Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE MARKALAŞMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA, Öğr.Gör.Dr. Burcu BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. 16, 9A
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır.
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi
2Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de)
3Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı
4Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri
5Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi
6Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi
7Ara Sınav
8Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek
9Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.
10Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI)
11Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı
12Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri
13Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi
14Konuların üzerinden geçilmesi
Kaynak
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE MARKALAŞMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA, Öğr.Gör.Dr. Burcu BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. 16, 9A
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır.
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi
2Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de)
3Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı
4Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri
5Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi
6Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi
7Ara Sınav
8Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek
9Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.
10Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI)
11Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı
12Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri
13Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi
14Konuların üzerinden geçilmesi
Kaynak
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21