Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meral YILMAZ BOZKURT, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi fotoğrağrafçılığını ana hatlarıyla öğretmek, yiyecek ve içeceklerin fotoğraflanmasına ilişkin teknikler hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak, mesleğin ipuçlarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, temel fotoğraf bilgisi kapsamında enstantane, diyafram ve İSO değerlerinin işleyiş mantığının anlatılması. ,Gastronomi fotoğrafçılığında kullanılacak makine- objektif seçimi, objektiflerin sınıflandırılması ve hangi alanda kullanılacaklarının anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında ışığın kullanımı, ışık yönlerinin anlatılması, ürüne göre ışık seçiminin anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında temel çekim teknikleri, açı-kadraj bilgisinin ürüne göre kullanılması. ,Yemek fotoğrafçılığında tasarım ve kompozisyon oluşturulması, basit kompozisyon kurallarının paylaşılması, fotoğrafta denge konusunun anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında sunumu stilize etme, prop ve aksesuarların kullanımı. ,Anlatılan konular sonucunda çekilen fotoğrafların mobil uygulama kullanılarak düzenlenmesi ve ödev verilmesi. ,Proje Sunumları 1 ,Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığının püf noktaları, fotoğrafta kullanılacak ürün ve malzemelerin hazırlanması, saklanması çekim sürecinin yönetilmesi. Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığına dair çarpıcı öneriler, gıda taklidi yapan ürünlerin seçimi ve kullanılması. ,Restoran fotoğrafçılığında, mekan fotoğraflarının oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken kurallar. ,Menü fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken konular, çekim teknikleri hakkında bilgi verilmesi. ,Şef portre fotoğrafçılığına ilişkin kullanılacak ekipman seçimi ve fotoğraf oluşturma kriterlerinin anlatılması. ,Gıda-tanıtım reklam fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, ürüne bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. ,Gastronomi fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, konuya bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf çekim tekniklerini öğrenir. | 1 | E, F |
Fotoğraf çekim tekniklerini gastronomi sektöründe uygular. | 1, 11, 14 | E, F |
Gastronomi sektöründeki görsel ihtiyaçları karşılayacak gereksinimleri ayırt eder. | 1, 10, 11, 16, 6 | |
Yiyecek ve içecek fotoğrafları üretir. | 1 | E, F, H |
Fotoğraf düzenlemesini uygular. | 11, 30, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 30: Tahmin-Gözlem-Açıklama Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, temel fotoğraf bilgisi kapsamında enstantane, diyafram ve İSO değerlerinin işleyiş mantığının anlatılması. | |
2 | Gastronomi fotoğrafçılığında kullanılacak makine- objektif seçimi, objektiflerin sınıflandırılması ve hangi alanda kullanılacaklarının anlatılması. | |
3 | Yemek fotoğrafçılığında ışığın kullanımı, ışık yönlerinin anlatılması, ürüne göre ışık seçiminin anlatılması. | |
4 | Yemek fotoğrafçılığında temel çekim teknikleri, açı-kadraj bilgisinin ürüne göre kullanılması. | |
5 | Yemek fotoğrafçılığında tasarım ve kompozisyon oluşturulması, basit kompozisyon kurallarının paylaşılması, fotoğrafta denge konusunun anlatılması. | |
6 | Yemek fotoğrafçılığında sunumu stilize etme, prop ve aksesuarların kullanımı. | |
7 | Anlatılan konular sonucunda çekilen fotoğrafların mobil uygulama kullanılarak düzenlenmesi ve ödev verilmesi. | |
8 | Proje Sunumları 1 | |
9 | Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığının püf noktaları, fotoğrafta kullanılacak ürün ve malzemelerin hazırlanması, saklanması çekim sürecinin yönetilmesi. Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığına dair çarpıcı öneriler, gıda taklidi yapan ürünlerin seçimi ve kullanılması. | |
10 | Restoran fotoğrafçılığında, mekan fotoğraflarının oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken kurallar. | |
11 | Menü fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken konular, çekim teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
12 | Şef portre fotoğrafçılığına ilişkin kullanılacak ekipman seçimi ve fotoğraf oluşturma kriterlerinin anlatılması. | |
13 | Gıda-tanıtım reklam fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, ürüne bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. | |
14 | Gastronomi fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, konuya bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. |
Kaynak |
Temel Fotoğraf Bilgisi / Sekmen Muhsine https://9e54a07dff2a96854bad0c0f08f1711c40fc3428-ebscohost.vetisonline.com/eds/detail/detail?vid=1&sid=81059f99-dc2e-4350-954b-18b03639ffda%40redis&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d%3d#AN=hmn.ataturkunive..dc620eff62d0db9186c7200e16889c01&db=ir01942a Fotoğrafta Kompozisyon / Sabit Kalfagil https://9e54a07dff2a96854bad0c0f08f1711c40fc3428-ebscohost.vetisonline.com/eds/results?vid=0&sid=f592aff4-2cdc-4905-bf69-26f0a9db03dc%40redis&bquery=sabit%2Bkalfagil&bdata=JmNsaTA9RlQxJmNsdjA9WSZsYW5nPXRyJnR5cGU9MCZzZWFyY2hNb2RlPVN0YW5kYXJkJnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d Food Photography From Snapshots to Great Shots / Nicole S Young Food Styling For Photographers / Linda Bellingham-Jean Ann Bybee |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRONOMİ FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meral YILMAZ BOZKURT, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi fotoğrağrafçılığını ana hatlarıyla öğretmek, yiyecek ve içeceklerin fotoğraflanmasına ilişkin teknikler hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak, mesleğin ipuçlarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, temel fotoğraf bilgisi kapsamında enstantane, diyafram ve İSO değerlerinin işleyiş mantığının anlatılması. ,Gastronomi fotoğrafçılığında kullanılacak makine- objektif seçimi, objektiflerin sınıflandırılması ve hangi alanda kullanılacaklarının anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında ışığın kullanımı, ışık yönlerinin anlatılması, ürüne göre ışık seçiminin anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında temel çekim teknikleri, açı-kadraj bilgisinin ürüne göre kullanılması. ,Yemek fotoğrafçılığında tasarım ve kompozisyon oluşturulması, basit kompozisyon kurallarının paylaşılması, fotoğrafta denge konusunun anlatılması. ,Yemek fotoğrafçılığında sunumu stilize etme, prop ve aksesuarların kullanımı. ,Anlatılan konular sonucunda çekilen fotoğrafların mobil uygulama kullanılarak düzenlenmesi ve ödev verilmesi. ,Proje Sunumları 1 ,Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığının püf noktaları, fotoğrafta kullanılacak ürün ve malzemelerin hazırlanması, saklanması çekim sürecinin yönetilmesi. Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığına dair çarpıcı öneriler, gıda taklidi yapan ürünlerin seçimi ve kullanılması. ,Restoran fotoğrafçılığında, mekan fotoğraflarının oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken kurallar. ,Menü fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken konular, çekim teknikleri hakkında bilgi verilmesi. ,Şef portre fotoğrafçılığına ilişkin kullanılacak ekipman seçimi ve fotoğraf oluşturma kriterlerinin anlatılması. ,Gıda-tanıtım reklam fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, ürüne bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. ,Gastronomi fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, konuya bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf çekim tekniklerini öğrenir. | 1 | E, F |
Fotoğraf çekim tekniklerini gastronomi sektöründe uygular. | 1, 11, 14 | E, F |
Gastronomi sektöründeki görsel ihtiyaçları karşılayacak gereksinimleri ayırt eder. | 1, 10, 11, 16, 6 | |
Yiyecek ve içecek fotoğrafları üretir. | 1 | E, F, H |
Fotoğraf düzenlemesini uygular. | 11, 30, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 30: Tahmin-Gözlem-Açıklama Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, temel fotoğraf bilgisi kapsamında enstantane, diyafram ve İSO değerlerinin işleyiş mantığının anlatılması. | |
2 | Gastronomi fotoğrafçılığında kullanılacak makine- objektif seçimi, objektiflerin sınıflandırılması ve hangi alanda kullanılacaklarının anlatılması. | |
3 | Yemek fotoğrafçılığında ışığın kullanımı, ışık yönlerinin anlatılması, ürüne göre ışık seçiminin anlatılması. | |
4 | Yemek fotoğrafçılığında temel çekim teknikleri, açı-kadraj bilgisinin ürüne göre kullanılması. | |
5 | Yemek fotoğrafçılığında tasarım ve kompozisyon oluşturulması, basit kompozisyon kurallarının paylaşılması, fotoğrafta denge konusunun anlatılması. | |
6 | Yemek fotoğrafçılığında sunumu stilize etme, prop ve aksesuarların kullanımı. | |
7 | Anlatılan konular sonucunda çekilen fotoğrafların mobil uygulama kullanılarak düzenlenmesi ve ödev verilmesi. | |
8 | Proje Sunumları 1 | |
9 | Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığının püf noktaları, fotoğrafta kullanılacak ürün ve malzemelerin hazırlanması, saklanması çekim sürecinin yönetilmesi. Yiyecek ve içecek fotoğrafçılığına dair çarpıcı öneriler, gıda taklidi yapan ürünlerin seçimi ve kullanılması. | |
10 | Restoran fotoğrafçılığında, mekan fotoğraflarının oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken kurallar. | |
11 | Menü fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken konular, çekim teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
12 | Şef portre fotoğrafçılığına ilişkin kullanılacak ekipman seçimi ve fotoğraf oluşturma kriterlerinin anlatılması. | |
13 | Gıda-tanıtım reklam fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, ürüne bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. | |
14 | Gastronomi fotoğraflarının içeriğinin oluşturulması, konuya bağlı fotoğraf tasarımı, konu bütünlüğünün işlenmesi, fotoğrafların medyada kullanılması. |
Kaynak |
Temel Fotoğraf Bilgisi / Sekmen Muhsine https://9e54a07dff2a96854bad0c0f08f1711c40fc3428-ebscohost.vetisonline.com/eds/detail/detail?vid=1&sid=81059f99-dc2e-4350-954b-18b03639ffda%40redis&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d%3d#AN=hmn.ataturkunive..dc620eff62d0db9186c7200e16889c01&db=ir01942a Fotoğrafta Kompozisyon / Sabit Kalfagil https://9e54a07dff2a96854bad0c0f08f1711c40fc3428-ebscohost.vetisonline.com/eds/results?vid=0&sid=f592aff4-2cdc-4905-bf69-26f0a9db03dc%40redis&bquery=sabit%2Bkalfagil&bdata=JmNsaTA9RlQxJmNsdjA9WSZsYW5nPXRyJnR5cGU9MCZzZWFyY2hNb2RlPVN0YW5kYXJkJnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d Food Photography From Snapshots to Great Shots / Nicole S Young Food Styling For Photographers / Linda Bellingham-Jean Ann Bybee |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | |||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |