Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIMIN TEMELLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mine ÇAĞLAR, Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bölüm öğrencilerine bu ders ile morfolojik, sosyal, algısal, görsel, işlevsel, kültürel yönlendiriciler çerçevesinde kentsel tasarım disiplinini tanıtmak, bu alandaki temel kavramları, konuları, ilkeleri ve farklı yaklaşımları aktarmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve tanışma, alan gezisi hakkında bilgilendirmeler,Mekân/kentsel mekân kavramları, kentsel tasarım kavramının gelişimi ve diğer mekânsal bilimler ile olan ilişkiler; Verilerin temin edilmesi- Alan Gezisi,Kentsel doku kavramı ve bileşenleri; Kentsel doku analizleri,Kent kimliği ve kentsel imaj öğeleri; Kentsel imaj analizi,İnsan–mekan etkileşimi kapsamında temel davranış kuramları; Diğer mekansal analizler ,Mekansal algı türleri; görsel, işitsel, kokusal, dokunsal, sezgisel algılama ile Gestalt kuramı ve ilkeleri; Diğer mekansal analizler ,Biçim ve mekânsal organizasyon bağlamında işlev, ölçek, oran faktörler ve diğer estetik değerler; Diğer Mekansal Analizler ,Ara Sınav, Sentez,Kentsel tasarım ilkeleri; doku, renk, ışık, gölge, uyum, zıtlık, denge, devamlılık/tekrar, değişim, simetri, asimetrik denge, aks, egemen, anıt ögeler; Öneri ve yaklaşım ,Kentsel tasarım ve çevresel faktörleri; doğal, coğrafi, topografik, jeolojik, meteorolojik koşullar, ekolojik kentsel tasarım; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekan dokusu ile ilgili diğer ögeler; kent mobilyaları, zemin malzemeleri ve diğer elemanlar; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-I; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-II; Tasarım Uygulaması,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kentsel tasarımın çok disiplinli yapısının anlaşılması, 2. Kent dokusunu ve imajını oluşturan ögelerin öğrenilmesi, 3. Kentsel mekan ve insan ilişkisinin anlaşılması, 4. Yaratıcı düşünme ve değerlendirme becerisinin geliştirilmesi, 5. Kavramsallaştırma ve sembollerle ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi, 6. Tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi. | 10, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma, alan gezisi hakkında bilgilendirmeler | |
2 | Mekân/kentsel mekân kavramları, kentsel tasarım kavramının gelişimi ve diğer mekânsal bilimler ile olan ilişkiler; Verilerin temin edilmesi- Alan Gezisi | |
3 | Kentsel doku kavramı ve bileşenleri; Kentsel doku analizleri | |
4 | Kent kimliği ve kentsel imaj öğeleri; Kentsel imaj analizi | |
5 | İnsan–mekan etkileşimi kapsamında temel davranış kuramları; Diğer mekansal analizler | |
6 | Mekansal algı türleri; görsel, işitsel, kokusal, dokunsal, sezgisel algılama ile Gestalt kuramı ve ilkeleri; Diğer mekansal analizler | |
7 | Biçim ve mekânsal organizasyon bağlamında işlev, ölçek, oran faktörler ve diğer estetik değerler; Diğer Mekansal Analizler | |
8 | Ara Sınav, Sentez | |
9 | Kentsel tasarım ilkeleri; doku, renk, ışık, gölge, uyum, zıtlık, denge, devamlılık/tekrar, değişim, simetri, asimetrik denge, aks, egemen, anıt ögeler; Öneri ve yaklaşım | |
10 | Kentsel tasarım ve çevresel faktörleri; doğal, coğrafi, topografik, jeolojik, meteorolojik koşullar, ekolojik kentsel tasarım; Tasarım Uygulaması | |
11 | Kentsel mekan dokusu ile ilgili diğer ögeler; kent mobilyaları, zemin malzemeleri ve diğer elemanlar; Tasarım Uygulaması | |
12 | Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-I; Tasarım Uygulaması | |
13 | Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-II; Tasarım Uygulaması | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynak |
Alexander C., et al., (1987), A New Theory Of Urban Design, Oxford University Press, New York. Bacon, E. N., (1969), Design of Cities, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Bademli, R. R., (2005), Kentsel Planlama ve Tasarım Öğrencilerine Notlar, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara. Carmona, M., & Tiesdell, S. (2007). Urban Design Reader, Oxford. Cliff, M., (1992), Urban Design: Street and Square, Oxford. Gehl, J., (1987), Life Between Buildings, New York: Van Nostrand Reinhold. Giritlioğlu, C., (1991), Şehirsel Mekân Öğeleri ve Tasarım, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, İstanbul. Greed, C., Marion R., (1998), Introducing Urban Design: Interventions and Responses, London. Kostof, S., (1991), The City Assembled, The Elements Of Urban Form Through History, London. Kostof, S., (1992), The City Shaped, Urban Patterns and Meaning Through History, London, Bulfinch Press.3 Krier, R., (1984), Urban Space, London: Academy Editions. Lynch, K., (1962), The Image of the City, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Lynch, K., (1989), Good City Form, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Madanipour, A. (2004). Design of Urban Space: An Inquiry into Socio-spatial Process. Ann Arbor, Mi: UMI. Morval, J., (1985), Çevre Psikolojisine Giriş, (N. Bilgin, çev.), Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir. Spreiregen, P. D., (1965), Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, McGraw-Hill. Trancik, R. (1986), Finding Lost Space: Theories of Urban Design. New York: Van Nostrand Reinhold. Webb, M., (1990), The City Square, London: Thames and Hudson. Zucker, P. (1959). Town and Square. New York: Colombia University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 4 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIMIN TEMELLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mine ÇAĞLAR, Dr.Öğr.Üye. Yazgı AKSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bölüm öğrencilerine bu ders ile morfolojik, sosyal, algısal, görsel, işlevsel, kültürel yönlendiriciler çerçevesinde kentsel tasarım disiplinini tanıtmak, bu alandaki temel kavramları, konuları, ilkeleri ve farklı yaklaşımları aktarmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve tanışma, alan gezisi hakkında bilgilendirmeler,Mekân/kentsel mekân kavramları, kentsel tasarım kavramının gelişimi ve diğer mekânsal bilimler ile olan ilişkiler; Verilerin temin edilmesi- Alan Gezisi,Kentsel doku kavramı ve bileşenleri; Kentsel doku analizleri,Kent kimliği ve kentsel imaj öğeleri; Kentsel imaj analizi,İnsan–mekan etkileşimi kapsamında temel davranış kuramları; Diğer mekansal analizler ,Mekansal algı türleri; görsel, işitsel, kokusal, dokunsal, sezgisel algılama ile Gestalt kuramı ve ilkeleri; Diğer mekansal analizler ,Biçim ve mekânsal organizasyon bağlamında işlev, ölçek, oran faktörler ve diğer estetik değerler; Diğer Mekansal Analizler ,Ara Sınav, Sentez,Kentsel tasarım ilkeleri; doku, renk, ışık, gölge, uyum, zıtlık, denge, devamlılık/tekrar, değişim, simetri, asimetrik denge, aks, egemen, anıt ögeler; Öneri ve yaklaşım ,Kentsel tasarım ve çevresel faktörleri; doğal, coğrafi, topografik, jeolojik, meteorolojik koşullar, ekolojik kentsel tasarım; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekan dokusu ile ilgili diğer ögeler; kent mobilyaları, zemin malzemeleri ve diğer elemanlar; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-I; Tasarım Uygulaması,Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-II; Tasarım Uygulaması,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kentsel tasarımın çok disiplinli yapısının anlaşılması, 2. Kent dokusunu ve imajını oluşturan ögelerin öğrenilmesi, 3. Kentsel mekan ve insan ilişkisinin anlaşılması, 4. Yaratıcı düşünme ve değerlendirme becerisinin geliştirilmesi, 5. Kavramsallaştırma ve sembollerle ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi, 6. Tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi. | 10, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma, alan gezisi hakkında bilgilendirmeler | |
2 | Mekân/kentsel mekân kavramları, kentsel tasarım kavramının gelişimi ve diğer mekânsal bilimler ile olan ilişkiler; Verilerin temin edilmesi- Alan Gezisi | |
3 | Kentsel doku kavramı ve bileşenleri; Kentsel doku analizleri | |
4 | Kent kimliği ve kentsel imaj öğeleri; Kentsel imaj analizi | |
5 | İnsan–mekan etkileşimi kapsamında temel davranış kuramları; Diğer mekansal analizler | |
6 | Mekansal algı türleri; görsel, işitsel, kokusal, dokunsal, sezgisel algılama ile Gestalt kuramı ve ilkeleri; Diğer mekansal analizler | |
7 | Biçim ve mekânsal organizasyon bağlamında işlev, ölçek, oran faktörler ve diğer estetik değerler; Diğer Mekansal Analizler | |
8 | Ara Sınav, Sentez | |
9 | Kentsel tasarım ilkeleri; doku, renk, ışık, gölge, uyum, zıtlık, denge, devamlılık/tekrar, değişim, simetri, asimetrik denge, aks, egemen, anıt ögeler; Öneri ve yaklaşım | |
10 | Kentsel tasarım ve çevresel faktörleri; doğal, coğrafi, topografik, jeolojik, meteorolojik koşullar, ekolojik kentsel tasarım; Tasarım Uygulaması | |
11 | Kentsel mekan dokusu ile ilgili diğer ögeler; kent mobilyaları, zemin malzemeleri ve diğer elemanlar; Tasarım Uygulaması | |
12 | Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-I; Tasarım Uygulaması | |
13 | Kentsel mekânı oluşturan biçimlerden sokak ve meydan tasarımı; örneklerle ve uygulama pratikleri-II; Tasarım Uygulaması | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynak |
Alexander C., et al., (1987), A New Theory Of Urban Design, Oxford University Press, New York. Bacon, E. N., (1969), Design of Cities, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Bademli, R. R., (2005), Kentsel Planlama ve Tasarım Öğrencilerine Notlar, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara. Carmona, M., & Tiesdell, S. (2007). Urban Design Reader, Oxford. Cliff, M., (1992), Urban Design: Street and Square, Oxford. Gehl, J., (1987), Life Between Buildings, New York: Van Nostrand Reinhold. Giritlioğlu, C., (1991), Şehirsel Mekân Öğeleri ve Tasarım, İTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, İstanbul. Greed, C., Marion R., (1998), Introducing Urban Design: Interventions and Responses, London. Kostof, S., (1991), The City Assembled, The Elements Of Urban Form Through History, London. Kostof, S., (1992), The City Shaped, Urban Patterns and Meaning Through History, London, Bulfinch Press.3 Krier, R., (1984), Urban Space, London: Academy Editions. Lynch, K., (1962), The Image of the City, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Lynch, K., (1989), Good City Form, Cambridge - Massachusetts: MIT Press. Madanipour, A. (2004). Design of Urban Space: An Inquiry into Socio-spatial Process. Ann Arbor, Mi: UMI. Morval, J., (1985), Çevre Psikolojisine Giriş, (N. Bilgin, çev.), Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir. Spreiregen, P. D., (1965), Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, McGraw-Hill. Trancik, R. (1986), Finding Lost Space: Theories of Urban Design. New York: Van Nostrand Reinhold. Webb, M., (1990), The City Square, London: Thames and Hudson. Zucker, P. (1959). Town and Square. New York: Colombia University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |