Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. ,Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası. ,Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması. ,Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.,Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. ,Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav. ,Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi ,Saray mantısı, El açması börek ,Peynirli su böreği, Talaş böreği ,Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması ,Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava ,Cevizli sucuk, küncülü akıt,Terbiyeli köfte, kuru köfte ,çi börek, balık pilakisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular. | 1, 5 | C |
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. | 1 | C, F |
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. | 1 | |
Yerine göre reçeteleri değiştirir. | 1 | |
Üretir ve yorumlar. | 1, 16 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
2 | Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası. | |
3 | Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması. | |
4 | Patlıcan musakka, kıymalı semizotu. | |
5 | Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. | |
6 | Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav. | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
7 | Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi | |
8 | Saray mantısı, El açması börek | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
9 | Peynirli su böreği, Talaş böreği | |
10 | Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması | |
11 | Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava | |
12 | Cevizli sucuk, küncülü akıt | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
13 | Terbiyeli köfte, kuru köfte | |
14 | çi börek, balık pilakisi |
Kaynak |
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 4 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 7 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLI TÜRK MUTFAĞI YEMEKLERİ I | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Türk mutfağındaki pişirme teknikleri, reçeteler, beslenme düzeni ve sunum ile ilgili araştırma yapma ve uygulatma. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. ,Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası. ,Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması. ,Patlıcan musakka, kıymalı semizotu.,Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. ,Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav. ,Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi ,Saray mantısı, El açması börek ,Peynirli su böreği, Talaş böreği ,Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması ,Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava ,Cevizli sucuk, küncülü akıt,Terbiyeli köfte, kuru köfte ,çi börek, balık pilakisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı Türk mutfağı reçetelerini en iyi şekilde uygular. | 1, 5 | C |
Osmanlı Türk mutfağı yemeklerini en iyi şekilde yorumlar. | 1 | C, F |
Reçeteler için gerekli olan aygıtları kullanır. | 1 | |
Yerine göre reçeteleri değiştirir. | 1 | |
Üretir ve yorumlar. | 1, 16 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, sahanda soğanlı yumurta, ıspanaklı yumurta, çılbır. | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
2 | Zeytinyağlı kuru barbunya fasulyesi, mücver, kabak kızartması, çerkez tavuğu, patlıcan salatası. | |
3 | Tavuklu sigara böreği, saray usulü tavuk sarması. | |
4 | Patlıcan musakka, kıymalı semizotu. | |
5 | Patlıcan salatası, tarama salatası, düğün çorbası, şikemperver çorbası. | |
6 | Sade pirinç pilavı, domatesli pirinç pilavı, patlıcanlı ve zeytinyağlı iç pilav. | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
7 | Elbasan tava, kadınbudu köfte, hünkar beğendi | |
8 | Saray mantısı, El açması börek | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
9 | Peynirli su böreği, Talaş böreği | |
10 | Hasanpaşa köfte, Tas kebabı, Terbiyeli kuzu kapaması | |
11 | Patlıcan ve biber tavası, tekmil-i fava | |
12 | Cevizli sucuk, küncülü akıt | MUTFAKTA PRATİK UYGULAMA |
13 | Terbiyeli köfte, kuru köfte | |
14 | çi börek, balık pilakisi |
Kaynak |
Şavkay Tuğrul, 2000. Şeker Bank, Osmanlı Mutfağı, 292s. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | |||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |