Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEZUNİYET PROJESİ II-Bahar Dönemi0+429
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Doç.Dr. Nur ÜNDEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi bölümü mezuniyet projesi 2 dersinin amacı, öğrencilere kapsamlı bir gastronomik konsept veya proje oluşturma sürecinde liderlik etme becerisi kazandırmak, yaratıcılıklarını geliştirmek ve profesyonel sunum yeteneklerini artırmak, aynı zamanda sektörel yeniliklere uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 2. ara raporun değerlendirilmesi,Deney Tasarımı,Ön deneme 1,Ön deneme 2,Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,3. ARA RAPOR TESLİMİ,Ara raporun değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Duyusal analiz,İstatistik analizi,Sonuçların yorumlanması,Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleki alanda bir proje fikrini hayata geçirir.17F
Proje konusu kapsamında yeni ürün geliştirir.17F
Çalışması için en uygun gıda işleme tekniğini seçer.19F
Çalışması hakkında rapor yazar.14F
Bir gastronomik projede tasarımı yaptığı araştırmadaki farklı bileşenleri birleştirerek yaratıcı bir çözüm üretir. 17, 19F
Proje sürecinde liderlik etme becerilerini geliştirir, 12, 14F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 2. ara raporun değerlendirilmesi
2Deney TasarımıLitaratür okuması
3Ön deneme 1Literatür okuması
4Ön deneme 2
5Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesiLitaratür okuması
6Proje konusu için uygulama çalışmaları
7Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi
83. ARA RAPOR TESLİMİrapor hazırlama
9Ara raporun değerlendirilmesi
10Proje konusu için uygulama çalışmaları
11Duyusal analiz
12İstatistik analizi
13Sonuçların yorumlanmasıliteratür okuması
14Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışmarapor hazırlanması, sunum hazırlanması
Kaynak
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15690
Rehberli Problem Çözme4624
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4624
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6848
Genel Sınav ve Hazırlığı6848
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEZUNİYET PROJESİ II-Bahar Dönemi0+429
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM, Öğr.Gör. Banu ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU, Doç.Dr. Nur ÜNDEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastronomi bölümü mezuniyet projesi 2 dersinin amacı, öğrencilere kapsamlı bir gastronomik konsept veya proje oluşturma sürecinde liderlik etme becerisi kazandırmak, yaratıcılıklarını geliştirmek ve profesyonel sunum yeteneklerini artırmak, aynı zamanda sektörel yeniliklere uyum sağlama ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 2. ara raporun değerlendirilmesi,Deney Tasarımı,Ön deneme 1,Ön deneme 2,Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi,3. ARA RAPOR TESLİMİ,Ara raporun değerlendirilmesi,Proje konusu için uygulama çalışmaları,Duyusal analiz,İstatistik analizi,Sonuçların yorumlanması,Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleki alanda bir proje fikrini hayata geçirir.17F
Proje konusu kapsamında yeni ürün geliştirir.17F
Çalışması için en uygun gıda işleme tekniğini seçer.19F
Çalışması hakkında rapor yazar.14F
Bir gastronomik projede tasarımı yaptığı araştırmadaki farklı bileşenleri birleştirerek yaratıcı bir çözüm üretir. 17, 19F
Proje sürecinde liderlik etme becerilerini geliştirir, 12, 14F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 2. ara raporun değerlendirilmesi
2Deney TasarımıLitaratür okuması
3Ön deneme 1Literatür okuması
4Ön deneme 2
5Ön deneme sonuçlarının değerlendirilmesiLitaratür okuması
6Proje konusu için uygulama çalışmaları
7Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi
83. ARA RAPOR TESLİMİrapor hazırlama
9Ara raporun değerlendirilmesi
10Proje konusu için uygulama çalışmaları
11Duyusal analiz
12İstatistik analizi
13Sonuçların yorumlanmasıliteratür okuması
14Literatür çalışması ve sonuç raporu üzerinde çalışmarapor hazırlanması, sunum hazırlanması
Kaynak
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47