Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Teknik resim, öğrencilerin ayrıntılı ve doğru mimari çizimleri yetkin bir şekilde okumalarını, oluşturmalarını ve bu çizimleri oluşturmak için çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazanmalarını hedefler. El çizimi kullanılarak el ve zihin koordinasyonunun sağlanması sağlanır. Nihayetinde amaç, öğrencileri yüksek kaliteli çizimler üretme ve mimari projelere etkili bir şekilde katkıda bulunma yetenekleriyle güçlendirmektir. Teknik Resim 1 dersi öğrencilerin 3 boyutlu bir modeli kavramalarını ve bu modeli teknik çizim ekipmanlarını doğru bir şekilde kullanarak 2 boyutlu çizim haline getirmelerini amaçlar. Bununla birlikte, 2 boyutlu bir çizimlerin 3 boyutta kavranmasını sağlar. Ders aynı zamanda 1/100 ve 1/200 ölçekte çizim tekniğinin anlaşılarak, 1/100 ve 1/200 ölçekte mimari proje setlerinin oluşturulma becerisinin kazandırılmasını da hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknik resme giriş çizim ekipman ve malzemelerinin tanıtımı, teknik yazı ve tarama yöntemlerinin açıklanması, teknik resim paftasını hazırlanması, mimari yazı teknikleri, standart kağıt ölçüleri ve katlama teknikleri ,Çizgi kalınlıkları, çizgi çeşitleri, farklı açılarda paralel çizimi ve tarama uygulamaları, güzel yazı uygulamaları & Geribildirimler,Ortografik İzdüşüm çalışmaları (görünüş çıkarma) & Geribildirimler ,Ortografik İzdüşüm çalışmaları (kesit alma) & Geribildirimler ,Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden görünüş çıkartılması & Geribildirimler ,Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden kesit çıkartılması & Geribildirimler ,Proje okuma öğretisi, Mesleğe yönelik teknik resim anlatım ve uygulamaları, Aksonometrik çizim uygulaması (Militer uygulama örneği) ,3 boyutlu model kullanılarak epür düzlemde 2 boyutlu çizim oluşturulması ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar+Çatı Planı) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kesit okuma, anlama ve çizim öğretisi (Kesitler) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden görünüş okuma, anlama ve çizim öğretisi (Görünüşler) & Geribildirimler ,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları paralelinde, vaziyet planı çizilmesi & Geribildirimler ,Genel Geribildirimler & Sorular & Gerekli görülen çizimlerin tekrar edilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinde oluşan ya da mevcutta var olan objelerin biçimlerini resmetmek için gereken çizim tekniklerini benimser | 6, 9 | F |
2.Tasarımını yaptığı bir objeyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir | 6, 9 | F |
3.Yaptığı bireysel çalışmasını çizim diliyle olduğu kadar mesleki tanımları kullanarak sözel olarak da ifade edebilir | 6, 9 | F |
4.Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular | 6, 9 | F |
5.Stüdyo ortamında çalışma alışkanlığı geliştirir | 6, 9 | F |
6.Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanmayı öğrenir. | 6, 9 | F |
1-El-zihin koordinasyonunu yapar. | 6, 9 | E |
8.1/100 ölçekte proje seti oluşturur. Bu ölçekte, plan/kesit/görünüş çizimlerini okur ve çizer. | 6, 9 | E |
9.1/200 ölçekte vaziyet planı oluşturur. Bu ölçekte, plan/kesit/görünüş çizimlerini okur ve çizer. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik resme giriş çizim ekipman ve malzemelerinin tanıtımı, teknik yazı ve tarama yöntemlerinin açıklanması, teknik resim paftasını hazırlanması, mimari yazı teknikleri, standart kağıt ölçüleri ve katlama teknikleri | |
2 | Çizgi kalınlıkları, çizgi çeşitleri, farklı açılarda paralel çizimi ve tarama uygulamaları, güzel yazı uygulamaları & Geribildirimler | |
3 | Ortografik İzdüşüm çalışmaları (görünüş çıkarma) & Geribildirimler | |
4 | Ortografik İzdüşüm çalışmaları (kesit alma) & Geribildirimler | |
5 | Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden görünüş çıkartılması & Geribildirimler | |
6 | Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden kesit çıkartılması & Geribildirimler | |
7 | Proje okuma öğretisi, Mesleğe yönelik teknik resim anlatım ve uygulamaları, Aksonometrik çizim uygulaması (Militer uygulama örneği) | |
8 | 3 boyutlu model kullanılarak epür düzlemde 2 boyutlu çizim oluşturulması | |
9 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar) & Geribildirimler | |
10 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar+Çatı Planı) & Geribildirimler | |
11 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kesit okuma, anlama ve çizim öğretisi (Kesitler) & Geribildirimler | |
12 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden görünüş okuma, anlama ve çizim öğretisi (Görünüşler) & Geribildirimler | |
13 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları paralelinde, vaziyet planı çizilmesi & Geribildirimler | |
14 | Genel Geribildirimler & Sorular & Gerekli görülen çizimlerin tekrar edilmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
1.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim I, Eğitim Matbaası, İstanbul 2.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim II, Eğitim Matbaası, İstanbul 3.Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York 4.Ching, F.D.K. (2010). Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc. New York 5.Gürer, L. (2000). Perspektif ve Gölge, Birsen yay. İstanbul 6.Hotan, H. (2000). Mimari Perspektif ve Gölge, YEM, İstanbul 7.Onat, E. (2010). Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Efil yay. İstanbul 8.Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 4 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 3 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNİK RESİM I | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem CAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Teknik resim, öğrencilerin ayrıntılı ve doğru mimari çizimleri yetkin bir şekilde okumalarını, oluşturmalarını ve bu çizimleri oluşturmak için çizim tekniklerini geliştirecek zihinsel beceri kazanmalarını hedefler. El çizimi kullanılarak el ve zihin koordinasyonunun sağlanması sağlanır. Nihayetinde amaç, öğrencileri yüksek kaliteli çizimler üretme ve mimari projelere etkili bir şekilde katkıda bulunma yetenekleriyle güçlendirmektir. Teknik Resim 1 dersi öğrencilerin 3 boyutlu bir modeli kavramalarını ve bu modeli teknik çizim ekipmanlarını doğru bir şekilde kullanarak 2 boyutlu çizim haline getirmelerini amaçlar. Bununla birlikte, 2 boyutlu bir çizimlerin 3 boyutta kavranmasını sağlar. Ders aynı zamanda 1/100 ve 1/200 ölçekte çizim tekniğinin anlaşılarak, 1/100 ve 1/200 ölçekte mimari proje setlerinin oluşturulma becerisinin kazandırılmasını da hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknik resme giriş çizim ekipman ve malzemelerinin tanıtımı, teknik yazı ve tarama yöntemlerinin açıklanması, teknik resim paftasını hazırlanması, mimari yazı teknikleri, standart kağıt ölçüleri ve katlama teknikleri ,Çizgi kalınlıkları, çizgi çeşitleri, farklı açılarda paralel çizimi ve tarama uygulamaları, güzel yazı uygulamaları & Geribildirimler,Ortografik İzdüşüm çalışmaları (görünüş çıkarma) & Geribildirimler ,Ortografik İzdüşüm çalışmaları (kesit alma) & Geribildirimler ,Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden görünüş çıkartılması & Geribildirimler ,Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden kesit çıkartılması & Geribildirimler ,Proje okuma öğretisi, Mesleğe yönelik teknik resim anlatım ve uygulamaları, Aksonometrik çizim uygulaması (Militer uygulama örneği) ,3 boyutlu model kullanılarak epür düzlemde 2 boyutlu çizim oluşturulması ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar+Çatı Planı) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kesit okuma, anlama ve çizim öğretisi (Kesitler) & Geribildirimler ,1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden görünüş okuma, anlama ve çizim öğretisi (Görünüşler) & Geribildirimler ,1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları paralelinde, vaziyet planı çizilmesi & Geribildirimler ,Genel Geribildirimler & Sorular & Gerekli görülen çizimlerin tekrar edilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinde oluşan ya da mevcutta var olan objelerin biçimlerini resmetmek için gereken çizim tekniklerini benimser | 6, 9 | F |
2.Tasarımını yaptığı bir objeyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir | 6, 9 | F |
3.Yaptığı bireysel çalışmasını çizim diliyle olduğu kadar mesleki tanımları kullanarak sözel olarak da ifade edebilir | 6, 9 | F |
4.Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular | 6, 9 | F |
5.Stüdyo ortamında çalışma alışkanlığı geliştirir | 6, 9 | F |
6.Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanmayı öğrenir. | 6, 9 | F |
1-El-zihin koordinasyonunu yapar. | 6, 9 | E |
8.1/100 ölçekte proje seti oluşturur. Bu ölçekte, plan/kesit/görünüş çizimlerini okur ve çizer. | 6, 9 | E |
9.1/200 ölçekte vaziyet planı oluşturur. Bu ölçekte, plan/kesit/görünüş çizimlerini okur ve çizer. | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik resme giriş çizim ekipman ve malzemelerinin tanıtımı, teknik yazı ve tarama yöntemlerinin açıklanması, teknik resim paftasını hazırlanması, mimari yazı teknikleri, standart kağıt ölçüleri ve katlama teknikleri | |
2 | Çizgi kalınlıkları, çizgi çeşitleri, farklı açılarda paralel çizimi ve tarama uygulamaları, güzel yazı uygulamaları & Geribildirimler | |
3 | Ortografik İzdüşüm çalışmaları (görünüş çıkarma) & Geribildirimler | |
4 | Ortografik İzdüşüm çalışmaları (kesit alma) & Geribildirimler | |
5 | Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden görünüş çıkartılması & Geribildirimler | |
6 | Proje örneği üzerinden plan, kesit ve görünüş okuma ve anlama öğretisi, epür düzeninde verilen plan çizimi üzerinden kesit çıkartılması & Geribildirimler | |
7 | Proje okuma öğretisi, Mesleğe yönelik teknik resim anlatım ve uygulamaları, Aksonometrik çizim uygulaması (Militer uygulama örneği) | |
8 | 3 boyutlu model kullanılarak epür düzlemde 2 boyutlu çizim oluşturulması | |
9 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar) & Geribildirimler | |
10 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kat planı okuma, anlama ve çizim öğretisi (Planlar+Çatı Planı) & Geribildirimler | |
11 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden kesit okuma, anlama ve çizim öğretisi (Kesitler) & Geribildirimler | |
12 | 1/100 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartlarını öğrenme ve 1/100 ölçekli mimari avan proje örneği üzerinden görünüş okuma, anlama ve çizim öğretisi (Görünüşler) & Geribildirimler | |
13 | 1/200 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları paralelinde, vaziyet planı çizilmesi & Geribildirimler | |
14 | Genel Geribildirimler & Sorular & Gerekli görülen çizimlerin tekrar edilmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
1.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim I, Eğitim Matbaası, İstanbul 2.Öztepe, H. (1997). Teknik Resim II, Eğitim Matbaası, İstanbul 3.Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York 4.Ching, F.D.K. (2010). Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc. New York 5.Gürer, L. (2000). Perspektif ve Gölge, Birsen yay. İstanbul 6.Hotan, H. (2000). Mimari Perspektif ve Gölge, YEM, İstanbul 7.Onat, E. (2010). Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Efil yay. İstanbul 8.Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |