Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM TEKNOLOJİSİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Doç.Dr. Nuri SERTESER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Necdet KETKEN, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, geleneksel kagir yığma yapılar ve iskelet yapıların temel sisteminden, duvarları ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, zemin türleri ve zemin suyuna karşı temelde alınması gereken önlemleri ve uygulama prensiplerini öğrenecektir. Ayrıca Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik konusunda farkındalık kazanarak, yığma yapılara ilişkin bölümlerini detaylı olarak görecektir. Ders kapsamında taşıyıcı sistem tasarımının yapı tasarımını nasıl etkilediğini, uygulama örnekleri ve ödevler eşliğinde kavraması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Amaç ve kapsamının açıklanması, İçerik ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar ,Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) ,Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler ,Yığma yapılarda temeller ,Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı ,Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri ,ARASINAV,İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) ,Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar ,İskelet yapıda döşeme sistemleri ,Düşey sirkülasyon elemanları,İskelet yapıda temel sistemleri ,İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu ,Çatı sistemlerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergonomik ve antropometrik verileri kullanarak; psikolojik sosyal ve kültürel bağlamda mimari mekanların nasıl tasarlanacağı , ergonomik standartlar mevzuatlar, evrensel tasarım prensipleri ve gelecekte mimari tasarımda insan faktörünü konu alan gelişmeleri konu alır. | 12, 13, 14, 2, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amaç ve kapsamının açıklanması, İçerik ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar | |
2 | Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) | |
3 | Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler | |
4 | Yığma yapılarda temeller | |
5 | Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı | |
6 | Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri | |
7 | ARASINAV | |
8 | İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) | |
9 | Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar | |
10 | İskelet yapıda döşeme sistemleri | |
11 | Düşey sirkülasyon elemanları | |
12 | İskelet yapıda temel sistemleri | |
13 | İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu | |
14 | Çatı sistemlerine giriş |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM TEKNOLOJİSİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Doç.Dr. Nuri SERTESER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Öğr.Gör. Necdet KETKEN, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, geleneksel kagir yığma yapılar ve iskelet yapıların temel sisteminden, duvarları ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, zemin türleri ve zemin suyuna karşı temelde alınması gereken önlemleri ve uygulama prensiplerini öğrenecektir. Ayrıca Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik konusunda farkındalık kazanarak, yığma yapılara ilişkin bölümlerini detaylı olarak görecektir. Ders kapsamında taşıyıcı sistem tasarımının yapı tasarımını nasıl etkilediğini, uygulama örnekleri ve ödevler eşliğinde kavraması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Amaç ve kapsamının açıklanması, İçerik ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar ,Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) ,Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler ,Yığma yapılarda temeller ,Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı ,Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri ,ARASINAV,İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) ,Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar ,İskelet yapıda döşeme sistemleri ,Düşey sirkülasyon elemanları,İskelet yapıda temel sistemleri ,İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu ,Çatı sistemlerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergonomik ve antropometrik verileri kullanarak; psikolojik sosyal ve kültürel bağlamda mimari mekanların nasıl tasarlanacağı , ergonomik standartlar mevzuatlar, evrensel tasarım prensipleri ve gelecekte mimari tasarımda insan faktörünü konu alan gelişmeleri konu alır. | 12, 13, 14, 2, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amaç ve kapsamının açıklanması, İçerik ve yürütme yönteminin açıklanması Mimarlıkta taşıyıcı sistemlere giriş, genel kavram ve tanımlamalar | |
2 | Yığma yapıya giriş Yığma yapı-iskelet yapı karşılaştırması Yığma yapıda kabuk kavramı ve kagir yığma duvarlar (Taş, tuğla, kerpiç, beton blok, bims blok duvarlar…) | |
3 | Yığma yapıda boşluk açma kuralları, hatıl, lento ve kemerler | |
4 | Yığma yapılarda temeller | |
5 | Kagir yığma yapıda temellerde su sorunu Sokl detayları, su yalıtımı | |
6 | Kagir yığma yapıda döşeme sistemleri | |
7 | ARASINAV | |
8 | İskelet yapı sistemine giriş İskelet yapı elemanlarının tanıtımı (kolon, kiriş, perde duvar …) Aks sisteminin tanıtımı İskelet yapı kuruluşunun prensipleri, kolon-kiriş-perde duvar yerleşimi ve boyutlandırma) | |
9 | Ahşap iskelet yapı sistemi Çelik iskelet yapı sistemi Hafif çelik yapı sistemi Elemanların boyutlandırılması, açıklıklar | |
10 | İskelet yapıda döşeme sistemleri | |
11 | Düşey sirkülasyon elemanları | |
12 | İskelet yapıda temel sistemleri | |
13 | İskelet yapıda temel sistemleri ve su sorunu | |
14 | Çatı sistemlerine giriş |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |