Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YATLARDA MEKAN TASARIMI-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakkı Tonguç TOKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYatların (yelkenlilerin ve motoryatların) yaşam ve kullanım alanları olan salon ve yemek çevreleri, yatma bölümleri, kuzine, wc, seyir ve kumanda, depolama gibi iç hacimleri ile beraber güverte, havuzluk/kokpit gibi dış mekanlarının temel tasarlama ilkelerini analiz ederek öğrenmeyi ve üretim, donanım ve malzeme teknolojisini araştırmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yatların tanımı, türleri ve genel denizcilik konuları ile ilgili terminoloji.,Yelkenli yatların örneklerle incelenmesi.,Motoryatların örneklerle incelenmesi,Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Ahşap ve çelik yat yapım yöntemleri.,Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Fiberglas ve beton yat yapım yöntemleri.,Yatlarda elektrik ve su tesisatı.,Yatlarda motor ve yelken donanımı,Ara Sınav,Yatların iç mekan bölümleri: Yaşam alanları, yemek ve kuzine bölümleri.,Yatların iç mekan bölümleri: Yatma bölümü, ıslak hacimler ve depolama bölümleri.,Yat tasarımında temel tasarlama ilkeleri.,yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.,Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.,Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yatların tanımı, türleri, tasarımı ve genel denizcilik konuları hakkında bilgilenmek. Yat üretim-yapım teknik ve teknolojilerini öğrenmek. Yatlarda tasarlama ilkelerini öğrenmek. Yatların yaşam ve kullanım mekanları ve mekan organizasyonu hakkında bilgilenmek. Yat tasarımı için yerleşim proje eskiz çalışmaları yapmak16, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yatların tanımı, türleri ve genel denizcilik konuları ile ilgili terminoloji.
2Yelkenli yatların örneklerle incelenmesi.
3Motoryatların örneklerle incelenmesi
4Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Ahşap ve çelik yat yapım yöntemleri.
5Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Fiberglas ve beton yat yapım yöntemleri.
6Yatlarda elektrik ve su tesisatı.
7Yatlarda motor ve yelken donanımı
8Ara Sınav
9Yatların iç mekan bölümleri: Yaşam alanları, yemek ve kuzine bölümleri.
10Yatların iç mekan bölümleri: Yatma bölümü, ıslak hacimler ve depolama bölümleri.
11Yat tasarımında temel tasarlama ilkeleri.
12yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
13Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
14Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
Kaynak
Amatör Denizci El Kitabı; Sezar Atmaca / Principles of Yacht Design; Lars Larsson, Rolf Eliasson / Interior Design Methods for Yacht Design and The Boat Building Industry; Lisa C. Hix / Boatowner' s Mechanical Manual; Nigel Calder.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YATLARDA MEKAN TASARIMI-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakkı Tonguç TOKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYatların (yelkenlilerin ve motoryatların) yaşam ve kullanım alanları olan salon ve yemek çevreleri, yatma bölümleri, kuzine, wc, seyir ve kumanda, depolama gibi iç hacimleri ile beraber güverte, havuzluk/kokpit gibi dış mekanlarının temel tasarlama ilkelerini analiz ederek öğrenmeyi ve üretim, donanım ve malzeme teknolojisini araştırmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yatların tanımı, türleri ve genel denizcilik konuları ile ilgili terminoloji.,Yelkenli yatların örneklerle incelenmesi.,Motoryatların örneklerle incelenmesi,Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Ahşap ve çelik yat yapım yöntemleri.,Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Fiberglas ve beton yat yapım yöntemleri.,Yatlarda elektrik ve su tesisatı.,Yatlarda motor ve yelken donanımı,Ara Sınav,Yatların iç mekan bölümleri: Yaşam alanları, yemek ve kuzine bölümleri.,Yatların iç mekan bölümleri: Yatma bölümü, ıslak hacimler ve depolama bölümleri.,Yat tasarımında temel tasarlama ilkeleri.,yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.,Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.,Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yatların tanımı, türleri, tasarımı ve genel denizcilik konuları hakkında bilgilenmek. Yat üretim-yapım teknik ve teknolojilerini öğrenmek. Yatlarda tasarlama ilkelerini öğrenmek. Yatların yaşam ve kullanım mekanları ve mekan organizasyonu hakkında bilgilenmek. Yat tasarımı için yerleşim proje eskiz çalışmaları yapmak16, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yatların tanımı, türleri ve genel denizcilik konuları ile ilgili terminoloji.
2Yelkenli yatların örneklerle incelenmesi.
3Motoryatların örneklerle incelenmesi
4Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Ahşap ve çelik yat yapım yöntemleri.
5Yat yapım malzemeleri ve üretim yöntemleri: Fiberglas ve beton yat yapım yöntemleri.
6Yatlarda elektrik ve su tesisatı.
7Yatlarda motor ve yelken donanımı
8Ara Sınav
9Yatların iç mekan bölümleri: Yaşam alanları, yemek ve kuzine bölümleri.
10Yatların iç mekan bölümleri: Yatma bölümü, ıslak hacimler ve depolama bölümleri.
11Yat tasarımında temel tasarlama ilkeleri.
12yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
13Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
14Yatlarda mekan tasarımı çalışmaları: Mekan organizasyonu eskiz çalışması ve kritik.
Kaynak
Amatör Denizci El Kitabı; Sezar Atmaca / Principles of Yacht Design; Lars Larsson, Rolf Eliasson / Interior Design Methods for Yacht Design and The Boat Building Industry; Lisa C. Hix / Boatowner' s Mechanical Manual; Nigel Calder.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21