Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL TASARLAMA-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin AmacıÖzgün tasarım yapabilme, müzikle çizim yapma, maketle 3 boyutlu anlatım yapma becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriğinin anlatımı, gerekli malzemeler hakkında bilgi verilmesi.,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Günlük hayatta kullanılan farklı objelerin dekorasyonda kullanılacak şekilde yeniden tasarlanması.,Konu ile ilgili örnek uygulamaların gösterilmesi ve tartışılması. ,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Atık malzemelerle yapılan özgün tasarımların örneklerle incelenmesi,Portfolyo tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Ara sınav& Dönem Ödevi Teslimi (Farklı objelerin dekorasyon objesi haline dönüştürülmesi),Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Kartvizit tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Ambalaj tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık olarak yapılan çizimlerden en iyilerinin seçilmesi, çizime yön veren duyguların konuşulması.,Maket yapımı için gerekli malzemeler ile derslikte maket yapımına başlanması.,Müzik dinletisi ile yapılan çizimlerin içinden seçilenlerin maketinin yapılarak farklı açılardan fotoğraflanıp final ödevi olarak teslim edilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç Mimari alanında kullanılabilecek objelerin, hayal gücü ile günlük hayatta kullanılan farklı malzemeleri dönüştürerek tasarlanması, maket ile ifade edilebilmesi uygulama bilgi ve becerisinin geliştirilmesi. Müzik dinleyerek yapılan çizimlerle ilham becerisinin geliştirilmesi.A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriğinin anlatımı, gerekli malzemeler hakkında bilgi verilmesi.
2Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
3Günlük hayatta kullanılan farklı objelerin dekorasyonda kullanılacak şekilde yeniden tasarlanması.
4Konu ile ilgili örnek uygulamaların gösterilmesi ve tartışılması.
5Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
6Atık malzemelerle yapılan özgün tasarımların örneklerle incelenmesi
7Portfolyo tasarımlarının örneklerle incelenmesi
8Ara sınav& Dönem Ödevi Teslimi (Farklı objelerin dekorasyon objesi haline dönüştürülmesi)
9Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
10Kartvizit tasarımlarının örneklerle incelenmesi
11Ambalaj tasarımlarının örneklerle incelenmesi
12Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık olarak yapılan çizimlerden en iyilerinin seçilmesi, çizime yön veren duyguların konuşulması.
13Maket yapımı için gerekli malzemeler ile derslikte maket yapımına başlanması.
14Müzik dinletisi ile yapılan çizimlerin içinden seçilenlerin maketinin yapılarak farklı açılardan fotoğraflanıp final ödevi olarak teslim edilmesi
Kaynak
Ders esnasında paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL TASARLAMA-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Fatma Ebru KALGAY
Dersin AmacıÖzgün tasarım yapabilme, müzikle çizim yapma, maketle 3 boyutlu anlatım yapma becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriğinin anlatımı, gerekli malzemeler hakkında bilgi verilmesi.,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Günlük hayatta kullanılan farklı objelerin dekorasyonda kullanılacak şekilde yeniden tasarlanması.,Konu ile ilgili örnek uygulamaların gösterilmesi ve tartışılması. ,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Atık malzemelerle yapılan özgün tasarımların örneklerle incelenmesi,Portfolyo tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Ara sınav& Dönem Ödevi Teslimi (Farklı objelerin dekorasyon objesi haline dönüştürülmesi),Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.,Kartvizit tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Ambalaj tasarımlarının örneklerle incelenmesi,Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık olarak yapılan çizimlerden en iyilerinin seçilmesi, çizime yön veren duyguların konuşulması.,Maket yapımı için gerekli malzemeler ile derslikte maket yapımına başlanması.,Müzik dinletisi ile yapılan çizimlerin içinden seçilenlerin maketinin yapılarak farklı açılardan fotoğraflanıp final ödevi olarak teslim edilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç Mimari alanında kullanılabilecek objelerin, hayal gücü ile günlük hayatta kullanılan farklı malzemeleri dönüştürerek tasarlanması, maket ile ifade edilebilmesi uygulama bilgi ve becerisinin geliştirilmesi. Müzik dinleyerek yapılan çizimlerle ilham becerisinin geliştirilmesi.A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriğinin anlatımı, gerekli malzemeler hakkında bilgi verilmesi.
2Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
3Günlük hayatta kullanılan farklı objelerin dekorasyonda kullanılacak şekilde yeniden tasarlanması.
4Konu ile ilgili örnek uygulamaların gösterilmesi ve tartışılması.
5Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
6Atık malzemelerle yapılan özgün tasarımların örneklerle incelenmesi
7Portfolyo tasarımlarının örneklerle incelenmesi
8Ara sınav& Dönem Ödevi Teslimi (Farklı objelerin dekorasyon objesi haline dönüştürülmesi)
9Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık çizim yapılması, çizimlerin değerlendirilmesi.
10Kartvizit tasarımlarının örneklerle incelenmesi
11Ambalaj tasarımlarının örneklerle incelenmesi
12Müzik dinletisi ile gözler kapalı ve açık olarak yapılan çizimlerden en iyilerinin seçilmesi, çizime yön veren duyguların konuşulması.
13Maket yapımı için gerekli malzemeler ile derslikte maket yapımına başlanması.
14Müzik dinletisi ile yapılan çizimlerin içinden seçilenlerin maketinin yapılarak farklı açılardan fotoğraflanıp final ödevi olarak teslim edilmesi
Kaynak
Ders esnasında paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21