Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste pencere, kapı ve modüler sistemleri içeren ince yapı elemanları ile iç mekanın çevresini oluşturan tavan, duvar, ve zemin ögelerine ait geleneksel ve son teknoloji sistemlerin öğrenciye tanıtılarak, bu ögelerin birbirleri ve diğer yapı bileşenleri ile olan ilişkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımının yapılması ve ön bilginin verilmesi,Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş,Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar ,Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar,İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları,İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı,Ara Sınav,İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç mekanı ve çevresini oluşturan yapı bileşenleri ve alt sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 18, 37, 9E, F
Kapı, pencere ve modüler sistemler gibi ince yapı elemanları ve detayları hakkında bilgi sahibi olur.10, 18, 37, 9E, F
İç mekanı oluşturan tüm yapı elemanlarının birleşim detaylarına yönelik sistem geliştirir ve önerilerde bulunur.12, 14, 18, 19, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımının yapılması ve ön bilginin verilmesi
2Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş
3Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar
4Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar
5İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları
6İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı
7Ara Sınav
8İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
9İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
10İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
11Detaylı uygulama projesi
12Detaylı uygulama projesi
13Detaylı uygulama projesi
14Detaylı uygulama projesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafında verilecektir.
1. Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKANDA DETAY ÇÖZÜMLEME-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser COŞKUN, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Ayşen GÜMRÜKÇÜ ÇETİNER, Öğr.Gör. Semih AKŞEKER, Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR, Dr.Öğr.Üye. Hamdi ERGÜL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste pencere, kapı ve modüler sistemleri içeren ince yapı elemanları ile iç mekanın çevresini oluşturan tavan, duvar, ve zemin ögelerine ait geleneksel ve son teknoloji sistemlerin öğrenciye tanıtılarak, bu ögelerin birbirleri ve diğer yapı bileşenleri ile olan ilişkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanımının yapılması ve ön bilginin verilmesi,Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş,Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar ,Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar,İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları,İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı,Ara Sınav,İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi,Detaylı uygulama projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç mekanı ve çevresini oluşturan yapı bileşenleri ve alt sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 18, 37, 9E, F
Kapı, pencere ve modüler sistemler gibi ince yapı elemanları ve detayları hakkında bilgi sahibi olur.10, 18, 37, 9E, F
İç mekanı oluşturan tüm yapı elemanlarının birleşim detaylarına yönelik sistem geliştirir ve önerilerde bulunur.12, 14, 18, 19, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanımının yapılması ve ön bilginin verilmesi
2Kapı pencere ve modüler yapı elemanlarına giriş
3Pencereler, türleri ve örnek uygulamalar
4Kapılar, türleri ve örnek uygulamalar
5İç mekanda modüler sistemler ve uygulamaları
6İç mekanda modüler sistemler ve uygulamarı
7Ara Sınav
8İç mekanda döşeme sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
9İç mekan duvar sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
10İç mekanda tavan sistemleri, türleri ve alt konstrüksiyonları
11Detaylı uygulama projesi
12Detaylı uygulama projesi
13Detaylı uygulama projesi
14Detaylı uygulama projesi
Kaynak
Öğretim üyesi tarafında verilecektir.
1. Detail Series Interior + Architecture, Archiworld Co., Ltd. 2. Binggeli, C., 2014. Materials and Interior Environments, John Wiley and Sons, Inc., Canada. 3. Francis D.K.CHING , Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Cassandra ADAMS

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21