Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+3 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Alakart Restoranlar ve Menü Kartları ,Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası ,Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola ,Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio ,Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila ,Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto ,Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine ,Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli ,Tavuk Confit Armut Tavuk,Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin ,Teknik Gezi ,Dönem Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. | 10, 11, 5, 6, 9 | |
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. | 5, 6 | A |
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. | 33, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı | |
2 | Alakart Restoranlar ve Menü Kartları | |
3 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı | |
4 | Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası | |
5 | Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola | |
6 | Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio | |
7 | Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila | |
8 | Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto | |
9 | Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine | |
10 | Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli | |
11 | Tavuk Confit Armut Tavuk | |
12 | Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin | |
13 | Teknik Gezi | |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Kaynak |
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAKART YİYECEK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+3 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerine alakart restoranlarda görev yapacakları durumlarda ihtiyaç duyacakları temel becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, alakart restoran işleyişi, menü kartları oluşturma, görev dağılımı ve alakart yemeklerin hazırlanması konularında bilgi sağlamayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Alakart Restoranlar ve Menü Kartları ,Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı ,Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası ,Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola ,Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio ,Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila ,Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto ,Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine ,Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli ,Tavuk Confit Armut Tavuk,Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin ,Teknik Gezi ,Dönem Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alakart yemeklerin hazırlanması ve sunumu konusunda pratik beceriler geliştirir. | 10, 11, 5, 6, 9 | |
Alakart restoran işleyişini anlar ve açıklar. | 5, 6 | A |
Görev dağılımının önemini anlar ve uygular. | 33, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 33: İstasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı | |
2 | Alakart Restoranlar ve Menü Kartları | |
3 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, mutfakta görev dağılımı | |
4 | Çorbalar: Fasulye ve midye çorbası, Kestane, mantar ve patates çorbası | |
5 | Ara Courslar: Pomodoro e Ricotoo, Frittura Mista Terra e Mare, Aioli Sos, Burrata con Bresaola | |
6 | Başlangıç yemekleri: Salmone Marinato, Parmesanlı Izgara Kuşkonmaz, Tartare Di Tonno Con Salsa Tonnata, Pancar, Portakal, Keçi Carpacio | |
7 | Pizzalar: 4 Peynirli Pizza Marherita, Calzone - Farcita – Guila | |
8 | Risottolar: Karamelize Soğanlı Mantarlı Risotto, Kuru Etli Risotto | |
9 | Makarnalar: Deniz Mahsullü Linguine | |
10 | Makarnalar: Kuşkonmazlı Ravioli | |
11 | Tavuk Confit Armut Tavuk | |
12 | Tatlılar: Pastacı Kreması, Choux Craquelin | |
13 | Teknik Gezi | |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Kaynak |
Beş yıldızlı Otel menüleri Restoran menüleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | X | |||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | X | |||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |