Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİTİRME PROJESİ-Bahar Dönemi0+8412
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ, Dr.Öğr.Üye. Özgün ARIN
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Arş. Gör. Ezgi Z.KOCAZEYBEK
Dersin AmacıBitirme çalışmasının amacı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde eğitim görmekte olan öğrencinin gerekli akademik ve mesleki yeterliliğe ulaştığının gösterilmesi ve bu çalışmaları sunarken karşılaştığı eleştirel ortamda akademik eğitim sürecini tamamlamasıdır. Bitirme çalışmasında, öğrenci çalışmalarının kentsel okuma yapma ve kente ilişkin bir veya birçok katmanın tasarlanması sürecinin izlenebilmesi ve mesleki sentezle ilgili yetişmenin denetlenmesi esastır. Bu süreçteki gerekli aşamalar ve yapılacak işlemler, jüri tarafından belirlenir. Çalışmanın yürütülüşü sırasında öngörülen denetim ve projenin gelişimi için gereken genel eleştiriler, yarıyıl içinde belirli ara jüri oturumlarında bitirme çalışması jürisi tarafından yapılır
Dersin İçeriğiBu ders; Proje konusunun verilmesi .,Saha etüdleri ve analizler,Saha etüdleri ve analizler/soru cevaplar için son hafta,Bireysel çalışma atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,1. ARA JÜRİ: ANALİZ VE KONSEPT ÇALIŞMALARININ SUNUMU,Bireysel çalışma atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,Eskiz Sınavı,2. Ara jüri - MASTER PLAN VE İLK TASARIM ÖNERİLERİNİN SUNULMASI,Bireysel Çalışma Atölyesi,Bireysel Çalışma Atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,3.ARA JÜRİ - FİNALİZE MASTER PLAN VE TASARIM DETAYLARININ SUNULMASI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bitirme Projesi, peyzaj mimarı meslek adaklarının 4 yıllık eğitimleri sürecinde aldıkları kuramsal ve pratik bilgilerin sentezlenmesinin sonuç ürünlerinin gözlendiği bir atölyedir. Bu atölye kapsamında öğrencilere verilen konu bağlamında; proje alanına ilişkin mevcut duruma eleştirel bir bakış açısıyla bakarak alanı kuşatan yeşil sistem ağı ve kamusal mekanların, kent dokusu ve kentsel yaşam ile bütünleşmesini sağlayacak bir kentsel tasarım ve peyzaj tasarımı önerisi geliştirilmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin geliştirecekleri proje kurgusunu destekleyen “Ana Tasarım Kararları”, “İhtiyaca Yönelik İşlevsel Çözümler”, “Ulaşım ve Planlama Kararlarına Yönelik Öneriler”, “Sosyal Donatı Önerileri”, “Peyzaj Kararları”, “Kentsel Mekanda Malzeme ve Detay Çözümleri” gibi temel konu başlıklarını içeren proje önerilerini,yukarıda açıklanan program dahilinde mesleki profesyonellikte jüriye sunmaları beklenmektedir. 10, 14, 2A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje konusunun verilmesi .
2Saha etüdleri ve analizler
3Saha etüdleri ve analizler/soru cevaplar için son hafta
4Bireysel çalışma atölyesi
5Bireysel çalışma atölyesi
61. ARA JÜRİ: ANALİZ VE KONSEPT ÇALIŞMALARININ SUNUMU
7Bireysel çalışma atölyesi
8Bireysel çalışma atölyesi
9Eskiz Sınavı
102. Ara jüri - MASTER PLAN VE İLK TASARIM ÖNERİLERİNİN SUNULMASI
11Bireysel Çalışma Atölyesi
12Bireysel Çalışma Atölyesi
13Bireysel çalışma atölyesi
143.ARA JÜRİ - FİNALİZE MASTER PLAN VE TASARIM DETAYLARININ SUNULMASI
Kaynak
JACOBS, Jane; 1961. Çeviri Eser 2009. BÜYÜK AMERİKAN ŞEHİRLERİNİN ÖLÜMÜ VE YAŞAMI, Metis Yayınları. 5. Bölüm Mahalle Parkının Kullanımları. LEFEBVRE, HENRI. 2000. MEKANIN ÜRETİMİ . Sel Yayıncılık. DEBBORD, GUY, GÖSTERİ TOPLUMU. 1967. VII. BÖLÜM: Toprağın Düzenlenmesi, VIII.Bölüm Kültürde Yadsıma ve Tüketim. Lynch, Kevin, Kent İmgesi, Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları
proje konusuna göre yürütücü tarafından ilan edilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi520100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10220
Proje Sunumu / Seminer4832
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı336108
Genel Sınav ve Hazırlığı14848
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)364
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(364/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİTİRME PROJESİ-Bahar Dönemi0+8412
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM, Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. İzzet ÖZKERESTECİ, Dr.Öğr.Üye. Özgün ARIN
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Arş. Gör. Ezgi Z.KOCAZEYBEK
Dersin AmacıBitirme çalışmasının amacı, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde eğitim görmekte olan öğrencinin gerekli akademik ve mesleki yeterliliğe ulaştığının gösterilmesi ve bu çalışmaları sunarken karşılaştığı eleştirel ortamda akademik eğitim sürecini tamamlamasıdır. Bitirme çalışmasında, öğrenci çalışmalarının kentsel okuma yapma ve kente ilişkin bir veya birçok katmanın tasarlanması sürecinin izlenebilmesi ve mesleki sentezle ilgili yetişmenin denetlenmesi esastır. Bu süreçteki gerekli aşamalar ve yapılacak işlemler, jüri tarafından belirlenir. Çalışmanın yürütülüşü sırasında öngörülen denetim ve projenin gelişimi için gereken genel eleştiriler, yarıyıl içinde belirli ara jüri oturumlarında bitirme çalışması jürisi tarafından yapılır
Dersin İçeriğiBu ders; Proje konusunun verilmesi .,Saha etüdleri ve analizler,Saha etüdleri ve analizler/soru cevaplar için son hafta,Bireysel çalışma atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,1. ARA JÜRİ: ANALİZ VE KONSEPT ÇALIŞMALARININ SUNUMU,Bireysel çalışma atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,Eskiz Sınavı,2. Ara jüri - MASTER PLAN VE İLK TASARIM ÖNERİLERİNİN SUNULMASI,Bireysel Çalışma Atölyesi,Bireysel Çalışma Atölyesi,Bireysel çalışma atölyesi,3.ARA JÜRİ - FİNALİZE MASTER PLAN VE TASARIM DETAYLARININ SUNULMASI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bitirme Projesi, peyzaj mimarı meslek adaklarının 4 yıllık eğitimleri sürecinde aldıkları kuramsal ve pratik bilgilerin sentezlenmesinin sonuç ürünlerinin gözlendiği bir atölyedir. Bu atölye kapsamında öğrencilere verilen konu bağlamında; proje alanına ilişkin mevcut duruma eleştirel bir bakış açısıyla bakarak alanı kuşatan yeşil sistem ağı ve kamusal mekanların, kent dokusu ve kentsel yaşam ile bütünleşmesini sağlayacak bir kentsel tasarım ve peyzaj tasarımı önerisi geliştirilmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin geliştirecekleri proje kurgusunu destekleyen “Ana Tasarım Kararları”, “İhtiyaca Yönelik İşlevsel Çözümler”, “Ulaşım ve Planlama Kararlarına Yönelik Öneriler”, “Sosyal Donatı Önerileri”, “Peyzaj Kararları”, “Kentsel Mekanda Malzeme ve Detay Çözümleri” gibi temel konu başlıklarını içeren proje önerilerini,yukarıda açıklanan program dahilinde mesleki profesyonellikte jüriye sunmaları beklenmektedir. 10, 14, 2A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje konusunun verilmesi .
2Saha etüdleri ve analizler
3Saha etüdleri ve analizler/soru cevaplar için son hafta
4Bireysel çalışma atölyesi
5Bireysel çalışma atölyesi
61. ARA JÜRİ: ANALİZ VE KONSEPT ÇALIŞMALARININ SUNUMU
7Bireysel çalışma atölyesi
8Bireysel çalışma atölyesi
9Eskiz Sınavı
102. Ara jüri - MASTER PLAN VE İLK TASARIM ÖNERİLERİNİN SUNULMASI
11Bireysel Çalışma Atölyesi
12Bireysel Çalışma Atölyesi
13Bireysel çalışma atölyesi
143.ARA JÜRİ - FİNALİZE MASTER PLAN VE TASARIM DETAYLARININ SUNULMASI
Kaynak
JACOBS, Jane; 1961. Çeviri Eser 2009. BÜYÜK AMERİKAN ŞEHİRLERİNİN ÖLÜMÜ VE YAŞAMI, Metis Yayınları. 5. Bölüm Mahalle Parkının Kullanımları. LEFEBVRE, HENRI. 2000. MEKANIN ÜRETİMİ . Sel Yayıncılık. DEBBORD, GUY, GÖSTERİ TOPLUMU. 1967. VII. BÖLÜM: Toprağın Düzenlenmesi, VIII.Bölüm Kültürde Yadsıma ve Tüketim. Lynch, Kevin, Kent İmgesi, Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları
proje konusuna göre yürütücü tarafından ilan edilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir.
2
Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir.
4
Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar.
5
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
6
Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
7
Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir.
8
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir.
9
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir.
10
Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir.
11
Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar.
12
Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir.
13
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir.
14
Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
15
Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
16
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir.
17
Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir.
18
Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55