Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT TARİHİ | GIT1124040 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, temel sanat eğitimi içerisinde yetişecek tasarımcılara sanat tarihi üsluplarının ve sanatçıların kronolojik olarak tanıtılmasını sağlamak, bu sayede onlara sanat ve mimarlık tarihine dair terim ve kavram bilgisi, nitelikli bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Tarihine Giriş,Tarih Öncesi Çağlarda Sanat,Antik Dönem (Mısır ve Mezopotamya) ,Antik Dönem Sanatı (Ege Adaları Sanatı, Antik Yunan) ,Antik Dönem Sanatı (Roma) ,Doğu Roma Sanatı ,Ortaçağ Avrupa Sanatı (Romanesk ve Gotik) 1,Anadolu Selçuklu ve Endülüs Sanatları ,Rönesans Sanatı ,Barok ve Rokoko Sanatları ,17-18.yy Osmanlı Sanatı,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasizm, Romantizm, Realizm) ,Aydınlanma sonrası sanat akımları (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik Sembolizm ve Art Nouveau), 19. yy. Osmanlı sanatı ,20.yy. sanat akımları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk çağdan modern döneme kadar temel sanat tarihi terimlerini tanımlar. | 16, 19 | G |
Çeşitli sanat ve mimarlık tarihi dönemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | 16, 19 | G |
Sanatsal üslupların temel özelliklerini ayırt eder. | 16, 19 | G |
Sanat ve sosyo-kültürel olgular arasında bağlantı kurar. | 16, 19 | G |
Farklı toplum ve kültürlerin sanatsal yaklaşımlarını ayırt eder. | 16, 19 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Tarihine Giriş | |
2 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat | Sanatın Öyküsü, sf: 19-23 |
3 | Antik Dönem (Mısır ve Mezopotamya) | |
4 | Antik Dönem Sanatı (Ege Adaları Sanatı, Antik Yunan) | Sanatın Öyküsü, sf: 46-79 |
5 | Antik Dönem Sanatı (Roma) | Sanatın Öyküsü, sf: 80-93 |
6 | Doğu Roma Sanatı | Sanatın Öyküsü, sf: 94-101 |
7 | Ortaçağ Avrupa Sanatı (Romanesk ve Gotik) 1 | Sanatın Öyküsü, sf: 125-154 |
8 | Anadolu Selçuklu ve Endülüs Sanatları | |
9 | Rönesans Sanatı | Sanatın Öyküsü, sf: 260-300 |
10 | Barok ve Rokoko Sanatları | Sanatın Öyküsü, sf: 301-359 |
11 | 17-18.yy Osmanlı Sanatı | |
12 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasizm, Romantizm, Realizm) | |
13 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik Sembolizm ve Art Nouveau), 19. yy. Osmanlı sanatı | |
14 | 20.yy. sanat akımları |
Kaynak |
-Adnan Turani; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 2011. -Ahmet Şişman, Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Literatür, 2021. -Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, De Ki Yay., 2010. -Bülent Özer, Kültür, Sanat, Mimarlık, YEM, 2018. -Doğan Kuban, Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., 2017. -Ernst H. Gombrich; Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2013. -Leland M. Roth; Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Kabalcı Yayınevi, 2014. -Metin Sözen & Uğur Tanyeli; Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 2018. -Oktay Aslanapa; Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, 2015. -Titus Burckhardt; İslam Sanatı: Dil ve Anlam, Klasik Yay., 2013. -Tom Melick (ed.), Tarih Boyunca Sanat: Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar ve Akımlar, YKY, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT TARİHİ | GIT1124040 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zübeyde Gözde KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, temel sanat eğitimi içerisinde yetişecek tasarımcılara sanat tarihi üsluplarının ve sanatçıların kronolojik olarak tanıtılmasını sağlamak, bu sayede onlara sanat ve mimarlık tarihine dair terim ve kavram bilgisi, nitelikli bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Tarihine Giriş,Tarih Öncesi Çağlarda Sanat,Antik Dönem (Mısır ve Mezopotamya) ,Antik Dönem Sanatı (Ege Adaları Sanatı, Antik Yunan) ,Antik Dönem Sanatı (Roma) ,Doğu Roma Sanatı ,Ortaçağ Avrupa Sanatı (Romanesk ve Gotik) 1,Anadolu Selçuklu ve Endülüs Sanatları ,Rönesans Sanatı ,Barok ve Rokoko Sanatları ,17-18.yy Osmanlı Sanatı,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasizm, Romantizm, Realizm) ,Aydınlanma sonrası sanat akımları (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik Sembolizm ve Art Nouveau), 19. yy. Osmanlı sanatı ,20.yy. sanat akımları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk çağdan modern döneme kadar temel sanat tarihi terimlerini tanımlar. | 16, 19 | G |
Çeşitli sanat ve mimarlık tarihi dönemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | 16, 19 | G |
Sanatsal üslupların temel özelliklerini ayırt eder. | 16, 19 | G |
Sanat ve sosyo-kültürel olgular arasında bağlantı kurar. | 16, 19 | G |
Farklı toplum ve kültürlerin sanatsal yaklaşımlarını ayırt eder. | 16, 19 | E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Tarihine Giriş | |
2 | Tarih Öncesi Çağlarda Sanat | Sanatın Öyküsü, sf: 19-23 |
3 | Antik Dönem (Mısır ve Mezopotamya) | |
4 | Antik Dönem Sanatı (Ege Adaları Sanatı, Antik Yunan) | Sanatın Öyküsü, sf: 46-79 |
5 | Antik Dönem Sanatı (Roma) | Sanatın Öyküsü, sf: 80-93 |
6 | Doğu Roma Sanatı | Sanatın Öyküsü, sf: 94-101 |
7 | Ortaçağ Avrupa Sanatı (Romanesk ve Gotik) 1 | Sanatın Öyküsü, sf: 125-154 |
8 | Anadolu Selçuklu ve Endülüs Sanatları | |
9 | Rönesans Sanatı | Sanatın Öyküsü, sf: 260-300 |
10 | Barok ve Rokoko Sanatları | Sanatın Öyküsü, sf: 301-359 |
11 | 17-18.yy Osmanlı Sanatı | |
12 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasizm, Romantizm, Realizm) | |
13 | Aydınlanma sonrası sanat akımları (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik Sembolizm ve Art Nouveau), 19. yy. Osmanlı sanatı | |
14 | 20.yy. sanat akımları |
Kaynak |
-Adnan Turani; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 2011. -Ahmet Şişman, Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Literatür, 2021. -Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, De Ki Yay., 2010. -Bülent Özer, Kültür, Sanat, Mimarlık, YEM, 2018. -Doğan Kuban, Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., 2017. -Ernst H. Gombrich; Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2013. -Leland M. Roth; Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Kabalcı Yayınevi, 2014. -Metin Sözen & Uğur Tanyeli; Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 2018. -Oktay Aslanapa; Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, 2015. -Titus Burckhardt; İslam Sanatı: Dil ve Anlam, Klasik Yay., 2013. -Tom Melick (ed.), Tarih Boyunca Sanat: Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar ve Akımlar, YKY, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | X | |||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | X | |||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | X | |||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |