Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA COĞRAFYASI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emre ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türkiye ve dünyadaki bitkisel ve hayvansal gıda türlerinin yetiştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması ve bu gıda türlerinin sınıflandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları ,Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri ,Tahıllar ,Baklagiller ,Sebzeler ,Meyveler ,Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar ,Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği ,Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları ,Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar ,Otlar ve Baharatlar
,Otlar ve Baharatlar 2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. 1
Toprak ve tarımın önemini özetleyebilir. 1
Tarımı etkileyen faktörleri tartışabilir. 9
Bitkisel ve hayvansal üretim türlerini bilir ve örneklendirebilir. 1C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları
2Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri Ders Tekrarı Yapılması
3Tahıllar Ders Tekrarı Yapılması
4Baklagiller Ders Tekrarı Yapılması
5Sebzeler Ders Tekrarı Yapılması
6Meyveler Ders Tekrarı Yapılması
7Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar Ders Tekrarı Yapılması
8Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği Ders Tekrarı Yapılması
9Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı Ders Tekrarı Yapılması
10Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası Ders Tekrarı Yapılması
11Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları Ders Tekrarı Yapılması
12Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar Ders Tekrarı Yapılması
13Otlar ve Baharatlar
Ders Tekrarı Yapılması
14Otlar ve Baharatlar 2 Ders Tekrarı Yapılması
Kaynak
Prof. Dr. Taşkın DENİZ, Prof. Dr. Hüseyin Avni KIRMACI, GIDA COĞRAFYASI, Detay Yayıncılık, 2023 Prof.Dr. Semra GÜNAY AKTAŞ,GIDA COĞRAFYASI, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6318
Genel Sınav ve Hazırlığı6318
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA COĞRAFYASI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emre ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türkiye ve dünyadaki bitkisel ve hayvansal gıda türlerinin yetiştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması ve bu gıda türlerinin sınıflandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları ,Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri ,Tahıllar ,Baklagiller ,Sebzeler ,Meyveler ,Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar ,Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği ,Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları ,Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar ,Otlar ve Baharatlar
,Otlar ve Baharatlar 2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. 1
Toprak ve tarımın önemini özetleyebilir. 1
Tarımı etkileyen faktörleri tartışabilir. 9
Bitkisel ve hayvansal üretim türlerini bilir ve örneklendirebilir. 1C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları
2Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri Ders Tekrarı Yapılması
3Tahıllar Ders Tekrarı Yapılması
4Baklagiller Ders Tekrarı Yapılması
5Sebzeler Ders Tekrarı Yapılması
6Meyveler Ders Tekrarı Yapılması
7Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar Ders Tekrarı Yapılması
8Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği Ders Tekrarı Yapılması
9Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı Ders Tekrarı Yapılması
10Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası Ders Tekrarı Yapılması
11Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları Ders Tekrarı Yapılması
12Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar Ders Tekrarı Yapılması
13Otlar ve Baharatlar
Ders Tekrarı Yapılması
14Otlar ve Baharatlar 2 Ders Tekrarı Yapılması
Kaynak
Prof. Dr. Taşkın DENİZ, Prof. Dr. Hüseyin Avni KIRMACI, GIDA COĞRAFYASI, Detay Yayıncılık, 2023 Prof.Dr. Semra GÜNAY AKTAŞ,GIDA COĞRAFYASI, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47