Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODEL YAPIMI -Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necdet KETKEN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenim ve Meslek hayatında, tasarım süreci ve sunumlarda, değişik ölçeklerde ve çeşitli malzemelerden, ölçekli mimari maketler ve modeller yapabilme becerisinin öğrenciye kazandırılması dersin ana amacıdır. Tasarımcılar keşfetmek, şekillendirmek ve geliştirmek amaçlı oluşturdukları fikirlerini, üç boyutlu olarak anlamak ve anlatmak için maket yaparlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Maket malzemelerinin tanıtılması, ölçekli çizim, kesim ve montaj teknik bilgilerinin verilmesi,Katmanlı üretim yöntemlerinin malzemede kullanımı, kurgu ve montaj bilgiler
,Maket kurgusunun oluşturuluş şekilleri, geometrik formlarla kurgu ve montaj, çatı örnekleri ,Makette hareketli sistemler ve çözüm önerileri. Çatı çalışmaları ve öğrenciye dağılımının yapılması ,Tasarım, deneme ve üretim aşamalarında model çalışması. Seçilen çatı üzerinde çalışmalar ,Köpük malzemeler ile maket yapım teknikleri. Çatı örtü sistemlerinin nasıl yapılabileceği,1. Ara Sınav (Ödev/ Proje) Projesi verilen çatının 1/50 ölçekli modelinin yapılması
,Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek projenin çizimlerinin yapılması ,Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek proje (planlar, kesitler ve görünüşler)
,Akrilik esaslı malzemelerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri. İç tefriş elemanlarının yapım teknikleri ,Makette renk ve farklı malzeme bilgilerinin pekiştirilmesi ,Makette boyama ve Peyzaj tekniklerinin anlatılması (bitki, ağaç vb. elemanların yapım teknikleri) ,Karma malzemeler ve bu malzemelerin bir araya getirilmesi, tefriş malzemelerinin yapımı, örnekler,1. Ara sınav sonrası haftalarda çalışılan örnek projenin Maketinin teslimi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tasarım problemlerinde çözüm üretebilme becerisinin kazanılması. 2. Tasarımını üç boyutlu ifade etme becerisi kazanır. 3. Tasarımcının, yaptığı çalışmasının önce kendine sonra da hedef izleyicisine üç boyutlu olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. 4. Özellikle tasarımcının yaptığı mimari model içinde empati kurarak (ölçekli insan figürü ile) tasarımını yaşamasıdır.16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maket malzemelerinin tanıtılması, ölçekli çizim, kesim ve montaj teknik bilgilerinin verilmesi
2Katmanlı üretim yöntemlerinin malzemede kullanımı, kurgu ve montaj bilgiler
3Maket kurgusunun oluşturuluş şekilleri, geometrik formlarla kurgu ve montaj, çatı örnekleri
4Makette hareketli sistemler ve çözüm önerileri. Çatı çalışmaları ve öğrenciye dağılımının yapılması
5Tasarım, deneme ve üretim aşamalarında model çalışması. Seçilen çatı üzerinde çalışmalar
6Köpük malzemeler ile maket yapım teknikleri. Çatı örtü sistemlerinin nasıl yapılabileceği
71. Ara Sınav (Ödev/ Proje) Projesi verilen çatının 1/50 ölçekli modelinin yapılması
8Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek projenin çizimlerinin yapılması
9Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek proje (planlar, kesitler ve görünüşler)
10Akrilik esaslı malzemelerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri. İç tefriş elemanlarının yapım teknikleri
11Makette renk ve farklı malzeme bilgilerinin pekiştirilmesi
12Makette boyama ve Peyzaj tekniklerinin anlatılması (bitki, ağaç vb. elemanların yapım teknikleri)
13Karma malzemeler ve bu malzemelerin bir araya getirilmesi, tefriş malzemelerinin yapımı, örnekler
141. Ara sınav sonrası haftalarda çalışılan örnek projenin Maketinin teslimi
Kaynak
Architectural and Interiors Models. Mimari Maketler (M. Akgün). Çeşitli ölçeklerde maketler, maket resimleri ve ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODEL YAPIMI -Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Necdet KETKEN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenim ve Meslek hayatında, tasarım süreci ve sunumlarda, değişik ölçeklerde ve çeşitli malzemelerden, ölçekli mimari maketler ve modeller yapabilme becerisinin öğrenciye kazandırılması dersin ana amacıdır. Tasarımcılar keşfetmek, şekillendirmek ve geliştirmek amaçlı oluşturdukları fikirlerini, üç boyutlu olarak anlamak ve anlatmak için maket yaparlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Maket malzemelerinin tanıtılması, ölçekli çizim, kesim ve montaj teknik bilgilerinin verilmesi,Katmanlı üretim yöntemlerinin malzemede kullanımı, kurgu ve montaj bilgiler
,Maket kurgusunun oluşturuluş şekilleri, geometrik formlarla kurgu ve montaj, çatı örnekleri ,Makette hareketli sistemler ve çözüm önerileri. Çatı çalışmaları ve öğrenciye dağılımının yapılması ,Tasarım, deneme ve üretim aşamalarında model çalışması. Seçilen çatı üzerinde çalışmalar ,Köpük malzemeler ile maket yapım teknikleri. Çatı örtü sistemlerinin nasıl yapılabileceği,1. Ara Sınav (Ödev/ Proje) Projesi verilen çatının 1/50 ölçekli modelinin yapılması
,Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek projenin çizimlerinin yapılması ,Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek proje (planlar, kesitler ve görünüşler)
,Akrilik esaslı malzemelerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri. İç tefriş elemanlarının yapım teknikleri ,Makette renk ve farklı malzeme bilgilerinin pekiştirilmesi ,Makette boyama ve Peyzaj tekniklerinin anlatılması (bitki, ağaç vb. elemanların yapım teknikleri) ,Karma malzemeler ve bu malzemelerin bir araya getirilmesi, tefriş malzemelerinin yapımı, örnekler,1. Ara sınav sonrası haftalarda çalışılan örnek projenin Maketinin teslimi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tasarım problemlerinde çözüm üretebilme becerisinin kazanılması. 2. Tasarımını üç boyutlu ifade etme becerisi kazanır. 3. Tasarımcının, yaptığı çalışmasının önce kendine sonra da hedef izleyicisine üç boyutlu olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. 4. Özellikle tasarımcının yaptığı mimari model içinde empati kurarak (ölçekli insan figürü ile) tasarımını yaşamasıdır.16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maket malzemelerinin tanıtılması, ölçekli çizim, kesim ve montaj teknik bilgilerinin verilmesi
2Katmanlı üretim yöntemlerinin malzemede kullanımı, kurgu ve montaj bilgiler
3Maket kurgusunun oluşturuluş şekilleri, geometrik formlarla kurgu ve montaj, çatı örnekleri
4Makette hareketli sistemler ve çözüm önerileri. Çatı çalışmaları ve öğrenciye dağılımının yapılması
5Tasarım, deneme ve üretim aşamalarında model çalışması. Seçilen çatı üzerinde çalışmalar
6Köpük malzemeler ile maket yapım teknikleri. Çatı örtü sistemlerinin nasıl yapılabileceği
71. Ara Sınav (Ödev/ Proje) Projesi verilen çatının 1/50 ölçekli modelinin yapılması
8Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek projenin çizimlerinin yapılması
9Ölçeği, kurgusu Yapım Teknolojisi dersinden alınan örnek proje (planlar, kesitler ve görünüşler)
10Akrilik esaslı malzemelerinin tanıtılması ve kullanım şekilleri. İç tefriş elemanlarının yapım teknikleri
11Makette renk ve farklı malzeme bilgilerinin pekiştirilmesi
12Makette boyama ve Peyzaj tekniklerinin anlatılması (bitki, ağaç vb. elemanların yapım teknikleri)
13Karma malzemeler ve bu malzemelerin bir araya getirilmesi, tefriş malzemelerinin yapımı, örnekler
141. Ara sınav sonrası haftalarda çalışılan örnek projenin Maketinin teslimi
Kaynak
Architectural and Interiors Models. Mimari Maketler (M. Akgün). Çeşitli ölçeklerde maketler, maket resimleri ve ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21