Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç mimarlık yapım aşamasında kullanılacak malzemelerin, doğru, bilinçli kullanımı ve seçimi. Projelendirme sırasında araştırıcı ve seçici olabilmek için gereken bilginin aktarılması. Proje ve uygulamada pratik bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Giriş: dersin içeriği, önemi, ve kazandıracakları.,2. Hafta: Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?.,3. Hafta: Mimari projenin ilk başlangıcında nelere dikkat etmelidir? Araştırma eskizlerin önemi, kütüphanenin önemi.,4. Hafta: Doğru röleve almanın önemi, dikkat edilecek hususlar ve örnekler.,5. Hafta: Sözleşme nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmelidir?,6. Hafta: İş teklif dosyası neleri kapsar, içerikleri, detayları nelerdir?.,7. Hafta: İnşaatın temel malzemeleri, bilgi düzeyi, tecrübe.,Ara sınav,8. Hafta: Malzemelerin yapım aşamasındaki sıralaması. Maliyet hesabı çıkarılması, dikkat edilecek hususlar.,10. Hafta: İmalatçılarla görüşme, sözleşme, incelikleri.,11. Hafta: Etkileyici proje sunumu nasıl olmalıdır.,12. Hafta: Şantiyede saha çalışması.,13. Hafta: Projelendirmede kaynak araştırmaları.,14. Hafta: İmalatçılarla diyalog ve işin yürümesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç mimari projelerin doğru şekilde yürütülebilmesi. Proje sunumlarının sadece dijital ortamlara bağlı kalmadan el becerisiyle de yapılabilmesi. Proje dökümantasyonu | 14, 19, 20, 37, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Giriş: dersin içeriği, önemi, ve kazandıracakları. | |
2 | 2. Hafta: Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?. | |
3 | 3. Hafta: Mimari projenin ilk başlangıcında nelere dikkat etmelidir? Araştırma eskizlerin önemi, kütüphanenin önemi. | |
4 | 4. Hafta: Doğru röleve almanın önemi, dikkat edilecek hususlar ve örnekler. | |
5 | 5. Hafta: Sözleşme nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmelidir? | |
6 | 6. Hafta: İş teklif dosyası neleri kapsar, içerikleri, detayları nelerdir?. | |
7 | 7. Hafta: İnşaatın temel malzemeleri, bilgi düzeyi, tecrübe. | |
8 | Ara sınav | |
9 | 8. Hafta: Malzemelerin yapım aşamasındaki sıralaması. Maliyet hesabı çıkarılması, dikkat edilecek hususlar. | |
10 | 10. Hafta: İmalatçılarla görüşme, sözleşme, incelikleri. | |
11 | 11. Hafta: Etkileyici proje sunumu nasıl olmalıdır. | |
12 | 12. Hafta: Şantiyede saha çalışması. | |
13 | 13. Hafta: Projelendirmede kaynak araştırmaları. | |
14 | 14. Hafta: İmalatçılarla diyalog ve işin yürümesi. |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
-Öğretim Görevlisinin çalışmış olduğu projelerden dokümanlar. -Antik Deko Dergisi -Country Homes Dergisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 10 | 2 | 20 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 4 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç mimarlık yapım aşamasında kullanılacak malzemelerin, doğru, bilinçli kullanımı ve seçimi. Projelendirme sırasında araştırıcı ve seçici olabilmek için gereken bilginin aktarılması. Proje ve uygulamada pratik bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Giriş: dersin içeriği, önemi, ve kazandıracakları.,2. Hafta: Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?.,3. Hafta: Mimari projenin ilk başlangıcında nelere dikkat etmelidir? Araştırma eskizlerin önemi, kütüphanenin önemi.,4. Hafta: Doğru röleve almanın önemi, dikkat edilecek hususlar ve örnekler.,5. Hafta: Sözleşme nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmelidir?,6. Hafta: İş teklif dosyası neleri kapsar, içerikleri, detayları nelerdir?.,7. Hafta: İnşaatın temel malzemeleri, bilgi düzeyi, tecrübe.,Ara sınav,8. Hafta: Malzemelerin yapım aşamasındaki sıralaması. Maliyet hesabı çıkarılması, dikkat edilecek hususlar.,10. Hafta: İmalatçılarla görüşme, sözleşme, incelikleri.,11. Hafta: Etkileyici proje sunumu nasıl olmalıdır.,12. Hafta: Şantiyede saha çalışması.,13. Hafta: Projelendirmede kaynak araştırmaları.,14. Hafta: İmalatçılarla diyalog ve işin yürümesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç mimari projelerin doğru şekilde yürütülebilmesi. Proje sunumlarının sadece dijital ortamlara bağlı kalmadan el becerisiyle de yapılabilmesi. Proje dökümantasyonu | 14, 19, 20, 37, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Giriş: dersin içeriği, önemi, ve kazandıracakları. | |
2 | 2. Hafta: Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?. | |
3 | 3. Hafta: Mimari projenin ilk başlangıcında nelere dikkat etmelidir? Araştırma eskizlerin önemi, kütüphanenin önemi. | |
4 | 4. Hafta: Doğru röleve almanın önemi, dikkat edilecek hususlar ve örnekler. | |
5 | 5. Hafta: Sözleşme nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmelidir? | |
6 | 6. Hafta: İş teklif dosyası neleri kapsar, içerikleri, detayları nelerdir?. | |
7 | 7. Hafta: İnşaatın temel malzemeleri, bilgi düzeyi, tecrübe. | |
8 | Ara sınav | |
9 | 8. Hafta: Malzemelerin yapım aşamasındaki sıralaması. Maliyet hesabı çıkarılması, dikkat edilecek hususlar. | |
10 | 10. Hafta: İmalatçılarla görüşme, sözleşme, incelikleri. | |
11 | 11. Hafta: Etkileyici proje sunumu nasıl olmalıdır. | |
12 | 12. Hafta: Şantiyede saha çalışması. | |
13 | 13. Hafta: Projelendirmede kaynak araştırmaları. | |
14 | 14. Hafta: İmalatçılarla diyalog ve işin yürümesi. |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
-Öğretim Görevlisinin çalışmış olduğu projelerden dokümanlar. -Antik Deko Dergisi -Country Homes Dergisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | ||||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |