Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MALZEME VE TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Metal teknolojileri.,Metal ürün örnekleri. ,Plastik malzeme teknolojileri.,Plastik ürün örnekleri.,Seramik malzeme teknolojileri.,Seramik ürün örnekleri.,Seramik ürün örnekleri. ,Deri.,Nano malzemeler.,Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler.,Malzeme seçimi.,Malzeme seçimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri doğru seçer.16, 18, 9A, E
Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirir.16, 18, 9A, E
Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir.16, 18, 9A, E
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte malzeme biliminin ve teknolojisinin nasıl evrildiğini tespit eder.16, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Metal teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
2Metal ürün örnekleri. Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Plastik malzeme teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Plastik ürün örnekleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Seramik malzeme teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Seramik ürün örnekleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Seramik ürün örnekleri. Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Deri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Nano malzemeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemelerKitap ve ders notlarını inceleme.
11Boyalar ve koruyucu malzemelerKitap ve ders notlarını inceleme.
12Boyalar ve koruyucu malzemeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Malzeme seçimi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Malzeme seçimiKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir.
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)51
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MALZEME VE TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Metal teknolojileri.,Metal ürün örnekleri. ,Plastik malzeme teknolojileri.,Plastik ürün örnekleri.,Seramik malzeme teknolojileri.,Seramik ürün örnekleri.,Seramik ürün örnekleri. ,Deri.,Nano malzemeler.,Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler.,Malzeme seçimi.,Malzeme seçimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri doğru seçer.16, 18, 9A, E
Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirir.16, 18, 9A, E
Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir.16, 18, 9A, E
Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte malzeme biliminin ve teknolojisinin nasıl evrildiğini tespit eder.16, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Metal teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
2Metal ürün örnekleri. Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Plastik malzeme teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Plastik ürün örnekleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Seramik malzeme teknolojileri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Seramik ürün örnekleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Seramik ürün örnekleri. Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Deri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Nano malzemeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Ahşap ve diğer selülöz esaslı malzemelerKitap ve ders notlarını inceleme.
11Boyalar ve koruyucu malzemelerKitap ve ders notlarını inceleme.
12Boyalar ve koruyucu malzemeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Malzeme seçimi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Malzeme seçimiKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir.
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21