Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE MARKALAŞMA-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayten Sinem CEZZAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. 16, 9A
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır.
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi
2Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de)
3Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı
4Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri
5Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi
6Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi
7Ara Sınav
8Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek
9Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.
10Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI)
11Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı
12Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri
13Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi
14Konuların üzerinden geçilmesi
Kaynak
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE MARKALAŞMA-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayten Sinem CEZZAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. 16, 9A
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır.
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi
2Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de)
3Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı
4Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri
5Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi
6Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi
7Ara Sınav
8Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek
9Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.
10Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI)
11Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı
12Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri
13Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi
14Konuların üzerinden geçilmesi
Kaynak
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:51Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:53