Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKültürel yaşam mekanlara yansırken farklılıklar gösterir, yaşamlarda yerleşim ve biçimlerini öğretmek. Yer değişimi olsa bile kültür alışkanlığını mimari olarak yaşatmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. ,Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? ,Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları,Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? ,Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları,Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? ,Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri,Ara Sınav ,Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? ,Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? ,Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? ,Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? ,Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri,Final Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası farklılıkların iç mekanlarda dekorasyonu etkileyişleri. 13, 16, 9E, F
Ülke değişimi olsa bile kültür alışkanlıklarının devamı ve biçimleri
Kent yaşamının etki ve zararları
Tasarımı etkileyen kültür bağlarının önemi.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
2Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir?
3Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları
4Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir?
5Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları
6Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ?
7Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri
8Ara Sınav
9Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ?
10Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ?
11Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ?
12Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu?
13Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri
14Final Sınavı
Kaynak
Ders esnasında verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2816
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARLIKTA KÜLTÜREL BAĞLAM-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKültürel yaşam mekanlara yansırken farklılıklar gösterir, yaşamlarda yerleşim ve biçimlerini öğretmek. Yer değişimi olsa bile kültür alışkanlığını mimari olarak yaşatmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama. ,Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir? ,Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları,Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir? ,Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları,Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ? ,Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri,Ara Sınav ,Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ? ,Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ? ,Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ? ,Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu? ,Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri,Final Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası farklılıkların iç mekanlarda dekorasyonu etkileyişleri. 13, 16, 9E, F
Ülke değişimi olsa bile kültür alışkanlıklarının devamı ve biçimleri
Kent yaşamının etki ve zararları
Tasarımı etkileyen kültür bağlarının önemi.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları. Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi. Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
2Genel bilgi aktarımını verdikten sonra, Dünyadaki önemli kıta ve ülkelerin coğrafi bilgilerini görmek.. Çizimle kültür farlılığının ana unsurları nelerdir?
3Kentsel yaşamda alanların kısıtlanması ve yerleşim planları farkları
4Farklı toplumların aynı çatı altında birleşik yaşam zorlukları. Ülkelere göre stil ve tasarımlar nelerdir?
5Kentleri mimari olarak etkileyen değişim sebepleri ve unsurları...Dekorasyonda kültür etkisi nasıldır ? biçimleri ve tarzları
6Ülkemizdeki kültür düzeyini içmimari ve mimari nasıl etkiliyor ? hangi seviyelerdeyiz ?
7Göç toplumsal etkisi iç ve dış mimarideki zarar ve yararları. Bazı ülkelerin eski kültürlerini hala devam ettirmeleri
8Ara Sınav
9Mobilyada kültür tasarımı nasıl olur.? Fonksiyonellik önemli mi? Yoksa kültür dizaynı mı ?
10Mobilyaların dayanıklı ve ekonomik olması ülkenin nelerine bağlıdır ?
11Endüstrüyel yapım toplumları ne denli etkiliyor ?
12Renler içmimari ve mimarideki önemi ülkelere göre nasıl değişim gösteriyor ? Malzemeler farkıyla dizanlar da değişiyor mu?
13Malzeme ayrılıkları ülkelerin dizayn ve tasarımını nasıl etkiler ?En zengin kültüre sahip Türkiye neden gerilerde kalıyor ? sebepleri
14Final Sınavı
Kaynak
Ders esnasında verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21