Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI IV-Bahar Dönemi0+428
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan NAYIR, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı temel mutfak eğitimi derslerinde edinilen bilgilerin pekiştirilmesi ve öğrencilerin bireysel olarak planlama, uygulama ve analiz etme yeteneklerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Taze levrek işleme, türev sos kullanma, sebze garnitür işleme ,Brasing tekniği kullanarak “Risotto” hazırlama

,Roasting tekniği kullanarak ‘Dalyan köfte’ hazırlama, Creloe sos yapma

,Patates ve tofu Röşti yapma , Boaling tekniği kullanarak ‘Domates ve Zencefil sos’hazırlama

,Beef Wellington pişirme
,Karides tempura pişirmek, noodles hazırlama
,Sous Vide tekniği kullanarak Levrek pişirme
,Asya mutfağına ait ızgara tavuk reçetesi pişirme
,Kemikli dana pirzola pişirme ve garnitür hazırlama
,Akdeniz mutfağı salata çeşitleri hazırlama
,Briyoş hamuru hazırlama ve baking tekniği kullanarak pişirme
,Taze deniz ürünleri işleme, pişirme ve ana yemek tabağı hazırlama
,Cordon Bleu reçetesi hazırlama ve pişirme
,Deep fry tekniği kullanarak tavuk ve sebze pişirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reçete analiz eder. 11, 9D
Reçete geliştirerek menü planlar. 11, 9D
Pişirme tekniklerini farklı reçetelerde uygular. 11, 9D
Mutfak sisteminde zamanı etkin kullanır. 11, 9D
Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda kritik risk noktalarını bilir. 11, 9D
Hammadde analizi eder. 11, 9D
Ekip çalışmalarını organize eder. 11, 9D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Taze levrek işleme, türev sos kullanma, sebze garnitür işleme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2Brasing tekniği kullanarak “Risotto” hazırlama

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3Roasting tekniği kullanarak ‘Dalyan köfte’ hazırlama, Creloe sos yapma

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4Patates ve tofu Röşti yapma , Boaling tekniği kullanarak ‘Domates ve Zencefil sos’hazırlama

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümleri okunması
5Beef Wellington pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6Karides tempura pişirmek, noodles hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili kaynakların okunması
7Sous Vide tekniği kullanarak Levrek pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8Asya mutfağına ait ızgara tavuk reçetesi pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9Kemikli dana pirzola pişirme ve garnitür hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10Akdeniz mutfağı salata çeşitleri hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11Briyoş hamuru hazırlama ve baking tekniği kullanarak pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12Taze deniz ürünleri işleme, pişirme ve ana yemek tabağı hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13Cordon Bleu reçetesi hazırlama ve pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14Deep fry tekniği kullanarak tavuk ve sebze pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Medipol Üniversitesi/ Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Mutfak Uygulamaları Ders Föyü Culinary Institute of America (2011). The Professional Chef. New Jersey & Canada: Wiley. Miller, B., Rama, M. & Adamson, E. (2018). Cooking Basics for Dummies. New Jersey: John Wiley and Sons. Wayne, G. (2019). Professional Cooking (9nd Edt.). New Jersey & Canada: Wiley. Wayne, G. (2019). Profesyonel Aşçılık (Çeviri). Ankara: Nobel Yaşam Yayınları. Yılmaz, İ., Üner, M. H., & Yalçın, E. (2020). Güvenli Bıçak Kullanımında ve Şef Bıçağı Tercihinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğrencilerinin Bilgi Seviyelerinin Belirlenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (4). 3289-3302. https://jotags.net/index.php/jotags/article/view/926/1617

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı41040
Genel Sınav ve Hazırlığı41040
Performans Görevi, Bakım Planı4832
Toplam İş Yükü (Saat)237
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(237/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI IV-Bahar Dönemi0+428
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan NAYIR, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı temel mutfak eğitimi derslerinde edinilen bilgilerin pekiştirilmesi ve öğrencilerin bireysel olarak planlama, uygulama ve analiz etme yeteneklerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Taze levrek işleme, türev sos kullanma, sebze garnitür işleme ,Brasing tekniği kullanarak “Risotto” hazırlama

,Roasting tekniği kullanarak ‘Dalyan köfte’ hazırlama, Creloe sos yapma

,Patates ve tofu Röşti yapma , Boaling tekniği kullanarak ‘Domates ve Zencefil sos’hazırlama

,Beef Wellington pişirme
,Karides tempura pişirmek, noodles hazırlama
,Sous Vide tekniği kullanarak Levrek pişirme
,Asya mutfağına ait ızgara tavuk reçetesi pişirme
,Kemikli dana pirzola pişirme ve garnitür hazırlama
,Akdeniz mutfağı salata çeşitleri hazırlama
,Briyoş hamuru hazırlama ve baking tekniği kullanarak pişirme
,Taze deniz ürünleri işleme, pişirme ve ana yemek tabağı hazırlama
,Cordon Bleu reçetesi hazırlama ve pişirme
,Deep fry tekniği kullanarak tavuk ve sebze pişirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reçete analiz eder. 11, 9D
Reçete geliştirerek menü planlar. 11, 9D
Pişirme tekniklerini farklı reçetelerde uygular. 11, 9D
Mutfak sisteminde zamanı etkin kullanır. 11, 9D
Gıda hijyeni ve güvenliği konusunda kritik risk noktalarını bilir. 11, 9D
Hammadde analizi eder. 11, 9D
Ekip çalışmalarını organize eder. 11, 9D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Taze levrek işleme, türev sos kullanma, sebze garnitür işleme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2Brasing tekniği kullanarak “Risotto” hazırlama

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3Roasting tekniği kullanarak ‘Dalyan köfte’ hazırlama, Creloe sos yapma

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4Patates ve tofu Röşti yapma , Boaling tekniği kullanarak ‘Domates ve Zencefil sos’hazırlama

Önerilen kaynaklardan ilgili bölümleri okunması
5Beef Wellington pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6Karides tempura pişirmek, noodles hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili kaynakların okunması
7Sous Vide tekniği kullanarak Levrek pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8Asya mutfağına ait ızgara tavuk reçetesi pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9Kemikli dana pirzola pişirme ve garnitür hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10Akdeniz mutfağı salata çeşitleri hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11Briyoş hamuru hazırlama ve baking tekniği kullanarak pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12Taze deniz ürünleri işleme, pişirme ve ana yemek tabağı hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13Cordon Bleu reçetesi hazırlama ve pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14Deep fry tekniği kullanarak tavuk ve sebze pişirme
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Medipol Üniversitesi/ Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Mutfak Uygulamaları Ders Föyü Culinary Institute of America (2011). The Professional Chef. New Jersey & Canada: Wiley. Miller, B., Rama, M. & Adamson, E. (2018). Cooking Basics for Dummies. New Jersey: John Wiley and Sons. Wayne, G. (2019). Professional Cooking (9nd Edt.). New Jersey & Canada: Wiley. Wayne, G. (2019). Profesyonel Aşçılık (Çeviri). Ankara: Nobel Yaşam Yayınları. Yılmaz, İ., Üner, M. H., & Yalçın, E. (2020). Güvenli Bıçak Kullanımında ve Şef Bıçağı Tercihinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğrencilerinin Bilgi Seviyelerinin Belirlenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (4). 3289-3302. https://jotags.net/index.php/jotags/article/view/926/1617

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47