Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ -Güz Dönemi1+32,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merih TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Alakart Restoranlar ve Menü Kartları ,Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası ,Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola ,Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio ,Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila ,Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto ,Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine ,Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli ,Tavuk Confit Armut Tavuk,Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin ,Teknik Gezi ,Dönem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. 10, 11, 5, 6, 9
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. 5, 6A
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. 33, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı
2Alakart Restoranlar ve Menü Kartları
3Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı
4Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası
5Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola
6Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio
7Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila
8Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto
9Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine
10Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli
11Tavuk Confit Armut Tavuk
12Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin
13Teknik Gezi
14Dönem Değerlendirmesi
Kaynak
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ -Güz Dönemi1+32,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merih TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Alakart Restoranlar ve Menü Kartları ,Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası ,Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola ,Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio ,Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila ,Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto ,Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine ,Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli ,Tavuk Confit Armut Tavuk,Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin ,Teknik Gezi ,Dönem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. 10, 11, 5, 6, 9
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. 5, 6A
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. 33, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı
2Alakart Restoranlar ve Menü Kartları
3Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı
4Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası
5Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola
6Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio
7Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila
8Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto
9Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine
10Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli
11Tavuk Confit Armut Tavuk
12Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin
13Teknik Gezi
14Dönem Değerlendirmesi
Kaynak
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47