Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL TASARIM STÜDYOSU III-Bahar Dönemi2+658
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi yerleşim dokusu içerisinde birçok tasarım ve planlama problemini içeren koruma altındaki bir kamusal mekanın; planlanması ve tasarlanmasına yönelik analiz, kentsel okuma ve etüt çalışmaları yapılması, problem olarak tespit edilen alan(lar)ın tasarlanması ve projelendirilmesine yönelik çalışmalar, proje raporu yazma, görsel ve grafik anlatım teknikleri ile projenin ifade edilmesi ve sunulması gibi becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kentsel koruma ilkelerinin açıklanması, tarihi çevre ve koruma alanlarında kentsel tasarım ve peyzaj, Proje konusunun verilmesi, arazi gezisi ve yerinde tespitlerin yapılması,Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar),Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, kavramsal şemaların ve önerilerin geliştirilmesi, tasarım stratejilerinin belirlenmesi. (Eskiz, diyagram, kolaj, 3 boyutlu ifadeler) ,Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler,Fikir projesi teslimi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler,Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, 1/500 plan, kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizler, kolaj, maket,Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, genel plantasyon kararları, 1/500 plan,kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizleri kolaj, maket,Ön (avan) proje sunum teknikleri , görsel temsiliyet (1/1500 plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler. kolaj .maket),Ara teslim ve jüri (1/1000 fikir projesi. 1/1000-1/500 avan proje. plan. kesit. 3 boyutlu görseller. kolaj. diyagramlar. maket.),Uygulama projesi ölçeğine geçiş (1/200 yapısal çözümler, plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler) ,Uygulama projesi ölçeği (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit. 3 boyutlu ifadeler. kolaj. maket),Uygulama projesi sunum teknikleri (1/200 plan. kesit. Maket)
Detay Ölçeğine geçiş (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
,Projenin detaylandırılması (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket ),Final Jürisi (1/200 ölçekli uygulama planı, detaylar, plantasyon kesitler, kolaj ve 3 boyutlu görseller, maket); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Problem olarak verilen tarihi özellikli bir kentsel koruma alanının kentsel ilişkiler, tarihi, kültürel ve doğal çevre analiz çalışmaları ile mevcut durum tespiti çalışmalarını yapar.12, 14, 2, 3, 9E, F, H
2. Kentsel analizler çerçevesinde elde ettiği verileri sentezleyerek tarihi özellikli kentsel koruma alanı özelinde yorumlar.14, 19, 23E, F
3. Sentezden yola çıkarak, konsept ve tasarım stratejilerini ortaya koyar, bunları fikir projesi ekseninde bütünleştirir. 14, 2, 9E, H
4. Uygulama projesi ölçeğinde çalışarak (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit) 3 boyutlu gösterim teknikleri ile tasarımını ifade edebilir.13, 18, 2F
5. Tarihi özellikli kentsel koruma alanlarında yapılı çevre potansiyelinin çağdaş koşullara uygun yeni yorumları ve kentsel peyzaj tasarım düzenlemelerinde görev alabilir.14, 2, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kentsel koruma ilkelerinin açıklanması, tarihi çevre ve koruma alanlarında kentsel tasarım ve peyzaj, Proje konusunun verilmesi, arazi gezisi ve yerinde tespitlerin yapılması
2Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar)
3Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, kavramsal şemaların ve önerilerin geliştirilmesi, tasarım stratejilerinin belirlenmesi. (Eskiz, diyagram, kolaj, 3 boyutlu ifadeler)
4Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler
5Fikir projesi teslimi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler
6Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, 1/500 plan, kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizler, kolaj, maket
7Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, genel plantasyon kararları, 1/500 plan,kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizleri kolaj, maket
8Ön (avan) proje sunum teknikleri , görsel temsiliyet (1/1500 plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler. kolaj .maket)
9Ara teslim ve jüri (1/1000 fikir projesi. 1/1000-1/500 avan proje. plan. kesit. 3 boyutlu görseller. kolaj. diyagramlar. maket.)
10Uygulama projesi ölçeğine geçiş (1/200 yapısal çözümler, plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler)
11Uygulama projesi ölçeği (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit. 3 boyutlu ifadeler. kolaj. maket)
12Uygulama projesi sunum teknikleri (1/200 plan. kesit. Maket)
Detay Ölçeğine geçiş (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
13Projenin detaylandırılması (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
14Final Jürisi (1/200 ölçekli uygulama planı, detaylar, plantasyon kesitler, kolaj ve 3 boyutlu görseller, maket)
Kaynak
1-LW : landscape architecture environment design / general editor: Sunyoung Chung 2012 (3cilt, Kütüphanede var) 2- Peyzaj tasarımı : temel kavramlar ve tasarım ilkeleri/ Pınar Köylü ; yazar: Oğuz Yılmaz ; yayın yönetmeni: Burçin Yılmaz ; yayın sorumlusu: Mesut Kaya ; redaksiyon: Burca Agalar ; grafik tasarım ve uygulama: Kemal Kara. (2021) 3- TÜRKİYE’NİN KENTSEL KORUMA POLİTİKASI ; BAHÇECİ BAŞARMAK, Hazal Ilgın, IN: Memleket Siyaset Yönetim; Yerel Yönetim Araştırma Yardım ve Eğitim Derneği; Language: Turkish, Veritabanı: Harman 4- Time-saver standards for landscape architecture : design and construction data/ co-editor: Charles W. Harris, Nicholas T. Dines ; assistant editor: Kyle D. Brown. (1998) 5-Kentsel ve Çevresel Koruma By: Berkmen, Naime Hülya, 09/01/2016 Language: Turkish, Veritabanı: Harman Ayrıca dersin öğretim üyesi taraından ders notları paylaşılmaktadır.
landezine.com // big.dk // mecanoo.nl

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
X
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
X
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
X
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
X
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
X
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
X
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer3515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)251
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(251/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTSEL TASARIM STÜDYOSU III-Bahar Dönemi2+658
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi yerleşim dokusu içerisinde birçok tasarım ve planlama problemini içeren koruma altındaki bir kamusal mekanın; planlanması ve tasarlanmasına yönelik analiz, kentsel okuma ve etüt çalışmaları yapılması, problem olarak tespit edilen alan(lar)ın tasarlanması ve projelendirilmesine yönelik çalışmalar, proje raporu yazma, görsel ve grafik anlatım teknikleri ile projenin ifade edilmesi ve sunulması gibi becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kentsel koruma ilkelerinin açıklanması, tarihi çevre ve koruma alanlarında kentsel tasarım ve peyzaj, Proje konusunun verilmesi, arazi gezisi ve yerinde tespitlerin yapılması,Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar),Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, kavramsal şemaların ve önerilerin geliştirilmesi, tasarım stratejilerinin belirlenmesi. (Eskiz, diyagram, kolaj, 3 boyutlu ifadeler) ,Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler,Fikir projesi teslimi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler,Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, 1/500 plan, kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizler, kolaj, maket,Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, genel plantasyon kararları, 1/500 plan,kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizleri kolaj, maket,Ön (avan) proje sunum teknikleri , görsel temsiliyet (1/1500 plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler. kolaj .maket),Ara teslim ve jüri (1/1000 fikir projesi. 1/1000-1/500 avan proje. plan. kesit. 3 boyutlu görseller. kolaj. diyagramlar. maket.),Uygulama projesi ölçeğine geçiş (1/200 yapısal çözümler, plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler) ,Uygulama projesi ölçeği (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit. 3 boyutlu ifadeler. kolaj. maket),Uygulama projesi sunum teknikleri (1/200 plan. kesit. Maket)
Detay Ölçeğine geçiş (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
,Projenin detaylandırılması (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket ),Final Jürisi (1/200 ölçekli uygulama planı, detaylar, plantasyon kesitler, kolaj ve 3 boyutlu görseller, maket); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Problem olarak verilen tarihi özellikli bir kentsel koruma alanının kentsel ilişkiler, tarihi, kültürel ve doğal çevre analiz çalışmaları ile mevcut durum tespiti çalışmalarını yapar.12, 14, 2, 3, 9E, F, H
2. Kentsel analizler çerçevesinde elde ettiği verileri sentezleyerek tarihi özellikli kentsel koruma alanı özelinde yorumlar.14, 19, 23E, F
3. Sentezden yola çıkarak, konsept ve tasarım stratejilerini ortaya koyar, bunları fikir projesi ekseninde bütünleştirir. 14, 2, 9E, H
4. Uygulama projesi ölçeğinde çalışarak (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit) 3 boyutlu gösterim teknikleri ile tasarımını ifade edebilir.13, 18, 2F
5. Tarihi özellikli kentsel koruma alanlarında yapılı çevre potansiyelinin çağdaş koşullara uygun yeni yorumları ve kentsel peyzaj tasarım düzenlemelerinde görev alabilir.14, 2, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kentsel koruma ilkelerinin açıklanması, tarihi çevre ve koruma alanlarında kentsel tasarım ve peyzaj, Proje konusunun verilmesi, arazi gezisi ve yerinde tespitlerin yapılması
2Proje alanına yönelik analiz çalışmaları, mevcut durum tespiti, yakın çevre ile ilişkiler, analiz ve sentez çalışmaları. Potansiyel ve sorunların belirlenmesi, yeşil altyapıların ve çevredeki yeşil sistemlerin analizi (eskiz ve diyagramlar)
3Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, kavramsal şemaların ve önerilerin geliştirilmesi, tasarım stratejilerinin belirlenmesi. (Eskiz, diyagram, kolaj, 3 boyutlu ifadeler)
4Proje alanına yönelik kavramsal şemanın geliştirilmesi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler
5Fikir projesi teslimi, 1/1000 plan, kesit, eskizler, 3 boyutlu ifadeler
6Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, 1/500 plan, kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizler, kolaj, maket
7Fiziksel kurgunun geliştirilmesi, genel plantasyon kararları, 1/500 plan,kesit, 3 boyutlu ifadeler, eskizleri kolaj, maket
8Ön (avan) proje sunum teknikleri , görsel temsiliyet (1/1500 plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler. kolaj .maket)
9Ara teslim ve jüri (1/1000 fikir projesi. 1/1000-1/500 avan proje. plan. kesit. 3 boyutlu görseller. kolaj. diyagramlar. maket.)
10Uygulama projesi ölçeğine geçiş (1/200 yapısal çözümler, plan. kesit. skeç. 3 boyutlu ifadeler)
11Uygulama projesi ölçeği (1/200 plantasyon kararları. plan. kesit. 3 boyutlu ifadeler. kolaj. maket)
12Uygulama projesi sunum teknikleri (1/200 plan. kesit. Maket)
Detay Ölçeğine geçiş (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
13Projenin detaylandırılması (konstrüksiyon detayları, sistem detayları, 1/100.1/50. 1/20 plan, kesit, maket )
14Final Jürisi (1/200 ölçekli uygulama planı, detaylar, plantasyon kesitler, kolaj ve 3 boyutlu görseller, maket)
Kaynak
1-LW : landscape architecture environment design / general editor: Sunyoung Chung 2012 (3cilt, Kütüphanede var) 2- Peyzaj tasarımı : temel kavramlar ve tasarım ilkeleri/ Pınar Köylü ; yazar: Oğuz Yılmaz ; yayın yönetmeni: Burçin Yılmaz ; yayın sorumlusu: Mesut Kaya ; redaksiyon: Burca Agalar ; grafik tasarım ve uygulama: Kemal Kara. (2021) 3- TÜRKİYE’NİN KENTSEL KORUMA POLİTİKASI ; BAHÇECİ BAŞARMAK, Hazal Ilgın, IN: Memleket Siyaset Yönetim; Yerel Yönetim Araştırma Yardım ve Eğitim Derneği; Language: Turkish, Veritabanı: Harman 4- Time-saver standards for landscape architecture : design and construction data/ co-editor: Charles W. Harris, Nicholas T. Dines ; assistant editor: Kyle D. Brown. (1998) 5-Kentsel ve Çevresel Koruma By: Berkmen, Naime Hülya, 09/01/2016 Language: Turkish, Veritabanı: Harman Ayrıca dersin öğretim üyesi taraından ders notları paylaşılmaktadır.
landezine.com // big.dk // mecanoo.nl

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
X
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
X
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
X
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
X
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
X
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
X
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
X
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
X
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
X
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55