Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİLYA TASARIMI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Selin KESKİNEL, Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN, Öğr.Gör. Pınar Göksu TANIR POLAT, Dr.Öğr.Üye. Pınar CARTIER, Dr.Öğr.Üye. Ayşem Gülin BAŞAR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Zübeyde Keskin
Dersin AmacıDersin amacı mobilya tasarımını etkileyen fiziksel, antropometrik, ergonomik, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörleri tanıtmak, insan-mobilya ilişkisini sürdürülebilirlik, işlevsellik, malzeme, strüktür, detay ve üç boyut gibi bilgiler ile değerlendirmek, mobilya projelendirme ve üretim aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar eşliğinde tasarım ve yaratıcı problem çözme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mobilya tasarımı genel yaklaşmına giriş,Mobilyanın genel tanımı ve mobilyanın tarihçesi
Mobilyada antropometri ve ergonomi ,Mobilyada teknik çizim ve ölçülendirme bilgisi ölçek/ölçü
Güncel mobilyalarda bağlantı birleştirme elemanları ve fonksionel aksesurlar
Mobilyada malzeme ve yapım teknolojisi videolarının izletilmesi,Mobilyada 1/5 ve 1/1 nokta detay çiziminin anlatılması,
Ödev:1'in tashihlerinin yapılması,Mutfak modülünü ödevinin tashihlerinin yapılması
Ödev 3'ün uygulanmasına başlanması,Kullanım yüzeyli oturma birimi tasarımının kritiklerinin yapılması
Ödev 4'ün uygulanmasına başlanması,Depolama özelliğine sahip çalışma alanı mobilyasının kritiklerinin yapılması
Ödev 5'in uygulanmasına başlanması,Modüler mobilya ödevinin çizimlerinin kontrole edilmesi,Ödev 6: Bir kreşte kullanılmak üzere en az 3-4 çocuğun aynı anda oyun oynayıp çizim yapabilecekleri masa ve oturma biriminden oluşan bir modül tasarlayınız.,Akıllı mobilya tasarımı konusunun anlatımı
Mobilyada Sürdürülebilirlik konusunun anlatımı,Sürdürülebilir mobilya tasarımı: Atık malzemeden mamul edilmiş bir kişinin kullanımına uygun bir oturma birimi, sehpa veya depolama birimi tasarlanması.,Oluşturulan sürdürülebilir mobilya tasarım taslaklarının değerlendirilmesi,Sürdürülebilir mobilya tasarımlarının teknik çizimlerinin değerlendirilmesi,Yapılmaya başlanan maketlerin kontrollerinin sağlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Mobilya tasarımına ilişkin olarak temel kavram ve tanımlamaları bilir.10, 11, 13, 9E, F
2) Mobilya ihtiyacına yönelik planlama, araştırma, tasarım süreçlerini insan odaklı olarak yürütür.10, 11, 16, 19, 9E, F, H
3) Mobilya tasarım ve uygulama sürecindeki teknik ifade ve çizim yöntemlerini uygular.11, 9E, F
4) Mobilya tasarımı kısa tarihini, malzeme bilgisini, üretim teknolojilerini, proje sunum ve ifade yöntemlerini bilir.10, 13, 19, 9E, F
5) Mobilya tasarımının gelişiminde kullanılan yöntemleri tanır.10, 13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mobilya tasarımı genel yaklaşmına giriş
2Mobilyanın genel tanımı ve mobilyanın tarihçesi
Mobilyada antropometri ve ergonomi
Öğrencilerden çizim araç gereçlerini getirmeleri istenir
3Mobilyada teknik çizim ve ölçülendirme bilgisi ölçek/ölçü
Güncel mobilyalarda bağlantı birleştirme elemanları ve fonksionel aksesurlar
Mobilyada malzeme ve yapım teknolojisi videolarının izletilmesi
Ödev 1: Evinizde kullandığınız bir sandalyeyi 1/10 ölçekte plan, kesit, görünüş ve perspektif şeklinde çiziniz.
4Mobilyada 1/5 ve 1/1 nokta detay çiziminin anlatılması,
Ödev:1'in tashihlerinin yapılması
Ödev 2: Örnek olarak verilen mutfak modülünü 1/10 plan/kesit ve belirlenen yerlerden ise 1/1 veya 1/5 nokta detayını çiziniz.
5Mutfak modülünü ödevinin tashihlerinin yapılması
Ödev 3'ün uygulanmasına başlanması
Ödev 3: Bir kişinin dinlenme, okuma veya yazma amacıyla kullanabileceği bir oturma birimi tasarlayınız.
6Kullanım yüzeyli oturma birimi tasarımının kritiklerinin yapılması
Ödev 4'ün uygulanmasına başlanması
Ödev 4: Çekmece dolap gibi depolama fonksiyonlarına cevap veren günlük çalışma amacıyla kullanılacak bir çalışma birimi tasarlayınız.
7Depolama özelliğine sahip çalışma alanı mobilyasının kritiklerinin yapılması
Ödev 5'in uygulanmasına başlanması
Küplerden, üçgenlerden, dikdörtgenler prizmasından veya seçeceğiniz herhangi bir özel geometrik şekilden oluşan modüler bir mobilya tasarlayınız.
8Modüler mobilya ödevinin çizimlerinin kontrole edilmesi
9Ödev 6: Bir kreşte kullanılmak üzere en az 3-4 çocuğun aynı anda oyun oynayıp çizim yapabilecekleri masa ve oturma biriminden oluşan bir modül tasarlayınız.
10Akıllı mobilya tasarımı konusunun anlatımı
Mobilyada Sürdürülebilirlik konusunun anlatımı
11Sürdürülebilir mobilya tasarımı: Atık malzemeden mamul edilmiş bir kişinin kullanımına uygun bir oturma birimi, sehpa veya depolama birimi tasarlanması.Sürdürülebilir mobilya için fikir üretimi aşamasına geçilmesi
12Oluşturulan sürdürülebilir mobilya tasarım taslaklarının değerlendirilmesiTeknik çizim verilerinin plan, kesit, görünüş ve perspektif şeklinde ifade edilmesi
13Sürdürülebilir mobilya tasarımlarının teknik çizimlerinin değerlendirilmesiÖlçekli mobilya maketinin yapılmaya başlanması
14Yapılmaya başlanan maketlerin kontrollerinin sağlanması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilmektedir. 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover).
Leslie Pina Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback) Frederick Litchfield (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİLYA TASARIMI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Selin KESKİNEL, Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN, Öğr.Gör. Pınar Göksu TANIR POLAT, Dr.Öğr.Üye. Pınar CARTIER, Dr.Öğr.Üye. Ayşem Gülin BAŞAR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Zübeyde Keskin
Dersin AmacıDersin amacı mobilya tasarımını etkileyen fiziksel, antropometrik, ergonomik, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörleri tanıtmak, insan-mobilya ilişkisini sürdürülebilirlik, işlevsellik, malzeme, strüktür, detay ve üç boyut gibi bilgiler ile değerlendirmek, mobilya projelendirme ve üretim aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar eşliğinde tasarım ve yaratıcı problem çözme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mobilya tasarımı genel yaklaşmına giriş,Mobilyanın genel tanımı ve mobilyanın tarihçesi
Mobilyada antropometri ve ergonomi ,Mobilyada teknik çizim ve ölçülendirme bilgisi ölçek/ölçü
Güncel mobilyalarda bağlantı birleştirme elemanları ve fonksionel aksesurlar
Mobilyada malzeme ve yapım teknolojisi videolarının izletilmesi,Mobilyada 1/5 ve 1/1 nokta detay çiziminin anlatılması,
Ödev:1'in tashihlerinin yapılması,Mutfak modülünü ödevinin tashihlerinin yapılması
Ödev 3'ün uygulanmasına başlanması,Kullanım yüzeyli oturma birimi tasarımının kritiklerinin yapılması
Ödev 4'ün uygulanmasına başlanması,Depolama özelliğine sahip çalışma alanı mobilyasının kritiklerinin yapılması
Ödev 5'in uygulanmasına başlanması,Modüler mobilya ödevinin çizimlerinin kontrole edilmesi,Ödev 6: Bir kreşte kullanılmak üzere en az 3-4 çocuğun aynı anda oyun oynayıp çizim yapabilecekleri masa ve oturma biriminden oluşan bir modül tasarlayınız.,Akıllı mobilya tasarımı konusunun anlatımı
Mobilyada Sürdürülebilirlik konusunun anlatımı,Sürdürülebilir mobilya tasarımı: Atık malzemeden mamul edilmiş bir kişinin kullanımına uygun bir oturma birimi, sehpa veya depolama birimi tasarlanması.,Oluşturulan sürdürülebilir mobilya tasarım taslaklarının değerlendirilmesi,Sürdürülebilir mobilya tasarımlarının teknik çizimlerinin değerlendirilmesi,Yapılmaya başlanan maketlerin kontrollerinin sağlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Mobilya tasarımına ilişkin olarak temel kavram ve tanımlamaları bilir.10, 11, 13, 9E, F
2) Mobilya ihtiyacına yönelik planlama, araştırma, tasarım süreçlerini insan odaklı olarak yürütür.10, 11, 16, 19, 9E, F, H
3) Mobilya tasarım ve uygulama sürecindeki teknik ifade ve çizim yöntemlerini uygular.11, 9E, F
4) Mobilya tasarımı kısa tarihini, malzeme bilgisini, üretim teknolojilerini, proje sunum ve ifade yöntemlerini bilir.10, 13, 19, 9E, F
5) Mobilya tasarımının gelişiminde kullanılan yöntemleri tanır.10, 13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mobilya tasarımı genel yaklaşmına giriş
2Mobilyanın genel tanımı ve mobilyanın tarihçesi
Mobilyada antropometri ve ergonomi
Öğrencilerden çizim araç gereçlerini getirmeleri istenir
3Mobilyada teknik çizim ve ölçülendirme bilgisi ölçek/ölçü
Güncel mobilyalarda bağlantı birleştirme elemanları ve fonksionel aksesurlar
Mobilyada malzeme ve yapım teknolojisi videolarının izletilmesi
Ödev 1: Evinizde kullandığınız bir sandalyeyi 1/10 ölçekte plan, kesit, görünüş ve perspektif şeklinde çiziniz.
4Mobilyada 1/5 ve 1/1 nokta detay çiziminin anlatılması,
Ödev:1'in tashihlerinin yapılması
Ödev 2: Örnek olarak verilen mutfak modülünü 1/10 plan/kesit ve belirlenen yerlerden ise 1/1 veya 1/5 nokta detayını çiziniz.
5Mutfak modülünü ödevinin tashihlerinin yapılması
Ödev 3'ün uygulanmasına başlanması
Ödev 3: Bir kişinin dinlenme, okuma veya yazma amacıyla kullanabileceği bir oturma birimi tasarlayınız.
6Kullanım yüzeyli oturma birimi tasarımının kritiklerinin yapılması
Ödev 4'ün uygulanmasına başlanması
Ödev 4: Çekmece dolap gibi depolama fonksiyonlarına cevap veren günlük çalışma amacıyla kullanılacak bir çalışma birimi tasarlayınız.
7Depolama özelliğine sahip çalışma alanı mobilyasının kritiklerinin yapılması
Ödev 5'in uygulanmasına başlanması
Küplerden, üçgenlerden, dikdörtgenler prizmasından veya seçeceğiniz herhangi bir özel geometrik şekilden oluşan modüler bir mobilya tasarlayınız.
8Modüler mobilya ödevinin çizimlerinin kontrole edilmesi
9Ödev 6: Bir kreşte kullanılmak üzere en az 3-4 çocuğun aynı anda oyun oynayıp çizim yapabilecekleri masa ve oturma biriminden oluşan bir modül tasarlayınız.
10Akıllı mobilya tasarımı konusunun anlatımı
Mobilyada Sürdürülebilirlik konusunun anlatımı
11Sürdürülebilir mobilya tasarımı: Atık malzemeden mamul edilmiş bir kişinin kullanımına uygun bir oturma birimi, sehpa veya depolama birimi tasarlanması.Sürdürülebilir mobilya için fikir üretimi aşamasına geçilmesi
12Oluşturulan sürdürülebilir mobilya tasarım taslaklarının değerlendirilmesiTeknik çizim verilerinin plan, kesit, görünüş ve perspektif şeklinde ifade edilmesi
13Sürdürülebilir mobilya tasarımlarının teknik çizimlerinin değerlendirilmesiÖlçekli mobilya maketinin yapılmaya başlanması
14Yapılmaya başlanan maketlerin kontrollerinin sağlanması
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından verilmektedir. 1-Francis D.K.Ching,İç Mekan Tasarımı,Yem Yayın 96, 2-New Chairs: Innovations in Design, Technology and Materials, 3-Leslia Pina Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover).
Leslie Pina Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback) Frederick Litchfield (Author)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21