Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ-Güz Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Önder BAKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya Yönetimine Giriş ,Sosyal Ağların Gelişimi ,Sosyal Medya’da Marka Yaratmak ,Meta – Business Suite ,Sosyal Medya Araçları ,Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi ,SEO – Arama Motoru Optimizasyonu ,Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası ,İçerik Pazarlaması ,Dijital Analiz ve Araçlar ,Dijital CRM & E-Posta Pazarlama ,Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi ,Proje Sunumları ,Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kapsamlı sosyal medya stratejileri ve planlarını geliştirir. 16E, F
Sosyal medya çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını planlar. 1E
En son dijital reklam teknolojilerini destekler. 1E
Sosyal medyayı daha geniş bir pazarlama ve/veya medya stratejisinde birden çok amaç için nasıl ve neden kullanacağını özetler. 2F
Çevrimiçi reklamcılık: dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya gibi başlıca sosyal medya kanallarını değerlendirir. 2F
Bir sosyal medya stratejisinin temel unsurlarını ölçer. 1F
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya Yönetimine Giriş Anlatım
2Sosyal Ağların Gelişimi Anlatım
3Sosyal Medya’da Marka Yaratmak Anlatım
4Meta – Business Suite Anlatım
5Sosyal Medya Araçları Anlatım
6Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi Anlatım
7SEO – Arama Motoru Optimizasyonu Anlatım
8Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası Tartışma
9İçerik Pazarlaması Anlatım, Beyin Fırtınası
10Dijital Analiz ve Araçlar Anlatım
11Dijital CRM & E-Posta Pazarlama Anlatım
12Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım
13Proje Sunumları Soru-Cevap
14Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Tartışma
Kaynak
Sosyal Medya Sanatı – Guy Kawasaki Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları – Ann Handley, C.C.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8432
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6318
Genel Sınav ve Hazırlığı6318
Performans Görevi, Bakım Planı6424
Toplam İş Yükü (Saat)158
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ-Güz Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Önder BAKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya Yönetimine Giriş ,Sosyal Ağların Gelişimi ,Sosyal Medya’da Marka Yaratmak ,Meta – Business Suite ,Sosyal Medya Araçları ,Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi ,SEO – Arama Motoru Optimizasyonu ,Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası ,İçerik Pazarlaması ,Dijital Analiz ve Araçlar ,Dijital CRM & E-Posta Pazarlama ,Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi ,Proje Sunumları ,Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kapsamlı sosyal medya stratejileri ve planlarını geliştirir. 16E, F
Sosyal medya çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını planlar. 1E
En son dijital reklam teknolojilerini destekler. 1E
Sosyal medyayı daha geniş bir pazarlama ve/veya medya stratejisinde birden çok amaç için nasıl ve neden kullanacağını özetler. 2F
Çevrimiçi reklamcılık: dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya gibi başlıca sosyal medya kanallarını değerlendirir. 2F
Bir sosyal medya stratejisinin temel unsurlarını ölçer. 1F
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya Yönetimine Giriş Anlatım
2Sosyal Ağların Gelişimi Anlatım
3Sosyal Medya’da Marka Yaratmak Anlatım
4Meta – Business Suite Anlatım
5Sosyal Medya Araçları Anlatım
6Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi Anlatım
7SEO – Arama Motoru Optimizasyonu Anlatım
8Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası Tartışma
9İçerik Pazarlaması Anlatım, Beyin Fırtınası
10Dijital Analiz ve Araçlar Anlatım
11Dijital CRM & E-Posta Pazarlama Anlatım
12Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım
13Proje Sunumları Soru-Cevap
14Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Tartışma
Kaynak
Sosyal Medya Sanatı – Guy Kawasaki Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları – Ann Handley, C.C.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47