönem çalışması değerlendirmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tasarım elemanlarının mühendislik hesaplarının temel seviyede uygular.12, 2, 6, 9A, F, G
2. Strüktürel sistemlerin çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak tasarlar12, 2, 6, 9A, F, G
3. Strüktürel birleşenlerin boyutlandırılmasının temel prensiplerinin analiz eder.12, 2, 6, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon haftası, dersin işlenişi ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi, strüktür kavramına giriş
2Strüktür kavramının taşıyıcı sistem olarak tanımı ve açıklanması, taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimlerinin anlatılması, doğadan strüktür örnekleri. Strüktürel gereklilikler ( Denge, geometrik stabilite, dayanım ve rijitlik)
3 Yapıda kullanılan strüktürel elemanlar (temel, kolon, kiriş, perde, döşeme)
4 Mesnet kavramı, fonksiyonu ve çeşitleri. Belirgin Yapısal Sistemlerin Analizi, Rijit Cisimlerin Dengesi. Yük çeşitleri ve yük aktarım prensipleri
5Strüktürel biçimler 1 – Aktif form strüktür sistemler 2- Aktif vektör strüktür sistemler
6 Strüktürel biçimler 3- Aktif kesit strüktür sistemler 4- Aktif yüzey strüktür sistemler
7Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri
8Strüktürel biçimin, strüktürün ektinliğine tesiri
9Yapıların fonksiyon yönünden türleri ve strüktüre etkisi (eğitim, sağlık, konut, fabrika vb)
10Yapı strüktürlerinin tasarımı ile ilgili seminer
11Ön Tasarım ve Tasarım Süreçleri, Şematik Tasarım, dünyadan yapı strüktür örnekleri
12 Mesleğe Yönelik Strüktürel Kavramların Teori ve Pratiği (MIM, ARC, ICT: Kolon Analizi ve Tasarımı; EUT: Basit makinalar I)
13Deprem bölgelerinde taşıyıcı sistem tasarımına esas teşkil eden temel prensipler.
14Dönem çalışması değerlendirmesi.
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
1. Why Buildings Stand up? Mario Salvadori 2. Statics and Strength of Materials for Architecture and Building Construction, Barry Onouye, Kevin Kane 3. Principles of Structures, Ariel Hanaor Statik-Mukavemet; Mehmet H. Omurtag; Birsen Yayınevi. Daha geniş bilgi için: Mühendisler için Mekanik, Statik; F.P. Beer, R. Johnston; Çevirenler: F. Keskinel, T. Özbek; Üçer Matbaacılık. Engineering Mechanics, Statics; David J. McGill, Wilton W. King; PWS Publishing Company. Mechanics of Engineering Materials, P.P. Benham, R.J. Crawford, C.G. Armstrong; Longman Group Limited.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
X
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55