Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültürel yaşam mekanlara yansırken farklılıklar gösterir, yaşamlarda yerleşim ve biçimlerini öğretmek. Yer değişimi olsa bile kültür alışkanlığını mimari olarak yaşatmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. ,Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? ,Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları,Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? ,Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları,Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? ,Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri,Ara Sınav ,Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? ,Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? ,Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? ,Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? ,Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürlerarası farklılıkların iç mekanlarda dekorasyonu etkileyişleri. | 13, 16, 9 | E, F |
Ülke değişimi olsa bile kültür alışkanlıklarının devamı ve biçimleri | ||
Kent yaşamının etki ve zararları | ||
Tasarımı etkileyen kültür bağlarının önemi. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. | |
2 | Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? | |
3 | Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları | |
4 | Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? | |
5 | Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları | |
6 | Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? | |
7 | Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? | |
10 | Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? | |
11 | Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? | |
12 | Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? | |
13 | Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Ders esnasında verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 8 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kültürel yaşam mekanlara yansırken farklılıklar gösterir, yaşamlarda yerleşim ve biçimlerini öğretmek. Yer değişimi olsa bile kültür alışkanlığını mimari olarak yaşatmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. ,Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? ,Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları,Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? ,Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları,Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? ,Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri,Ara Sınav ,Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? ,Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? ,Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? ,Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? ,Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürlerarası farklılıkların iç mekanlarda dekorasyonu etkileyişleri. | 13, 16, 9 | E, F |
Ülke değişimi olsa bile kültür alışkanlıklarının devamı ve biçimleri | ||
Kent yaşamının etki ve zararları | ||
Tasarımı etkileyen kültür bağlarının önemi. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. | |
2 | Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? | |
3 | Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları | |
4 | Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? | |
5 | Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları | |
6 | Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? | |
7 | Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? | |
10 | Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? | |
11 | Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? | |
12 | Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? | |
13 | Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
Ders esnasında verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |