Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. İbrahim Serkan UYSAL, Öğr.Gör. Oğulcan ÜNEŞİ, Öğr.Gör. Havva Seide GEDİK KEBAPCI
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Nursena Coşkun
Dersin AmacıTasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken uygulamalı bilginin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?,BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları,BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması,Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar ,Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Dönem projesi değerlendirme 1,“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği,Dönem projesi değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi16, 37, 8, 9E, F
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması16, 37, 8, 9E, F
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması16, 37, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?
2BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları
3BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması
4Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
5Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler
6Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar
7 Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar
8Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma
9“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları
10“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları
11Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
12Dönem projesi değerlendirme 1
13“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği
14Dönem projesi değerlendirme 2
Kaynak
Öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilecektir.
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme177
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)49
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Dr.Öğr.Üye. Tahir AKKOYUNLU, Öğr.Gör. İbrahim Serkan UYSAL, Öğr.Gör. Oğulcan ÜNEŞİ, Öğr.Gör. Havva Seide GEDİK KEBAPCI
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Nursena Coşkun
Dersin AmacıTasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken uygulamalı bilginin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?,BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları,BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması,Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler,Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar ,Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları,Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Dönem projesi değerlendirme 1,“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği,Dönem projesi değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi16, 37, 8, 9E, F
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması16, 37, 8, 9E, F
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması16, 37, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişim süreci İnşaat sektörünün BIM’e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir?, BIM, yapım sektörünü nasıl değiştiriyor?
2BIM teknolojisinin temel özellikleri BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışabilirlik, sanal gerçeklik , enerji simülasyonları
3BIM Autodesk Revit ara-yüzüne giriş ve programın tanıtılması
4Parametrik modelleme kavramı, Revit’te “family” kavramı Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
5Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, Merdiven aksamları (rıht, basamak, sahanlık), döşemeler
6Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar
7 Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması: Çatılar, tavanlar, rampalar
8Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma
9“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları
10“Dünyadan BIM örnekleri” grup ödev sunumları
11Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
12Dönem projesi değerlendirme 1
13“Revit family “ kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği
14Dönem projesi değerlendirme 2
Kaynak
Öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilecektir.
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21