Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yener Lütfü MERT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. | 16, 9 | A |
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır. | ||
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | |
2 | Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) | |
3 | Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı | |
4 | Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri | |
5 | Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi | |
6 | Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek | |
9 | Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. | |
10 | Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI) | |
11 | Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı | |
12 | Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri | |
13 | Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi | |
14 | Konuların üzerinden geçilmesi |
Kaynak |
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIM VE MARKALAŞMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yener Lütfü MERT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, tasarım ve marka arasındaki ilişkiyi sunarak, marka kavramı stratejilerinin, marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmaktır. Bir markanın yaratılmasında ve yeni ürün inovasyonu konularında öğrencilere perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencinin fikir, metin, görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve marka kimliği, markalaşma sürecini anlama, analiz etme bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi ,Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) ,Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı,Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri ,Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi ,Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi ,Ara Sınav,Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek,Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü.,Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI),Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı ,Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri ,Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi ,Konuların üzerinden geçilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Marka, markalaşma kavramları ve tarihsel sürecini kavrar. | 16, 9 | A |
Marka iletişiminin tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazanır. | ||
Bir markanın marka tasarlama aşamalarını ve marka kimliğini oluşturmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir? Derse Giriş, tanışma, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav, uygulama projesi hakkında bilgi | |
2 | Markanın tanımı, marka ve markalaşmanın tarihi (Dünyada ve Türkiye’de) | |
3 | Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka değeri, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı | |
4 | Marka tasarım süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması, markanın temelleri | |
5 | Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi, Markanın Anatomisi, Swot analizi nedir? Kişisel Swot Analizi önemi | |
6 | Kullanıcı- marka ilişkisinin incelenmesi, markalaşmada duyusal faktörlerin etkileri. Marka çağrışımları, tasarım ve marka ilişkisi, itibar yönetimi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Stratejik marka yönetimi süreci, marka değerini büyütmek ve sürdürmek | |
9 | Başarılı Marka Yönetimi için neler yapılmalıdır? Tasarımın marka ve mekan olarak dönüşümü. | |
10 | Türk Patent ve Marka Kurumu, Sınai Mülkiyet Kanunu, tescil, markanın korunması. Uluslararası Mimarlar Birliği (UIA) ve Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI) | |
11 | Marka kimliği süreci: Araştırma yapma, stratejiyi netleştirme, kimlik tasarımı | |
12 | Marka kimliği süreci: Varlıkları yönetme, marka değeri | |
13 | Marka, iç mekan tasarımı üzerine incelemeler (Dünyadan ve Türkiye’den öncü markalar), dünya müzelerinden bir örnek müze üzerinden mekan incelemesi. Marka yönetimi, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama iletişimi ile ilişkisi | |
14 | Konuların üzerinden geçilmesi |
Kaynak |
Dinnie, Keith. Nation Branding: Vol. 1st ed. Routledge, 2008. Aaker, D. Managing Brand Equity, Free Press, New York.,1991. Bilgin, Nuri. İnsan İlişkileri ve Kimlik, 1.Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2001. Srivastava, R. K., & Thomas, G. M. The Future of Branding. Sage Publications Pvt. Ltd., 2016. Tosun Babür, Nurhan. Marka Yönetimi, 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2014. Kotler, Philip. A’dan Z’ye Pazarlama, 2. Basım. İstanbul: Mediacat Yayıncılık, 2015. Borja De Mozota, B. Design Management, Allworth Press, New York, 2003. Argan, Mehpare Tokay ve Yüncü Deniz. Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016. Gobe, M. Emotional Branding, Allworth Press, New York, 2001. Alina Wheeler, Debbie Millman (Foreword by) Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 5th Edition, 2017. Artun, Ali. Sanat Müzeleri 2 Müze ve Eleştirel Düşünce, 2.Basım. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. Budelmann, Kevin. Brand Identity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Building Brands, October 2010. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Gelenekten Çağdaşa Modern Türk Sanatında Kültürel Bellek ‘Sergi Konuşmaları’, 1. Basım. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi Yayınları, 2010. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2014. Baraz, Yahşi. Sanat Müzeleri, 1.Basım. İstanbul: Galeri Baraz Yayınları, Ekim 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik görsel tasarıma katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinliler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler-Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlikler): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilişsel, Uygulamalar):Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikier-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal,Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |