Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ I-Güz Dönemi0+426
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. ,Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası.

,Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması.

,Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.,Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. ,Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav.

,Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi ,Saray mantısı, El açması börek ,Peynirli su böreği, Talaş böreği ,Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması ,Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava

,Cevizli sucuk, küncülü akıt,Terbiyeli köfte, kuru köfte

,çi börek, balık pilakisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular. 1, 5C
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. 1C, F
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. 1
Yerine göre reçeteleri değiştirir. 1
Üretir ve yorumlar. 1, 16
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
2Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası.

3Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması.

4Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.
5Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası.
6Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav.

MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
7Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi
8Saray mantısı, El açması börek MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
9Peynirli su böreği, Talaş böreği
10Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması
11Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava

12Cevizli sucuk, küncülü akıtMUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
13Terbiyeli köfte, kuru köfte

14çi börek, balık pilakisi
Kaynak
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6636
Genel Sınav ve Hazırlığı8756
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ I-Güz Dönemi0+426
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOsmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. ,Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası.

,Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması.

,Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.,Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. ,Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav.

,Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi ,Saray mantısı, El açması börek ,Peynirli su böreği, Talaş böreği ,Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması ,Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava

,Cevizli sucuk, küncülü akıt,Terbiyeli köfte, kuru köfte

,çi börek, balık pilakisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular. 1, 5C
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. 1C, F
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. 1
Yerine göre reçeteleri değiştirir. 1
Üretir ve yorumlar. 1, 16
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
2Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası.

3Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması.

4Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.
5Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası.
6Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav.

MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
7Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi
8Saray mantısı, El açması börek MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
9Peynirli su böreği, Talaş böreği
10Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması
11Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava

12Cevizli sucuk, küncülü akıtMUTFAKTA PRATİK UYGULAMA
13Terbiyeli köfte, kuru köfte

14çi börek, balık pilakisi
Kaynak
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47