Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK VE MEKAN TASARIMI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı restoran tasarlamak için gereken bilgileri temel seviyede vermektir. Restoran konsepti oluşturmak, menü belirlemek, mutfak tasarlamak, ekipman satın almak, yemek salonu ve içecek servis alanlarının tasarımlarının başarılı bir şekilde işleyebilmesi için operasyonel ve tasarımsal öğeler hakkında bilgi edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, lokanta kavramı,Lokanta kavramı ve tarihi
,Lokanta tasarımı ile ilgili genel konu başlıkları

,İş planı, bütçelendirme ve restoran için tema seçimi


,Mutfak Tasarımı 1
-Genel mutfak tasarımı konuları
-Depolar
-Hazırlık alanları
,Mutfak Tasarımı 2
-Pişirme alanları
,Mutfak Tasarımı 3

Servis alanı, bulaşıkhane ve çöp odası, diğer kısımlar (personel alanı, ofis, tuvaletler) ,Mutfak tasarımı 4 – fırıncılık

,Mutfakta güvenlik ve hijyen

,
Salon iç tasarımı ve işlevsellik


,İçecek servis alanlarının planlanması

,Lokanta tasarımları incelemesi

,Sürdürülebilir Lokanta tasarımları

,Covid dönemi Lokanta tasarımları ve hayalet lokantalar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Restoran konsepti oluşturma ve menü belirleme aşamalarını anlar.1, 16A, E
Mutfak tasarlama ve ekipman satın alma aşamalarını belirler.16, 19A, B
Yemek salonu ve içecek servis alanı tasarımlarını anlayabilir.1A
Mutfaklarda genel güvenlik ve hijyen kurallarını ayırt edebilir.1, 10, 16A
Yenilikçi restoran kavramlarını belirler.1, 16, 19A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, lokanta kavramı
2Lokanta kavramı ve tarihi
3Lokanta tasarımı ile ilgili genel konu başlıkları

4İş planı, bütçelendirme ve restoran için tema seçimi


5Mutfak Tasarımı 1
-Genel mutfak tasarımı konuları
-Depolar
-Hazırlık alanları
6Mutfak Tasarımı 2
-Pişirme alanları
7Mutfak Tasarımı 3

Servis alanı, bulaşıkhane ve çöp odası, diğer kısımlar (personel alanı, ofis, tuvaletler)
8Mutfak tasarımı 4 – fırıncılık

9Mutfakta güvenlik ve hijyen

10
Salon iç tasarımı ve işlevsellik


11İçecek servis alanlarının planlanması

12Lokanta tasarımları incelemesi

13Sürdürülebilir Lokanta tasarımları

14Covid dönemi Lokanta tasarımları ve hayalet lokantalar

Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
Öğretim görevlisi ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)44
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(44/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK VE MEKAN TASARIMI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı restoran tasarlamak için gereken bilgileri temel seviyede vermektir. Restoran konsepti oluşturmak, menü belirlemek, mutfak tasarlamak, ekipman satın almak, yemek salonu ve içecek servis alanlarının tasarımlarının başarılı bir şekilde işleyebilmesi için operasyonel ve tasarımsal öğeler hakkında bilgi edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, lokanta kavramı,Lokanta kavramı ve tarihi
,Lokanta tasarımı ile ilgili genel konu başlıkları

,İş planı, bütçelendirme ve restoran için tema seçimi


,Mutfak Tasarımı 1
-Genel mutfak tasarımı konuları
-Depolar
-Hazırlık alanları
,Mutfak Tasarımı 2
-Pişirme alanları
,Mutfak Tasarımı 3

Servis alanı, bulaşıkhane ve çöp odası, diğer kısımlar (personel alanı, ofis, tuvaletler) ,Mutfak tasarımı 4 – fırıncılık

,Mutfakta güvenlik ve hijyen

,
Salon iç tasarımı ve işlevsellik


,İçecek servis alanlarının planlanması

,Lokanta tasarımları incelemesi

,Sürdürülebilir Lokanta tasarımları

,Covid dönemi Lokanta tasarımları ve hayalet lokantalar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Restoran konsepti oluşturma ve menü belirleme aşamalarını anlar.1, 16A, E
Mutfak tasarlama ve ekipman satın alma aşamalarını belirler.16, 19A, B
Yemek salonu ve içecek servis alanı tasarımlarını anlayabilir.1A
Mutfaklarda genel güvenlik ve hijyen kurallarını ayırt edebilir.1, 10, 16A
Yenilikçi restoran kavramlarını belirler.1, 16, 19A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, lokanta kavramı
2Lokanta kavramı ve tarihi
3Lokanta tasarımı ile ilgili genel konu başlıkları

4İş planı, bütçelendirme ve restoran için tema seçimi


5Mutfak Tasarımı 1
-Genel mutfak tasarımı konuları
-Depolar
-Hazırlık alanları
6Mutfak Tasarımı 2
-Pişirme alanları
7Mutfak Tasarımı 3

Servis alanı, bulaşıkhane ve çöp odası, diğer kısımlar (personel alanı, ofis, tuvaletler)
8Mutfak tasarımı 4 – fırıncılık

9Mutfakta güvenlik ve hijyen

10
Salon iç tasarımı ve işlevsellik


11İçecek servis alanlarının planlanması

12Lokanta tasarımları incelemesi

13Sürdürülebilir Lokanta tasarımları

14Covid dönemi Lokanta tasarımları ve hayalet lokantalar

Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
Öğretim görevlisi ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47