Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya Yönetimine Giriş ,Sosyal Ağların Gelişimi ,Sosyal Medya’da Marka Yaratmak ,Meta – Business Suite ,Sosyal Medya Araçları ,Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi ,SEO – Arama Motoru Optimizasyonu ,Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası ,İçerik Pazarlaması ,Dijital Analiz ve Araçlar ,Dijital CRM & E-Posta Pazarlama ,Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi ,Proje Sunumları ,Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kapsamlı sosyal medya stratejileri ve planlarını geliştirir.
16
E, F
Sosyal medya çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını planlar.
1
E
En son dijital reklam teknolojilerini destekler.
1
E
Sosyal medyayı daha geniş bir pazarlama ve/veya medya stratejisinde birden çok amaç için nasıl ve neden kullanacağını özetler.
2
F
Çevrimiçi reklamcılık: dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya gibi başlıca sosyal medya kanallarını değerlendirir.
2
F
Bir sosyal medya stratejisinin temel unsurlarını ölçer.
1
F
Öğretim Yöntemleri:
1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya Yönetimine Giriş
Anlatım
2
Sosyal Ağların Gelişimi
Anlatım
3
Sosyal Medya’da Marka Yaratmak
Anlatım
4
Meta – Business Suite
Anlatım
5
Sosyal Medya Araçları
Anlatım
6
Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi
Anlatım
7
SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
Anlatım
8
Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası
Tartışma
9
İçerik Pazarlaması
Anlatım, Beyin Fırtınası
10
Dijital Analiz ve Araçlar
Anlatım
11
Dijital CRM & E-Posta Pazarlama
Anlatım
12
Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi
Anlatım
13
Proje Sunumları
Soru-Cevap
14
Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Tartışma
Kaynak
Sosyal Medya Sanatı – Guy Kawasaki
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları – Ann Handley, C.C.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
4
24
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
8
4
32
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
6
3
18
Genel Sınav ve Hazırlığı
6
3
18
Performans Görevi, Bakım Planı
6
4
24
Toplam İş Yükü (Saat)
158
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
-
Güz Dönemi
1+1
1,5
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Önder BAKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya Yönetimine Giriş ,Sosyal Ağların Gelişimi ,Sosyal Medya’da Marka Yaratmak ,Meta – Business Suite ,Sosyal Medya Araçları ,Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi ,SEO – Arama Motoru Optimizasyonu ,Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası ,İçerik Pazarlaması ,Dijital Analiz ve Araçlar ,Dijital CRM & E-Posta Pazarlama ,Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi ,Proje Sunumları ,Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kapsamlı sosyal medya stratejileri ve planlarını geliştirir.
16
E, F
Sosyal medya çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını planlar.
1
E
En son dijital reklam teknolojilerini destekler.
1
E
Sosyal medyayı daha geniş bir pazarlama ve/veya medya stratejisinde birden çok amaç için nasıl ve neden kullanacağını özetler.
2
F
Çevrimiçi reklamcılık: dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya gibi başlıca sosyal medya kanallarını değerlendirir.
2
F
Bir sosyal medya stratejisinin temel unsurlarını ölçer.
1
F
Öğretim Yöntemleri:
1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya Yönetimine Giriş
Anlatım
2
Sosyal Ağların Gelişimi
Anlatım
3
Sosyal Medya’da Marka Yaratmak
Anlatım
4
Meta – Business Suite
Anlatım
5
Sosyal Medya Araçları
Anlatım
6
Sosyal Medya’da Kriz Yönetimi
Anlatım
7
SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
Anlatım
8
Vize Sorularının Açıklanarak Çözülmesi, Proje Konularının Verilmesi, Beyin Fırtınası
Tartışma
9
İçerik Pazarlaması
Anlatım, Beyin Fırtınası
10
Dijital Analiz ve Araçlar
Anlatım
11
Dijital CRM & E-Posta Pazarlama
Anlatım
12
Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi
Anlatım
13
Proje Sunumları
Soru-Cevap
14
Sosyal Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Tartışma
Kaynak
Sosyal Medya Sanatı – Guy Kawasaki
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları – Ann Handley, C.C.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.