Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPIM TEKNOLOJİSİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Doç.Dr. Nuri SERTESER, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Necdet KETKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Mimarlık ve İç Mimarlık öğreniminin tüm aşamalarında ve ileride mesleğin yürütülmesinde, tasarım ve uygulama çalışmalarında karşılaşılacak kaba yapı sorunlarında yararlanılmak üzere öğrenciye bilgi ve deneyim kazandırılmasına yönelik teori ve uygulama aşamalarından oluşur. Dersin sonunda öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, iskelet sistemler arasından betonarme karkas yapıların temel sisteminden, duvar ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, uygulama prensiplerini öğrenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; amaç ve kapsamının açıklanması
içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması

İskelet yapı sistemi (kısa tekrar)
,Düşey sirkülasyon elemanları
Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler
Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler…
Merdivenlerde boyutsal tasarım
,Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri,Merdivenler; çelik merdiven çözümleri

,Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri
,İskelet yapıda döşeme sistemleri
Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler…
Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi
,ARA SINAV,Çatı sistemlerine giriş,Çatı sistemleri
Asma çatı sistemleri, makaslar

,Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…)

,İskelet yapıda duvarlar
İç duvar sistemleri
,İskelet yapıda duvarlar
Dış duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar

, Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi2, 6, 9A, E, F
Yapı ve yapım yöntemleri2, 6, 9A, E, F
Yapı ve yapım teknolojisi kavramları2, 6, 9A, E, F
İskelet yapı sistemleri (betonarme , çelik, ahşap ve hafif çelik)2, 6, 9A, E, F
Yapı alt sistemleri2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 amaç ve kapsamının açıklanması
içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması

İskelet yapı sistemi (kısa tekrar)
2Düşey sirkülasyon elemanları
Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler
Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler…
Merdivenlerde boyutsal tasarım
3Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri
4Merdivenler; çelik merdiven çözümleri

5Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri
6İskelet yapıda döşeme sistemleri
Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler…
Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi
7ARA SINAV
8Çatı sistemlerine giriş
9Çatı sistemleri
Asma çatı sistemleri, makaslar

10Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…)

11İskelet yapıda duvarlar
İç duvar sistemleri
12İskelet yapıda duvarlar
Dış duvar sistemleri
13İskelet yapıda duvarlar

14 Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPIM TEKNOLOJİSİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Doç.Dr. Nuri SERTESER, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Necdet KETKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Mimarlık ve İç Mimarlık öğreniminin tüm aşamalarında ve ileride mesleğin yürütülmesinde, tasarım ve uygulama çalışmalarında karşılaşılacak kaba yapı sorunlarında yararlanılmak üzere öğrenciye bilgi ve deneyim kazandırılmasına yönelik teori ve uygulama aşamalarından oluşur. Dersin sonunda öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, iskelet sistemler arasından betonarme karkas yapıların temel sisteminden, duvar ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, uygulama prensiplerini öğrenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; amaç ve kapsamının açıklanması
içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması

İskelet yapı sistemi (kısa tekrar)
,Düşey sirkülasyon elemanları
Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler
Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler…
Merdivenlerde boyutsal tasarım
,Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri,Merdivenler; çelik merdiven çözümleri

,Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri
,İskelet yapıda döşeme sistemleri
Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler…
Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi
,ARA SINAV,Çatı sistemlerine giriş,Çatı sistemleri
Asma çatı sistemleri, makaslar

,Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…)

,İskelet yapıda duvarlar
İç duvar sistemleri
,İskelet yapıda duvarlar
Dış duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar

, Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi2, 6, 9A, E, F
Yapı ve yapım yöntemleri2, 6, 9A, E, F
Yapı ve yapım teknolojisi kavramları2, 6, 9A, E, F
İskelet yapı sistemleri (betonarme , çelik, ahşap ve hafif çelik)2, 6, 9A, E, F
Yapı alt sistemleri2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 amaç ve kapsamının açıklanması
içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması

İskelet yapı sistemi (kısa tekrar)
2Düşey sirkülasyon elemanları
Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler
Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler…
Merdivenlerde boyutsal tasarım
3Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri
4Merdivenler; çelik merdiven çözümleri

5Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri
6İskelet yapıda döşeme sistemleri
Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler…
Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi
7ARA SINAV
8Çatı sistemlerine giriş
9Çatı sistemleri
Asma çatı sistemleri, makaslar

10Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…)

11İskelet yapıda duvarlar
İç duvar sistemleri
12İskelet yapıda duvarlar
Dış duvar sistemleri
13İskelet yapıda duvarlar

14 Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21