Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşin SEV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere çevre bilinci kazandırmak, sürdürülebilir bir yapılı çevre yaratma ve aynı zamanda doğal çevrenin de sürdürülebilirliğini korumaya yönelik olarak, gelecekteki mesleki faaliyetlerinde, sürdürülebilir kalkınma ilkeleriyle uyumlu, çevresel sorunlara ve doğal kaynak tüketimine duyarlı tasarımlar, uygulamalar ve ürünler ortaya koyabilmesi için gerekli teorik bilgiyi kazandırmaktır. Dünya genelinde ve Türkiye’de sürdürülebilir mimarlık uygulamalarının tanıtılmasıyla, mesleki uygulamaya yönelik bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; GİRİŞ / Dersin amacı, kapsamı ve yürütülüş biçimi,
Çevre kavramının tanımı, Çevre Sorunları,
Sürdürülebilir Kalkınma Tanımı ve Yapı Sektörünün Sürdürülebilir Kalkınmadaki Rolü
,Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel Geçmişi
Endüstri Devrimi Öncesi ve Sonrasında İnsan Faaliyetleri ve Yapı Sektörünün Gelişimi
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
I – Kaynakların etkin kullanımı (Enerji, su, malzeme tasarrufuna ilişkin önlemler)
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
II – Yaşam Döngüsü Yaklaşımı
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
III – İnsan için tasarım ve yapım
Evrensel tasarım ilkeleri
,Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Seçme Kriterleri
Eko-etiketler
,Yapılarda Pasif Güneş Tasarımı İlkeleri ve Uygulama Örnekleri,Yenilenebilir Enerji Teknolojilerinin Yapılarda Kullanımı,California Bilim Müzesi (Renzo Piano) film gösterimi ,Yeşil Bina Değerlendirme Metotları ve Dünyada Uygulanan Sertifika Sistemlerinin Tanıtımı (LEED, BREEAM, CASBEE; GSBCS…),Yıl içi sınavı,Konuyla ilgili kanun ve yönetmelikler
(Enerji Performans Yönetmeliği, Enerji Kimlik Belgesinin Tanıtımı)
,Dünyadan Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri,Türkiye’den Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sürdürülebilir yapı teknolojilerini tasarımla bütünleştirir. Sürdürülebilir mimarlık ilke, strateji ve yöntemlerini bilir. Çevre koruma ve sürdürülebilir yapılı çevre tasarlama ilkelerini tanımlar. Çevre ve sürdürülebilir tasarım kavramını açıklar. Çevrenin korunması ve sürdürülebilirlik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri bilir. Dünya çapındaki yeşil bina değerlendirme araç ve yöntemlerini bilir. Yaşam döngüsü tasarım ilkelerini uygular. Bina entegre tasarım sürecini bilir.10, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GİRİŞ / Dersin amacı, kapsamı ve yürütülüş biçimi,
Çevre kavramının tanımı, Çevre Sorunları,
Sürdürülebilir Kalkınma Tanımı ve Yapı Sektörünün Sürdürülebilir Kalkınmadaki Rolü
2Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel Geçmişi
Endüstri Devrimi Öncesi ve Sonrasında İnsan Faaliyetleri ve Yapı Sektörünün Gelişimi
3Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
I – Kaynakların etkin kullanımı (Enerji, su, malzeme tasarrufuna ilişkin önlemler)
4Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
II – Yaşam Döngüsü Yaklaşımı
5Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
III – İnsan için tasarım ve yapım
Evrensel tasarım ilkeleri
6Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Seçme Kriterleri
Eko-etiketler
7Yapılarda Pasif Güneş Tasarımı İlkeleri ve Uygulama Örnekleri
8Yenilenebilir Enerji Teknolojilerinin Yapılarda Kullanımı
9California Bilim Müzesi (Renzo Piano) film gösterimi
10Yeşil Bina Değerlendirme Metotları ve Dünyada Uygulanan Sertifika Sistemlerinin Tanıtımı (LEED, BREEAM, CASBEE; GSBCS…)
11Yıl içi sınavı
12Konuyla ilgili kanun ve yönetmelikler
(Enerji Performans Yönetmeliği, Enerji Kimlik Belgesinin Tanıtımı)
13Dünyadan Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri
14Türkiye’den Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri
Kaynak
Ders Notları. Ayşin Sev (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayın, İstanbul. Sev, A., (2011), “A comparative analysis of building environmental assessment tools and suggestions for regional adaptations”, Civil Engineering and Environmental Systems, 28 (3), 231-245. Sev, A. (2009), “How Can the Construction Industry Contribute to Sustainable Development? A Conceptual Framework,” Sustainable Development, 17 (3), 161-173, (2009). Sev, A., (2013). Sürdürülebilir mimarlığı doğru mu algılıyoruz? Ege Mimarlık, 2013/1 (83), 16-19. Gissen, D., (2002). Big & Green: Towards Sustainable Architecture in the 21st Century, Princeton Architectural Press, New York. Yeang, K. (2008). Ecodesign: A manual for Ecological Design, Wiley, New York. Jones, D. L., (1998). Architecture and the Environment: Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London. Mimarlık alanında türkçe yayın yapan güncel süreli dergiler. Uluslararası indekslerde taranan süreli dergilerde yayımlanan güncel bilimsel makaleler National Geographic; Pearl River Tower. (video) National Geographic; One Bryant Park. (video) National Geographic, California Science Museum. (video)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10110
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşin SEV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere çevre bilinci kazandırmak, sürdürülebilir bir yapılı çevre yaratma ve aynı zamanda doğal çevrenin de sürdürülebilirliğini korumaya yönelik olarak, gelecekteki mesleki faaliyetlerinde, sürdürülebilir kalkınma ilkeleriyle uyumlu, çevresel sorunlara ve doğal kaynak tüketimine duyarlı tasarımlar, uygulamalar ve ürünler ortaya koyabilmesi için gerekli teorik bilgiyi kazandırmaktır. Dünya genelinde ve Türkiye’de sürdürülebilir mimarlık uygulamalarının tanıtılmasıyla, mesleki uygulamaya yönelik bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; GİRİŞ / Dersin amacı, kapsamı ve yürütülüş biçimi,
Çevre kavramının tanımı, Çevre Sorunları,
Sürdürülebilir Kalkınma Tanımı ve Yapı Sektörünün Sürdürülebilir Kalkınmadaki Rolü
,Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel Geçmişi
Endüstri Devrimi Öncesi ve Sonrasında İnsan Faaliyetleri ve Yapı Sektörünün Gelişimi
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
I – Kaynakların etkin kullanımı (Enerji, su, malzeme tasarrufuna ilişkin önlemler)
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
II – Yaşam Döngüsü Yaklaşımı
,Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
III – İnsan için tasarım ve yapım
Evrensel tasarım ilkeleri
,Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Seçme Kriterleri
Eko-etiketler
,Yapılarda Pasif Güneş Tasarımı İlkeleri ve Uygulama Örnekleri,Yenilenebilir Enerji Teknolojilerinin Yapılarda Kullanımı,California Bilim Müzesi (Renzo Piano) film gösterimi ,Yeşil Bina Değerlendirme Metotları ve Dünyada Uygulanan Sertifika Sistemlerinin Tanıtımı (LEED, BREEAM, CASBEE; GSBCS…),Yıl içi sınavı,Konuyla ilgili kanun ve yönetmelikler
(Enerji Performans Yönetmeliği, Enerji Kimlik Belgesinin Tanıtımı)
,Dünyadan Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri,Türkiye’den Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sürdürülebilir yapı teknolojilerini tasarımla bütünleştirir. Sürdürülebilir mimarlık ilke, strateji ve yöntemlerini bilir. Çevre koruma ve sürdürülebilir yapılı çevre tasarlama ilkelerini tanımlar. Çevre ve sürdürülebilir tasarım kavramını açıklar. Çevrenin korunması ve sürdürülebilirlik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri bilir. Dünya çapındaki yeşil bina değerlendirme araç ve yöntemlerini bilir. Yaşam döngüsü tasarım ilkelerini uygular. Bina entegre tasarım sürecini bilir.10, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GİRİŞ / Dersin amacı, kapsamı ve yürütülüş biçimi,
Çevre kavramının tanımı, Çevre Sorunları,
Sürdürülebilir Kalkınma Tanımı ve Yapı Sektörünün Sürdürülebilir Kalkınmadaki Rolü
2Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel Geçmişi
Endüstri Devrimi Öncesi ve Sonrasında İnsan Faaliyetleri ve Yapı Sektörünün Gelişimi
3Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
I – Kaynakların etkin kullanımı (Enerji, su, malzeme tasarrufuna ilişkin önlemler)
4Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
II – Yaşam Döngüsü Yaklaşımı
5Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
III – İnsan için tasarım ve yapım
Evrensel tasarım ilkeleri
6Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Seçme Kriterleri
Eko-etiketler
7Yapılarda Pasif Güneş Tasarımı İlkeleri ve Uygulama Örnekleri
8Yenilenebilir Enerji Teknolojilerinin Yapılarda Kullanımı
9California Bilim Müzesi (Renzo Piano) film gösterimi
10Yeşil Bina Değerlendirme Metotları ve Dünyada Uygulanan Sertifika Sistemlerinin Tanıtımı (LEED, BREEAM, CASBEE; GSBCS…)
11Yıl içi sınavı
12Konuyla ilgili kanun ve yönetmelikler
(Enerji Performans Yönetmeliği, Enerji Kimlik Belgesinin Tanıtımı)
13Dünyadan Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri
14Türkiye’den Çeşitli Sürdürülebilir Yapı ve Uygulama Örnekleri
Kaynak
Ders Notları. Ayşin Sev (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayın, İstanbul. Sev, A., (2011), “A comparative analysis of building environmental assessment tools and suggestions for regional adaptations”, Civil Engineering and Environmental Systems, 28 (3), 231-245. Sev, A. (2009), “How Can the Construction Industry Contribute to Sustainable Development? A Conceptual Framework,” Sustainable Development, 17 (3), 161-173, (2009). Sev, A., (2013). Sürdürülebilir mimarlığı doğru mu algılıyoruz? Ege Mimarlık, 2013/1 (83), 16-19. Gissen, D., (2002). Big & Green: Towards Sustainable Architecture in the 21st Century, Princeton Architectural Press, New York. Yeang, K. (2008). Ecodesign: A manual for Ecological Design, Wiley, New York. Jones, D. L., (1998). Architecture and the Environment: Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London. Mimarlık alanında türkçe yayın yapan güncel süreli dergiler. Uluslararası indekslerde taranan süreli dergilerde yayımlanan güncel bilimsel makaleler National Geographic; Pearl River Tower. (video) National Geographic; One Bryant Park. (video) National Geographic, California Science Museum. (video)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21