Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ESKİZ TEKNİKLERİ II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tolga ALTINIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMimari projelerin gelişim aşamalarında yapılan sunumlar bazı noktalarda proje ilerleme sürecini direkt yönetirler. Bu noktada sunum tekniklerindeki çeşitlilik tasarım aşamasını bağlayıcıdır. Bu ders farklı sunum tekniklerini irdeler ve öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım sürecinin tanımlanması,Sunum teknikleri,Bilgisayar destekli sunum teknikleri,Mevcut proje dersi sunumuna hazırlık,Farklı sunum teknikleri ile uygulama,Farklı sunum tekniklerinin proje üzerindeki etkileri,Ara Sınav,Sunum teknikleri uygulaması 1,Sunum teknikleri uygulaması 2,Uygulanmış Proje bazlı sunum irdelemesi,Süreç kontrolünde eskiz teknikleri faktörü,Doku, malzeme, renk analizi,2b, 3b sunum farklılıkları ,Öğrenci projesi üzerinde uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mimari proje süreçlerinden biri de sunum aşamasıdır. Bu noktada kullanılabilecek tekniklerden birisi de bilgisayar ortamında veya bilgisayar ve diğer destek araçları da kullanılarak hazırlanan sunumlardır. Temel olarak tasarım aşamasından itibaren serbest el çalışmaları (eskiz teknikleri) ile belli bir düzeye getirilen proje, gelişim sürecinin ilerlemiş evrelerinde artık daha kapsamlı bir adıma doğru yol alır. Ve bilgisayar destekli sunumlarla daha da zenginleşerek alt katmanlarından itibaren olgunlaşmaya devam eden süreç bir ileri aşamaya geçerek sonuca doğru devam eder. Bu noktada bilgisayar destekli sunum teknikleri dersi öğrencilerin proje-süreç ilişkisini çok yönlü ve farklı bir açıdan nasıl irdeleyeceklerinin alt yapısını oluşturur. Amaç görsel derinlik, sistematik oluşturma, organik-inorganik kompozisyon oluşturma ve farklı noktalardan yaklaşım kurgularını öğrencilere verebilmek ve öğrencilerin projeye yaklaşımlarının farklı araç ve programlarla irdelendiğinde tasarım kuramının nasıl değişkenlik gösterebileceğinin fark edilmesini sağlamaktır.10, 14, 19, 20, 21, 23, 5, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım sürecinin tanımlanması
2Sunum teknikleri
3Bilgisayar destekli sunum teknikleri
4Mevcut proje dersi sunumuna hazırlık
5Farklı sunum teknikleri ile uygulama
6Farklı sunum tekniklerinin proje üzerindeki etkileri
7Ara Sınav
8Sunum teknikleri uygulaması 1
9Sunum teknikleri uygulaması 2
10Uygulanmış Proje bazlı sunum irdelemesi
11Süreç kontrolünde eskiz teknikleri faktörü
12Doku, malzeme, renk analizi
132b, 3b sunum farklılıkları
14Öğrenci projesi üzerinde uygulama
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Robert Aish and Peter Noakes. Architecture without numbers — CAAD based on a 3D modelling system. Computer-Aided Design, 16(6):321–328, November 1984 John Lansdown and Tom Maver. CAD in architecture and building. Computer-Aided Design, 16(3):148–154, May 1984 http://www.archdaily.com/627654/the-computer-vs-the-hand-in-architectural-drawing-archdaily-readers-respond Computer-aided architectural design : future trajectories, Gülen Çağdaş; Mine Özkar; Leman Figen Gül; Ethem Gürer, Singapore : Springer, 2017 Albert G., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ESKİZ TEKNİKLERİ II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tolga ALTINIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMimari projelerin gelişim aşamalarında yapılan sunumlar bazı noktalarda proje ilerleme sürecini direkt yönetirler. Bu noktada sunum tekniklerindeki çeşitlilik tasarım aşamasını bağlayıcıdır. Bu ders farklı sunum tekniklerini irdeler ve öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarım sürecinin tanımlanması,Sunum teknikleri,Bilgisayar destekli sunum teknikleri,Mevcut proje dersi sunumuna hazırlık,Farklı sunum teknikleri ile uygulama,Farklı sunum tekniklerinin proje üzerindeki etkileri,Ara Sınav,Sunum teknikleri uygulaması 1,Sunum teknikleri uygulaması 2,Uygulanmış Proje bazlı sunum irdelemesi,Süreç kontrolünde eskiz teknikleri faktörü,Doku, malzeme, renk analizi,2b, 3b sunum farklılıkları ,Öğrenci projesi üzerinde uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mimari proje süreçlerinden biri de sunum aşamasıdır. Bu noktada kullanılabilecek tekniklerden birisi de bilgisayar ortamında veya bilgisayar ve diğer destek araçları da kullanılarak hazırlanan sunumlardır. Temel olarak tasarım aşamasından itibaren serbest el çalışmaları (eskiz teknikleri) ile belli bir düzeye getirilen proje, gelişim sürecinin ilerlemiş evrelerinde artık daha kapsamlı bir adıma doğru yol alır. Ve bilgisayar destekli sunumlarla daha da zenginleşerek alt katmanlarından itibaren olgunlaşmaya devam eden süreç bir ileri aşamaya geçerek sonuca doğru devam eder. Bu noktada bilgisayar destekli sunum teknikleri dersi öğrencilerin proje-süreç ilişkisini çok yönlü ve farklı bir açıdan nasıl irdeleyeceklerinin alt yapısını oluşturur. Amaç görsel derinlik, sistematik oluşturma, organik-inorganik kompozisyon oluşturma ve farklı noktalardan yaklaşım kurgularını öğrencilere verebilmek ve öğrencilerin projeye yaklaşımlarının farklı araç ve programlarla irdelendiğinde tasarım kuramının nasıl değişkenlik gösterebileceğinin fark edilmesini sağlamaktır.10, 14, 19, 20, 21, 23, 5, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarım sürecinin tanımlanması
2Sunum teknikleri
3Bilgisayar destekli sunum teknikleri
4Mevcut proje dersi sunumuna hazırlık
5Farklı sunum teknikleri ile uygulama
6Farklı sunum tekniklerinin proje üzerindeki etkileri
7Ara Sınav
8Sunum teknikleri uygulaması 1
9Sunum teknikleri uygulaması 2
10Uygulanmış Proje bazlı sunum irdelemesi
11Süreç kontrolünde eskiz teknikleri faktörü
12Doku, malzeme, renk analizi
132b, 3b sunum farklılıkları
14Öğrenci projesi üzerinde uygulama
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Robert Aish and Peter Noakes. Architecture without numbers — CAAD based on a 3D modelling system. Computer-Aided Design, 16(6):321–328, November 1984 John Lansdown and Tom Maver. CAD in architecture and building. Computer-Aided Design, 16(3):148–154, May 1984 http://www.archdaily.com/627654/the-computer-vs-the-hand-in-architectural-drawing-archdaily-readers-respond Computer-aided architectural design : future trajectories, Gülen Çağdaş; Mine Özkar; Leman Figen Gül; Ethem Gürer, Singapore : Springer, 2017 Albert G., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21