Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESKİZ TEKNİKLERİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Birsu ALTINIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım sürecinin temelini oluşturan eskiz yapabilme yeteneğinin geliştirilmesi. Tasarımın başlangıç, gelişme ve sonuç aşamalarının eskiz ile olgunlaşmasının gösterilmesi. Tasarım - Eskiz sebep sonuç ilişkisnin irdelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım tanımı ve anlatımı,Çizgi teknikleri,Tasarımda eskiz teknikleri uygulaması,Tasarımda eskiz teknikleri kavramının geliştirilmesi,Eskiz teknikleri çalışması 1; başlangıç,Eskiz teknikleri çalışması 2; gelişme,Eskiz teknikleri çalışması 3; sonuç,Eskiz teknikleri özgün çalışma,Eskiz teknikleri ve Tasarım süreci irdelenmesi,Eskiz teknikleri deneysel uygulama,Renklendirme teknikleri,Eskiz algısal analizi,Eskiz teknikleri uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders Tasarımın başlangıç, gelişme, sonuç bölümlerinin süreç olarak nasıl kontrol altına alınacağını, tasarımın nasıl geliştirileceğini ve olasılıklarının irdelenirken gelişime dönüştürülmesinin nasıl kurgulanacağını anlatmaktadır. Eskiz yapabilme becerisinin nasıl tasarımın ana unsurlarından biri haline geleceğinin uygulamalı bir ifadesidir. Sebeb sonuç ilişkisi ile tasarımın tüm aşamalarının öğrenilmesi ve aktarılması hedefelenir. | 10, 12, 14, 16, 2, 37, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tanımı ve anlatımı | |
2 | Çizgi teknikleri | |
3 | Tasarımda eskiz teknikleri uygulaması | |
4 | Tasarımda eskiz teknikleri kavramının geliştirilmesi | |
5 | Eskiz teknikleri çalışması 1; başlangıç | |
6 | Eskiz teknikleri çalışması 2; gelişme | |
7 | Eskiz teknikleri çalışması 3; sonuç | |
8 | Eskiz teknikleri özgün çalışma | |
9 | Eskiz teknikleri ve Tasarım süreci irdelenmesi | |
10 | Eskiz teknikleri deneysel uygulama | |
11 | Renklendirme teknikleri | |
12 | Eskiz algısal analizi | |
13 | Eskiz teknikleri uygulama |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Laseay, P., Freehand Sketching, An İntroduction by Paul Laseay,W.W. Norten&Company, 2004 İnceoğlu, Y., Düşünce ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler: Biçim, Mekan ve Düzen,Helikon Yayınları, İST. 1995 Türkmen, M., Türkiye’den Eskizler, MSU, İST.1982 Hasegawa, N., Architecture D’intérıeur, Eyrolles, 2005 Albert G., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESKİZ TEKNİKLERİ I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Birsu ALTINIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım sürecinin temelini oluşturan eskiz yapabilme yeteneğinin geliştirilmesi. Tasarımın başlangıç, gelişme ve sonuç aşamalarının eskiz ile olgunlaşmasının gösterilmesi. Tasarım - Eskiz sebep sonuç ilişkisnin irdelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım tanımı ve anlatımı,Çizgi teknikleri,Tasarımda eskiz teknikleri uygulaması,Tasarımda eskiz teknikleri kavramının geliştirilmesi,Eskiz teknikleri çalışması 1; başlangıç,Eskiz teknikleri çalışması 2; gelişme,Eskiz teknikleri çalışması 3; sonuç,Eskiz teknikleri özgün çalışma,Eskiz teknikleri ve Tasarım süreci irdelenmesi,Eskiz teknikleri deneysel uygulama,Renklendirme teknikleri,Eskiz algısal analizi,Eskiz teknikleri uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders Tasarımın başlangıç, gelişme, sonuç bölümlerinin süreç olarak nasıl kontrol altına alınacağını, tasarımın nasıl geliştirileceğini ve olasılıklarının irdelenirken gelişime dönüştürülmesinin nasıl kurgulanacağını anlatmaktadır. Eskiz yapabilme becerisinin nasıl tasarımın ana unsurlarından biri haline geleceğinin uygulamalı bir ifadesidir. Sebeb sonuç ilişkisi ile tasarımın tüm aşamalarının öğrenilmesi ve aktarılması hedefelenir. | 10, 12, 14, 16, 2, 37, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tanımı ve anlatımı | |
2 | Çizgi teknikleri | |
3 | Tasarımda eskiz teknikleri uygulaması | |
4 | Tasarımda eskiz teknikleri kavramının geliştirilmesi | |
5 | Eskiz teknikleri çalışması 1; başlangıç | |
6 | Eskiz teknikleri çalışması 2; gelişme | |
7 | Eskiz teknikleri çalışması 3; sonuç | |
8 | Eskiz teknikleri özgün çalışma | |
9 | Eskiz teknikleri ve Tasarım süreci irdelenmesi | |
10 | Eskiz teknikleri deneysel uygulama | |
11 | Renklendirme teknikleri | |
12 | Eskiz algısal analizi | |
13 | Eskiz teknikleri uygulama |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Laseay, P., Freehand Sketching, An İntroduction by Paul Laseay,W.W. Norten&Company, 2004 İnceoğlu, Y., Düşünce ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler: Biçim, Mekan ve Düzen,Helikon Yayınları, İST. 1995 Türkmen, M., Türkiye’den Eskizler, MSU, İST.1982 Hasegawa, N., Architecture D’intérıeur, Eyrolles, 2005 Albert G., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |