Bu ders; Hububat teknolojisi,Süt ürünleri teknolojisi,Süt ürünleri teknolojisi,Et teknolojisi,Et teknolojisi,Kanatlı eti teknolojisi,Vize Sınavı,Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi,Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi,Yağ teknolojisi,Su ve gazlı içecekler teknolojisi,Su ve gazlı içecekler teknolojisi,Meyve-sebze teknolojisi,Meyve-sebze teknolojisi,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hububat teknolojisi
2
Süt ürünleri teknolojisi
3
Süt ürünleri teknolojisi
4
Et teknolojisi
5
Et teknolojisi
6
Kanatlı eti teknolojisi
7
Vize Sınavı
8
Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi
9
Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi
9
Yağ teknolojisi
10
Su ve gazlı içecekler teknolojisi
11
Su ve gazlı içecekler teknolojisi
12
Meyve-sebze teknolojisi
13
Meyve-sebze teknolojisi
14
Final Sınavı
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacak
Anar Ş. (2010). Et ve et ürünleri teknolojisi. Dora Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
Varlık C., Uğur M., Gökoğlu N., Gün H. (1993). Su ürünlerinde kalite kontrol ilke ve yöntemleri. Gıda Teknolojisi Derneği Yayın No: 17, İstanbul.
Tekinşen OC., Tekinşen KK. (2005). Süt ve süt ürünleri. Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya.
Arslan A. (2013). Et muayenesi ve et ürünleri teknolojisi. Medipres Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., Malatya.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
6
12
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
8
8
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Performans Görevi, Bakım Planı
2
4
8
Toplam İş Yükü (Saat)
79
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GIDA TEKNOLOJİSİ II
-
Bahar Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Hububat teknolojisi,Süt ürünleri teknolojisi,Süt ürünleri teknolojisi,Et teknolojisi,Et teknolojisi,Kanatlı eti teknolojisi,Vize Sınavı,Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi,Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi,Yağ teknolojisi,Su ve gazlı içecekler teknolojisi,Su ve gazlı içecekler teknolojisi,Meyve-sebze teknolojisi,Meyve-sebze teknolojisi,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hububat teknolojisi
2
Süt ürünleri teknolojisi
3
Süt ürünleri teknolojisi
4
Et teknolojisi
5
Et teknolojisi
6
Kanatlı eti teknolojisi
7
Vize Sınavı
8
Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi
9
Balık ve kabuklu deniz ürünleri teknolojisi
9
Yağ teknolojisi
10
Su ve gazlı içecekler teknolojisi
11
Su ve gazlı içecekler teknolojisi
12
Meyve-sebze teknolojisi
13
Meyve-sebze teknolojisi
14
Final Sınavı
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından dağıtılacak
Anar Ş. (2010). Et ve et ürünleri teknolojisi. Dora Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
Varlık C., Uğur M., Gökoğlu N., Gün H. (1993). Su ürünlerinde kalite kontrol ilke ve yöntemleri. Gıda Teknolojisi Derneği Yayın No: 17, İstanbul.
Tekinşen OC., Tekinşen KK. (2005). Süt ve süt ürünleri. Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya.
Arslan A. (2013). Et muayenesi ve et ürünleri teknolojisi. Medipres Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., Malatya.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.