Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART.-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Fatma Pınar ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnşaat projelerinin tasarım sürecinde katılımcılar arası iletişimi ve yapım sürecinde ise sözleşme idaresini sağlamak amacıyla oluşturulan grafiksel ve yazılı belgeleri tanıtmak; inşaat projelerinde çeşitli enformasyonu sınıflandırmak üzere kullanılan standart formatları tanıtmak, yapım dokümanlarının en önemli parçalarından biri olan mimari çizimlere ilişkin standartları ve teknik şartnameleri anlatmak; yapım dokümanlarına ilişkin koordinasyonunu sağlamak amacıyla araştırma ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar,İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilen Belgeler,İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları ,İnşaat Projelerinde Standart Formatlar,İnşaat Projelerinde Çizimler,Mimari Çizimlerde Katmanlar, Pafta Organizasyonu, Çizim Kuralları,Ara Sınav,İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler,Teknik Şartname Tipleri,Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri,Teknik Şartname Formatları,Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları,Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları,İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar, İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilmekte Olan Belgeler, İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları, İnşaat Projelerinde Standart Formatlar, İnşaat Projelerinde Çizimler, Mimari Çizimlerde Katmanlar, Çizim Kuralları, Pafta Organizasyonu, Ara Sınav, İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler, Teknik Şartname Tipleri, Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri, Teknik Şartname Formatları, Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları, Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları, İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması13, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar
2İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilen Belgeler
3İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları
4İnşaat Projelerinde Standart Formatlar
5İnşaat Projelerinde Çizimler
6Mimari Çizimlerde Katmanlar, Pafta Organizasyonu, Çizim Kuralları
7Ara Sınav
8İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler
9Teknik Şartname Tipleri
10Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri
11Teknik Şartname Formatları
12Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları
13Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları
14İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması
Kaynak
The Construction Specification Institute, 2011: The CSI Project Delivery Practice Guide, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, ABD. The Construction Specification Institute, 2011: The CSI Specifications Practice Guide, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, ABD. TMMOB Mimarlar Odası Mimari Proje Çizim ve Sunuş Standartları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı339
Genel Sınav ve Hazırlığı4312
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT PROJ.ÇİZİM STAND. VE TEKNİK ŞART.-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Fatma Pınar ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnşaat projelerinin tasarım sürecinde katılımcılar arası iletişimi ve yapım sürecinde ise sözleşme idaresini sağlamak amacıyla oluşturulan grafiksel ve yazılı belgeleri tanıtmak; inşaat projelerinde çeşitli enformasyonu sınıflandırmak üzere kullanılan standart formatları tanıtmak, yapım dokümanlarının en önemli parçalarından biri olan mimari çizimlere ilişkin standartları ve teknik şartnameleri anlatmak; yapım dokümanlarına ilişkin koordinasyonunu sağlamak amacıyla araştırma ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar,İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilen Belgeler,İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları ,İnşaat Projelerinde Standart Formatlar,İnşaat Projelerinde Çizimler,Mimari Çizimlerde Katmanlar, Pafta Organizasyonu, Çizim Kuralları,Ara Sınav,İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler,Teknik Şartname Tipleri,Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri,Teknik Şartname Formatları,Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları,Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları,İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar, İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilmekte Olan Belgeler, İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları, İnşaat Projelerinde Standart Formatlar, İnşaat Projelerinde Çizimler, Mimari Çizimlerde Katmanlar, Çizim Kuralları, Pafta Organizasyonu, Ara Sınav, İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler, Teknik Şartname Tipleri, Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri, Teknik Şartname Formatları, Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları, Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları, İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması13, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnşaat Projeleri Süreci ve Temel Katılımcılar
2İnşaat Projeleri Sürecinde Üretilen Belgeler
3İnşaat Projeleri Sürecinde İhale ve Sözleşme Dokümanları
4İnşaat Projelerinde Standart Formatlar
5İnşaat Projelerinde Çizimler
6Mimari Çizimlerde Katmanlar, Pafta Organizasyonu, Çizim Kuralları
7Ara Sınav
8İnşaat Projelerinde Teknik Şartnameler
9Teknik Şartname Tipleri
10Teknik Şartname Hazırlama Yöntemleri
11Teknik Şartname Formatları
12Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları
13Teknik Şartname Uygulama Çalışmaları
14İnşaat Projelerinde Belgelerin Eşgüdümünün Sağlanması
Kaynak
The Construction Specification Institute, 2011: The CSI Project Delivery Practice Guide, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, ABD. The Construction Specification Institute, 2011: The CSI Specifications Practice Guide, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, ABD. TMMOB Mimarlar Odası Mimari Proje Çizim ve Sunuş Standartları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21