Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOKAK LEZZETLERİ-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emre ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin Türk mutfağı ve dünyanın önde gelen mutfaklarının evrensellik kazanan sokak yemeklerini, ayırt edebilmesi ve uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pad Thai ve Pani Puri reçetelerinin uygulanması.,Cannoli ve Guotie reçetelerinin uygulanması. ,Empanadas, Zapiekanka ve Yorkshire Pudding reçetelerinin uygulanması. ,Souvlaki ve Corn Dog reçetelerinin uygulanması. ,Gyros ve Coxinha reçetelerinin uygulanması.,Chaat ve Jianbing (Chinise Crepes Roll) reçetelerinin uygulanması. ,Kumru ve Pupusas reçetelerinin uygulanması. ,Tsukune yakitori ve Pastel De Nata reçetelerinin uygulanması. ,Hot Dog ve Churros reçetelerinin uygulanması. ,Lussebullar ve Langos reçetelerinin uygulanması. ,Spring Roll ve Stay reçetelerinin uygulanması. ,Tteokbokki ve Pierogi reçetelerinin uygulanması. ,Korean Fried Chicken ve Bulgogi reçetelerinin uygulanması. ,Viyana Snitzeli, Patates salatası ve Fish and Cips reçetelerinin uygulanması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ulusal ve Uluslararası Sokak lezzetlerini ayırt eder1, 9C
Çeşitli sokak yemeklerini hazırlar.11L
Sokak yemek kültürü hakkında tartışır.10, 16
Çeşitli sokak yemeklerini farklılaştırır.11C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pad Thai ve Pani Puri reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
2Cannoli ve Guotie reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
3Empanadas, Zapiekanka ve Yorkshire Pudding reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
4Souvlaki ve Corn Dog reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
5Gyros ve Coxinha reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
6Chaat ve Jianbing (Chinise Crepes Roll) reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
7Kumru ve Pupusas reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
8Tsukune yakitori ve Pastel De Nata reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
9Hot Dog ve Churros reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
10Lussebullar ve Langos reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
11Spring Roll ve Stay reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
12Tteokbokki ve Pierogi reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
13Korean Fried Chicken ve Bulgogi reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
14Viyana Snitzeli, Patates salatası ve Fish and Cips reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
Kaynak
Dersin hocası tarafından paylaşılacak olan daha evel uygulanmış reçeteler.
Wilson, C. Quinn, S. The World Atlas Of Street Food, Thames &Hudson, 2017, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı339
Genel Sınav ve Hazırlığı3412
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOKAK LEZZETLERİ-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emre ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin Türk mutfağı ve dünyanın önde gelen mutfaklarının evrensellik kazanan sokak yemeklerini, ayırt edebilmesi ve uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pad Thai ve Pani Puri reçetelerinin uygulanması.,Cannoli ve Guotie reçetelerinin uygulanması. ,Empanadas, Zapiekanka ve Yorkshire Pudding reçetelerinin uygulanması. ,Souvlaki ve Corn Dog reçetelerinin uygulanması. ,Gyros ve Coxinha reçetelerinin uygulanması.,Chaat ve Jianbing (Chinise Crepes Roll) reçetelerinin uygulanması. ,Kumru ve Pupusas reçetelerinin uygulanması. ,Tsukune yakitori ve Pastel De Nata reçetelerinin uygulanması. ,Hot Dog ve Churros reçetelerinin uygulanması. ,Lussebullar ve Langos reçetelerinin uygulanması. ,Spring Roll ve Stay reçetelerinin uygulanması. ,Tteokbokki ve Pierogi reçetelerinin uygulanması. ,Korean Fried Chicken ve Bulgogi reçetelerinin uygulanması. ,Viyana Snitzeli, Patates salatası ve Fish and Cips reçetelerinin uygulanması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ulusal ve Uluslararası Sokak lezzetlerini ayırt eder1, 9C
Çeşitli sokak yemeklerini hazırlar.11L
Sokak yemek kültürü hakkında tartışır.10, 16
Çeşitli sokak yemeklerini farklılaştırır.11C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pad Thai ve Pani Puri reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
2Cannoli ve Guotie reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
3Empanadas, Zapiekanka ve Yorkshire Pudding reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
4Souvlaki ve Corn Dog reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
5Gyros ve Coxinha reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
6Chaat ve Jianbing (Chinise Crepes Roll) reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
7Kumru ve Pupusas reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
8Tsukune yakitori ve Pastel De Nata reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
9Hot Dog ve Churros reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
10Lussebullar ve Langos reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
11Spring Roll ve Stay reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
12Tteokbokki ve Pierogi reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
13Korean Fried Chicken ve Bulgogi reçetelerinin uygulanması. Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
14Viyana Snitzeli, Patates salatası ve Fish and Cips reçetelerinin uygulanması.Öğrenciler mutfak kurallarına uygun bir şekilde dersten en az 15 dakika önce mutfakta hazır bulunarak çalışma düzenini hazırlar.
Kaynak
Dersin hocası tarafından paylaşılacak olan daha evel uygulanmış reçeteler.
Wilson, C. Quinn, S. The World Atlas Of Street Food, Thames &Hudson, 2017, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47