Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Zeynep Yazıcıoğlu |
Dersin Amacı | Geleceğin mimar ve iç mimarlarına bir inşaat projesinin başarıyla yönetimi ve teslimi için gerekli temel beceri ve teknikleri aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve diğer derslerle ilişkisi. İnşaat sektörüne ve yapım projelerine genel bir bakış. İnşaat sektöründe ürünün ve üretim sürecinin özellikleri.,Yapım yönetimi: Temel kavramlar –Yönetim, Proje, Etkililik, Verimlilik, Yönetimin işlevleri – Planlama, örgütleme, liderlik, denetleme. Yönetim teorileri. Proje yönetimi bilgi alanları.,Yapım projeleri için örgütlenme: Yapım projelerinin paydaşları. Proje teslim sistemleri.,Yapım projelerinin planlanması ve iş programları: Planlama ve programlama kavramları. Planlama ve programlama ilişkisi. Planlamada ve programlamada aşamalar.,Maliyet planlanması ve kontrolü: Yapım projelerinde kaynak yönetimi – Malzeme, ekipman, işgücü, para, bilgi. Maliyet kontrolü. Yatırım değerlendirme teknikleri .,Maliyet tahmini: Yapım projelerinin farklı aşamalarında kullanılan maliyet tahmin yöntemleri. Maliyet tahmininde kullanılan araçlar.,Kalite kısıtlamaları: Teknik şartnameler ve performans şartnameleri,Şartnameler ve proje teslim sistemleri,İhale ve teklif: Yapım projelerinde ihale ve teklif süreçleri.,Şantiye yönetimi: Şantiyelerin örgütsel ve teknik altyapısının hazırlanması. Proje paydaşlarının sorumlulukları.,Projelerin izlenmesi ve kontrolü: Yapım projelerinde ilerlemenin izlenmesi ve iş programlarıyla ilişkisi. Dokümantasyon ve saha toplantıları.,Yapımda iş sağlığı ve güvenliği: İş kazaları ve meslek hastalıkları.,Yapım projelerinin sonlandırılması: Yapım sonrası değerlendirmeler ve proje paydaşları arasındaki ilişkiler. Genel değerlendirme,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Basit bir inşaat projesinin iş programını yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Basit bir inşaat projesinin maliyet tahminini yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Şartname (Teknik ve performans şartnameleri)çeşitlerini ayırt eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1. Yapım yöneticisi ve proje yöneticisi işlevlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Temel proje süre ve maliyet performans tekniklerini uygular (Kazanılmış Değer Analizi) | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Proje teslim sistemleri, iş usulleri ile proje riskini ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve diğer derslerle ilişkisi. İnşaat sektörüne ve yapım projelerine genel bir bakış. İnşaat sektöründe ürünün ve üretim sürecinin özellikleri. | |
2 | Yapım yönetimi: Temel kavramlar –Yönetim, Proje, Etkililik, Verimlilik, Yönetimin işlevleri – Planlama, örgütleme, liderlik, denetleme. Yönetim teorileri. Proje yönetimi bilgi alanları. | |
3 | Yapım projeleri için örgütlenme: Yapım projelerinin paydaşları. Proje teslim sistemleri. | |
4 | Yapım projelerinin planlanması ve iş programları: Planlama ve programlama kavramları. Planlama ve programlama ilişkisi. Planlamada ve programlamada aşamalar. | |
5 | Maliyet planlanması ve kontrolü: Yapım projelerinde kaynak yönetimi – Malzeme, ekipman, işgücü, para, bilgi. Maliyet kontrolü. Yatırım değerlendirme teknikleri . | |
6 | Maliyet tahmini: Yapım projelerinin farklı aşamalarında kullanılan maliyet tahmin yöntemleri. Maliyet tahmininde kullanılan araçlar. | |
7 | Kalite kısıtlamaları: Teknik şartnameler ve performans şartnameleri | |
8 | Şartnameler ve proje teslim sistemleri | |
9 | İhale ve teklif: Yapım projelerinde ihale ve teklif süreçleri. | |
10 | Şantiye yönetimi: Şantiyelerin örgütsel ve teknik altyapısının hazırlanması. Proje paydaşlarının sorumlulukları. | |
11 | Projelerin izlenmesi ve kontrolü: Yapım projelerinde ilerlemenin izlenmesi ve iş programlarıyla ilişkisi. Dokümantasyon ve saha toplantıları. | |
12 | Yapımda iş sağlığı ve güvenliği: İş kazaları ve meslek hastalıkları. | |
13 | Yapım projelerinin sonlandırılması: Yapım sonrası değerlendirmeler ve proje paydaşları arasındaki ilişkiler. Genel değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Frank Harris, Ronald McCaffer with Francis Edum-Fotwe, Modern Construction Management, 7th Edition, 2013, Wiley-Blackwell S. Keoki Sears Glenn A. Sears,Richard H. Clough , Construction Project Management: A Practical Guide to Field Construction Management, 2008, Wiley. Juana Clark Craig, Project Management Lite: Just Enough to Get the Job Done...Nothing More,2012. Alison Dykstra, Construction Project Management: A Complete Introduction, Kirshner,2011. Y.C. Chiu, An Introduction to the History of Project Management: From the Earliest Times to A.D.1900, Eburon. Paul Segal, Professional Practice: A Guide to Turning Designs into Buildings, Norton, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Zeynep Yazıcıoğlu |
Dersin Amacı | Geleceğin mimar ve iç mimarlarına bir inşaat projesinin başarıyla yönetimi ve teslimi için gerekli temel beceri ve teknikleri aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı ve diğer derslerle ilişkisi. İnşaat sektörüne ve yapım projelerine genel bir bakış. İnşaat sektöründe ürünün ve üretim sürecinin özellikleri.,Yapım yönetimi: Temel kavramlar –Yönetim, Proje, Etkililik, Verimlilik, Yönetimin işlevleri – Planlama, örgütleme, liderlik, denetleme. Yönetim teorileri. Proje yönetimi bilgi alanları.,Yapım projeleri için örgütlenme: Yapım projelerinin paydaşları. Proje teslim sistemleri.,Yapım projelerinin planlanması ve iş programları: Planlama ve programlama kavramları. Planlama ve programlama ilişkisi. Planlamada ve programlamada aşamalar.,Maliyet planlanması ve kontrolü: Yapım projelerinde kaynak yönetimi – Malzeme, ekipman, işgücü, para, bilgi. Maliyet kontrolü. Yatırım değerlendirme teknikleri .,Maliyet tahmini: Yapım projelerinin farklı aşamalarında kullanılan maliyet tahmin yöntemleri. Maliyet tahmininde kullanılan araçlar.,Kalite kısıtlamaları: Teknik şartnameler ve performans şartnameleri,Şartnameler ve proje teslim sistemleri,İhale ve teklif: Yapım projelerinde ihale ve teklif süreçleri.,Şantiye yönetimi: Şantiyelerin örgütsel ve teknik altyapısının hazırlanması. Proje paydaşlarının sorumlulukları.,Projelerin izlenmesi ve kontrolü: Yapım projelerinde ilerlemenin izlenmesi ve iş programlarıyla ilişkisi. Dokümantasyon ve saha toplantıları.,Yapımda iş sağlığı ve güvenliği: İş kazaları ve meslek hastalıkları.,Yapım projelerinin sonlandırılması: Yapım sonrası değerlendirmeler ve proje paydaşları arasındaki ilişkiler. Genel değerlendirme,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Basit bir inşaat projesinin iş programını yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Basit bir inşaat projesinin maliyet tahminini yapar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Şartname (Teknik ve performans şartnameleri)çeşitlerini ayırt eder. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1. Yapım yöneticisi ve proje yöneticisi işlevlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Temel proje süre ve maliyet performans tekniklerini uygular (Kazanılmış Değer Analizi) | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Proje teslim sistemleri, iş usulleri ile proje riskini ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve diğer derslerle ilişkisi. İnşaat sektörüne ve yapım projelerine genel bir bakış. İnşaat sektöründe ürünün ve üretim sürecinin özellikleri. | |
2 | Yapım yönetimi: Temel kavramlar –Yönetim, Proje, Etkililik, Verimlilik, Yönetimin işlevleri – Planlama, örgütleme, liderlik, denetleme. Yönetim teorileri. Proje yönetimi bilgi alanları. | |
3 | Yapım projeleri için örgütlenme: Yapım projelerinin paydaşları. Proje teslim sistemleri. | |
4 | Yapım projelerinin planlanması ve iş programları: Planlama ve programlama kavramları. Planlama ve programlama ilişkisi. Planlamada ve programlamada aşamalar. | |
5 | Maliyet planlanması ve kontrolü: Yapım projelerinde kaynak yönetimi – Malzeme, ekipman, işgücü, para, bilgi. Maliyet kontrolü. Yatırım değerlendirme teknikleri . | |
6 | Maliyet tahmini: Yapım projelerinin farklı aşamalarında kullanılan maliyet tahmin yöntemleri. Maliyet tahmininde kullanılan araçlar. | |
7 | Kalite kısıtlamaları: Teknik şartnameler ve performans şartnameleri | |
8 | Şartnameler ve proje teslim sistemleri | |
9 | İhale ve teklif: Yapım projelerinde ihale ve teklif süreçleri. | |
10 | Şantiye yönetimi: Şantiyelerin örgütsel ve teknik altyapısının hazırlanması. Proje paydaşlarının sorumlulukları. | |
11 | Projelerin izlenmesi ve kontrolü: Yapım projelerinde ilerlemenin izlenmesi ve iş programlarıyla ilişkisi. Dokümantasyon ve saha toplantıları. | |
12 | Yapımda iş sağlığı ve güvenliği: İş kazaları ve meslek hastalıkları. | |
13 | Yapım projelerinin sonlandırılması: Yapım sonrası değerlendirmeler ve proje paydaşları arasındaki ilişkiler. Genel değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Frank Harris, Ronald McCaffer with Francis Edum-Fotwe, Modern Construction Management, 7th Edition, 2013, Wiley-Blackwell S. Keoki Sears Glenn A. Sears,Richard H. Clough , Construction Project Management: A Practical Guide to Field Construction Management, 2008, Wiley. Juana Clark Craig, Project Management Lite: Just Enough to Get the Job Done...Nothing More,2012. Alison Dykstra, Construction Project Management: A Complete Introduction, Kirshner,2011. Y.C. Chiu, An Introduction to the History of Project Management: From the Earliest Times to A.D.1900, Eburon. Paul Segal, Professional Practice: A Guide to Turning Designs into Buildings, Norton, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |