Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gürol SÖZEN, Öğr.Gör.Dr. Burcu BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine desen, suluboya, pastel, guaş tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Resim ve üç boyutlu heykel sanatı deyince akla ne geliyor? ,Yeryüzü uygarlığında resmetme ve yaratma hangi endişeden nasıl başladı?,Kaya resimlerinde kullanılan malzemeler ve resmin gelişimi: Desen sanatı. Malzeme tanıtımı ve malzeme edinme şekli.,Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirimin yanıtı.,Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirin yanıtı.,Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği,Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği,Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.,Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.,Ara Sınav,Kurşun kalemle yumuşak çizim ve çini mürekkebinin binlerce yıldan beri önemi /uygulama teknikleri.,Kurşun ve renkli kalemlerle suluboya öncesine hazırlık ve suluboyanın kullanımı.,Suluboyanın çok yönlü teknikleri. Sanat tarihindeki yeri ve kullanım alanları. Saptanan bir konunun 40 x 6o cm civarındaki yüksek gramajlı resim kağıdına uygulaması.,Suluboya ile figür ve peyzaj çizim tekniğindeki farklılıklar nedir sorusunu uygulama ile gerçekleştirmek. Uygulaması yapılan resmin son çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kompozisyon bilgisi sahibi olur. 2. Tasarlama düşüncesini geliştirir. 3. Bakma ve görme arasındaki farkı kavrar. 4. Karakalem çizimden başlayarak boyanın tüm evreleri hakkında temel bilgileri edinir. D, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Resim ve üç boyutlu heykel sanatı deyince akla ne geliyor?
2Yeryüzü uygarlığında resmetme ve yaratma hangi endişeden nasıl başladı?
3Kaya resimlerinde kullanılan malzemeler ve resmin gelişimi: Desen sanatı. Malzeme tanıtımı ve malzeme edinme şekli.
4Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirimin yanıtı.
5Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirin yanıtı.
6Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği
7Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği
8Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.
9Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.
10Ara Sınav
11Kurşun kalemle yumuşak çizim ve çini mürekkebinin binlerce yıldan beri önemi /uygulama teknikleri.
12Kurşun ve renkli kalemlerle suluboya öncesine hazırlık ve suluboyanın kullanımı.
13Suluboyanın çok yönlü teknikleri. Sanat tarihindeki yeri ve kullanım alanları. Saptanan bir konunun 40 x 6o cm civarındaki yüksek gramajlı resim kağıdına uygulaması.
14Suluboya ile figür ve peyzaj çizim tekniğindeki farklılıklar nedir sorusunu uygulama ile gerçekleştirmek. Uygulaması yapılan resmin son çalışması
Kaynak
Da Vinci L., Da Vinci’nin Not Defter, (Çev.: Kasım Doğan), Carpe Diem Kitap, İstanbul 2006 Eco, U., Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitapçılık, İstanbul , Farthıng, Stephen (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. (Çev.: Gizem Aldoğan-Firdevs Candil Çulcu). Çin: Hayal Perest. (2010). Krausse, A. (2005). Rönesans Sanatından Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, (D. Zaptcıoğlu ,Çev.), Bern: Literatür Yayıncılık. Öztuna, Yakup, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan yay., İstanbul,2008. Sözen, Gürol, Sözen, Zeynep, Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış , 2008, HSBC Wölfflin, Heinrich (1985). Sanat Tarihinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESİM SANATI VE TEKNİKLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gürol SÖZEN, Öğr.Gör.Dr. Burcu BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, Mimarlık ve Tasarım öğrencilerine desen, suluboya, pastel, guaş tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Resim ve üç boyutlu heykel sanatı deyince akla ne geliyor? ,Yeryüzü uygarlığında resmetme ve yaratma hangi endişeden nasıl başladı?,Kaya resimlerinde kullanılan malzemeler ve resmin gelişimi: Desen sanatı. Malzeme tanıtımı ve malzeme edinme şekli.,Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirimin yanıtı.,Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirin yanıtı.,Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği,Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği,Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.,Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.,Ara Sınav,Kurşun kalemle yumuşak çizim ve çini mürekkebinin binlerce yıldan beri önemi /uygulama teknikleri.,Kurşun ve renkli kalemlerle suluboya öncesine hazırlık ve suluboyanın kullanımı.,Suluboyanın çok yönlü teknikleri. Sanat tarihindeki yeri ve kullanım alanları. Saptanan bir konunun 40 x 6o cm civarındaki yüksek gramajlı resim kağıdına uygulaması.,Suluboya ile figür ve peyzaj çizim tekniğindeki farklılıklar nedir sorusunu uygulama ile gerçekleştirmek. Uygulaması yapılan resmin son çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kompozisyon bilgisi sahibi olur. 2. Tasarlama düşüncesini geliştirir. 3. Bakma ve görme arasındaki farkı kavrar. 4. Karakalem çizimden başlayarak boyanın tüm evreleri hakkında temel bilgileri edinir. D, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Resim ve üç boyutlu heykel sanatı deyince akla ne geliyor?
2Yeryüzü uygarlığında resmetme ve yaratma hangi endişeden nasıl başladı?
3Kaya resimlerinde kullanılan malzemeler ve resmin gelişimi: Desen sanatı. Malzeme tanıtımı ve malzeme edinme şekli.
4Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirimin yanıtı.
5Uygulama: Hayalleri ve bir objeyi, doğayı yada çevremize bakıp bir mimarlık eserini nasıl çizebilirin yanıtı.
6Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği
7Siyah /beyaz ve renkli kalemlerle seçilen bir objeye bakarak çizim ve gölgeleme tekniği
8Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.
9Kağıt teknikleri. Resim kağıdının özellikleri. Her kağıda resim çizilir mi? Çizim ve gölge tekniğine devam edilmesi.
10Ara Sınav
11Kurşun kalemle yumuşak çizim ve çini mürekkebinin binlerce yıldan beri önemi /uygulama teknikleri.
12Kurşun ve renkli kalemlerle suluboya öncesine hazırlık ve suluboyanın kullanımı.
13Suluboyanın çok yönlü teknikleri. Sanat tarihindeki yeri ve kullanım alanları. Saptanan bir konunun 40 x 6o cm civarındaki yüksek gramajlı resim kağıdına uygulaması.
14Suluboya ile figür ve peyzaj çizim tekniğindeki farklılıklar nedir sorusunu uygulama ile gerçekleştirmek. Uygulaması yapılan resmin son çalışması
Kaynak
Da Vinci L., Da Vinci’nin Not Defter, (Çev.: Kasım Doğan), Carpe Diem Kitap, İstanbul 2006 Eco, U., Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitapçılık, İstanbul , Farthıng, Stephen (2012). Sanatın Tüm Öyküsü. (Çev.: Gizem Aldoğan-Firdevs Candil Çulcu). Çin: Hayal Perest. (2010). Krausse, A. (2005). Rönesans Sanatından Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, (D. Zaptcıoğlu ,Çev.), Bern: Literatür Yayıncılık. Öztuna, Yakup, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan yay., İstanbul,2008. Sözen, Gürol, Sözen, Zeynep, Anadolu Topraklarında Güzeli Arayış , 2008, HSBC Wölfflin, Heinrich (1985). Sanat Tarihinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21