Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. | 16, 9 | A |
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır. | ||
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | |
2 | Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) | |
3 | Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı | |
4 | Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri | |
5 | Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi | |
6 | Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek | |
9 | Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. | |
10 | Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI) | |
11 | Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı | |
12 | Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri | |
13 | Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi | |
14 | Konuların üzerinden geçilmesi |
Kaynak |
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. | 16, 9 | A |
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır. | ||
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | |
2 | Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) | |
3 | Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı | |
4 | Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri | |
5 | Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi | |
6 | Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek | |
9 | Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. | |
10 | Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI) | |
11 | Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı | |
12 | Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri | |
13 | Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi | |
14 | Konuların üzerinden geçilmesi |
Kaynak |
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | ||||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |