Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kentsel tasarım ve peyzaj projelerinin uygulamaya yönelik olarak detaylandırılması, alt sistemlerin tasarım ile koordinasyonunun sağlanması yönünde teknik bilgilerin proje süreçli uygulamaların desteği ile kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi,Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Taslak Sözleşmenin hazırlanması,Yapım Metodu Raporunun hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamaya yönelik olarak projeyi detaylandırır. | 10, 14, 18, 2, 5 | F |
Yapı alt sistemlerinin tasarım ile koordinasyonunu yapar. | 10, 14, 18, 2 | E, F |
Metraj, keşif, teknik şartname, projenin süre planlaması, taslak sözleşme ve yapım metodu hazırlayarak İhale Dosyasını oluşturur. | 10, 14, 18, 2 | E, F |
Karmaşık bütünleşik sistemlerin tasarım süreçlerini kavrar. | 10, 14, 2, 5 | F |
Tasarım kararlarını optimize etme ve sistemlerin istenilen performans seviyelerini sağlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırır. | 10, 14, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi | |
2 | Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması | |
3 | Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi | |
4 | Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi | |
5 | Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi | |
6 | Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi | |
7 | Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması | |
8 | Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması | |
9 | Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması | |
10 | Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması | |
11 | Taslak Sözleşmenin hazırlanması | |
12 | Yapım Metodu Raporunun hazırlanması | |
13 | İhale Dosyasının hazırlanması | |
14 | İhale Dosyasının hazırlanması |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1-Time saver standarts for landscape Architecture (Medipol Kütüphanede var.) 2-Landscape Construction Details. In: Electronic Resources Review, 1999, Vol. 3, Issue 4, pp. 49-49.; Emerald Group Publishing Limited. April 01, 1999. Language: English, Veritabanı: Emerald Insight |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 12 | 24 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(199/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kentsel tasarım ve peyzaj projelerinin uygulamaya yönelik olarak detaylandırılması, alt sistemlerin tasarım ile koordinasyonunun sağlanması yönünde teknik bilgilerin proje süreçli uygulamaların desteği ile kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi,Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması,Taslak Sözleşmenin hazırlanması,Yapım Metodu Raporunun hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması,İhale Dosyasının hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulamaya yönelik olarak projeyi detaylandırır. | 10, 14, 18, 2, 5 | F |
Yapı alt sistemlerinin tasarım ile koordinasyonunu yapar. | 10, 14, 18, 2 | E, F |
Metraj, keşif, teknik şartname, projenin süre planlaması, taslak sözleşme ve yapım metodu hazırlayarak İhale Dosyasını oluşturur. | 10, 14, 18, 2 | E, F |
Karmaşık bütünleşik sistemlerin tasarım süreçlerini kavrar. | 10, 14, 2, 5 | F |
Tasarım kararlarını optimize etme ve sistemlerin istenilen performans seviyelerini sağlama konusunda bilgi ve deneyim kazandırır. | 10, 14, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Disiplinlerarası Stüdyo 2 Dersi kapsamında geliştirilen projelerin Bütünleşik Sistem Tasarımı dersi kapsamında değerlendirilmesi | |
2 | Projenin 1/50 ölçek niteliğinde BIM ortamında detaylandırılması | |
3 | Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi | |
4 | Projenin 1/20 sistem kesitinin BIM ortamında üretilmesi | |
5 | Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi | |
6 | Projenin 1/10 ve 1/5 detaylarının geliştirilmesi, BIM ortamında üretilmesi | |
7 | Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması | |
8 | Metraj ve Keşif çalışmasının BIM ortamında yapılması | |
9 | Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması | |
10 | Süre planlama – İş programının bilgisayar ortamında yapılması | |
11 | Taslak Sözleşmenin hazırlanması | |
12 | Yapım Metodu Raporunun hazırlanması | |
13 | İhale Dosyasının hazırlanması | |
14 | İhale Dosyasının hazırlanması |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1-Time saver standarts for landscape Architecture (Medipol Kütüphanede var.) 2-Landscape Construction Details. In: Electronic Resources Review, 1999, Vol. 3, Issue 4, pp. 49-49.; Emerald Group Publishing Limited. April 01, 1999. Language: English, Veritabanı: Emerald Insight |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |