Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA RESİM SANATI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Fatma COŞKUNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders başlangıcından Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemine kadar olan süreçte Osmanlı resim sanatı hakkında genel bir bilgi vermeyi amaçlar. Öğrenciler dönem sonunda yaklaşık 500 yıllık bir zaman dilimini kapsayan bu süreçte meydana gelen sanatsal aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan,Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II,Haritacılık ve Resim,Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem,Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler,17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler,Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri,18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ,19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı,Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı resim sanatının genel çerçevesini anlar. Genel terminoloji hakkında bilgi sahibi olur, konu ile ilgili yorum yapabilir. Konunun dönemin diğer coğrafi yerlerde nasıl geliştiği hakkında düşünebilir. Dönem sonunda karşılaştırmalı analiz yapma becerisini kazanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan | |
2 | Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı | |
3 | Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I | |
4 | Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II | |
5 | Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I | |
6 | Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II | |
7 | Haritacılık ve Resim | |
8 | Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem | |
9 | Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler | |
10 | 17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler | |
11 | Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri | |
12 | 18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ | |
13 | 19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı | |
14 | Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Serpil Bağcı, Filiz Çağman, Günsel Renda, Zeren Tanındı. Osmanlı Resim Sanatı. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012. Padişahın Portresi: Tesavir-i Âli Osman. Ed. Selmin Kangal ve diğerleri. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2000. Bellini and East. London: National Gallery Company, 2005. Emine Fetvacı. Sarayın İmgeleri: Osmanlı Sarayının Gözüyle Resimli Tarih. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2013. https://www.ottomanhistorypodcast.com/2016/01/ottoman-painting.html https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/contextualizing-the-hunername-book-of-talents/ https://www.otttomanhistorypodcast.com/2016/01/maps-ottoman-empire-europe.html?m=1 https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/touching-mecca-medina-the-dalail-al-khayrat-and-devotional-practices/ The Empire in the City: Arab Provincial Capitals in the Late Ottoman Empire. Ed. Jens Hanssen Thomas Philipp ve Stefan Weber. Würzburg: Ergon in Kommission, 2002. Nebahat Avcıoğlu. Turquerie Temsil Politikası, 1728 – 1876. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2014. Mekanın Poetikası, Mekanın Politikası: Osmanlı İstanbulu ve Britanya Oryantalizmi. Ed. Zeynep İnankur, Reina Lewis ve Mary Roberts. İstanbul: Pera Müzesi, 2011. Mary Roberts. İstanbul Karşılaşmaları: Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlar, 2016. Wendy M. K. Shaw. Ottoman Painting: Reflections of Western Art from the Ottoman Empire to the Turkish Republic. London, New York: I. B. Tauris, 2011. Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğunda Arkeolojinin Öyküsü, 1753-1914. Ed. Zainab Bahrani, Zeynep Çelik and Edhem Eldem. İstanbul: SALT, 2011. Zeynep Çelik. Asar-ı Atika: Osmanlı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 3 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA RESİM SANATI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Fatma COŞKUNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders başlangıcından Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemine kadar olan süreçte Osmanlı resim sanatı hakkında genel bir bilgi vermeyi amaçlar. Öğrenciler dönem sonunda yaklaşık 500 yıllık bir zaman dilimini kapsayan bu süreçte meydana gelen sanatsal aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan,Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I,Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I,Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II,Haritacılık ve Resim,Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem,Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler,17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler,Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri,18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ,19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı,Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı resim sanatının genel çerçevesini anlar. Genel terminoloji hakkında bilgi sahibi olur, konu ile ilgili yorum yapabilir. Konunun dönemin diğer coğrafi yerlerde nasıl geliştiği hakkında düşünebilir. Dönem sonunda karşılaştırmalı analiz yapma becerisini kazanır. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tarihi ve Teorik Arka Plan | |
2 | Giriş, Ders içeriğinin tanıtımı | |
3 | Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm I | |
4 | Portreler ve Erken Dönem Osmanlı Minyatür Örnekleri: Bölüm II | |
5 | Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm I | |
6 | Resim Sanatında Osmanlı Üslubunun Oluşumu: Resimli Tarihler: Bölüm II | |
7 | Haritacılık ve Resim | |
8 | Osmanlı Minyatür Sanatında Klasik Dönem | |
9 | Osmanlı Sarayında Din Konulu Resimler | |
10 | 17. Yüzyılda Albüm Üretimi ve Teknik ve Üsluptaki Yenilikler | |
11 | Başkent ve Taşra Eyaletlerinde Duvar Resimleri | |
12 | 18. yüzyıl: Yeni Bir Çağ | |
13 | 19. yüzyıl: Yağlıboya Resminin Ortaya Çıkışı; 19. yüzyıl: Şarkiyatçılık ve Osmanlı Şarkiyatçılığı | |
14 | Sanatın Kurumsallaşması ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Serpil Bağcı, Filiz Çağman, Günsel Renda, Zeren Tanındı. Osmanlı Resim Sanatı. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2012. Padişahın Portresi: Tesavir-i Âli Osman. Ed. Selmin Kangal ve diğerleri. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2000. Bellini and East. London: National Gallery Company, 2005. Emine Fetvacı. Sarayın İmgeleri: Osmanlı Sarayının Gözüyle Resimli Tarih. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2013. https://www.ottomanhistorypodcast.com/2016/01/ottoman-painting.html https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/contextualizing-the-hunername-book-of-talents/ https://www.otttomanhistorypodcast.com/2016/01/maps-ottoman-empire-europe.html?m=1 https://sites.lsa.umich.edu/khamseen/short-form-videos/2020/touching-mecca-medina-the-dalail-al-khayrat-and-devotional-practices/ The Empire in the City: Arab Provincial Capitals in the Late Ottoman Empire. Ed. Jens Hanssen Thomas Philipp ve Stefan Weber. Würzburg: Ergon in Kommission, 2002. Nebahat Avcıoğlu. Turquerie Temsil Politikası, 1728 – 1876. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2014. Mekanın Poetikası, Mekanın Politikası: Osmanlı İstanbulu ve Britanya Oryantalizmi. Ed. Zeynep İnankur, Reina Lewis ve Mary Roberts. İstanbul: Pera Müzesi, 2011. Mary Roberts. İstanbul Karşılaşmaları: Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlar, 2016. Wendy M. K. Shaw. Ottoman Painting: Reflections of Western Art from the Ottoman Empire to the Turkish Republic. London, New York: I. B. Tauris, 2011. Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğunda Arkeolojinin Öyküsü, 1753-1914. Ed. Zainab Bahrani, Zeynep Çelik and Edhem Eldem. İstanbul: SALT, 2011. Zeynep Çelik. Asar-ı Atika: Osmanlı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | ||||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |