Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ateş ÖZPOLAT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Mutfak Uygulamaları I'in devamı niteliğinde olup mevcut uygulamala temellerini pekiştirmek yeni tarifler üzerinden mutfak pratiğini artırmaktır. Yine aynı şekilde mutfakta ,tüm mutfak malzemelerinin kullanımını uygulamalı olarak kavratmak ve sağlıklı beslenme ,hijyen kurallarına uygun yiyecek ürün hazırlama pratiğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müfredat hakkında genel bilgilendirme mutfak ekipmanları kullanımı ve iş güvenliği,Kanatlı Hayvanlar Kesim ve Pişirme Teknikleri,Beef Cutting and Cooking Techniques
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Kesim ve işleme teknikleri
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
,Kuzu Kesim ve Pişirme Teknikleri
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
,Balık Çeşitleri ve Kesim ve Pişirme Teknikleri
Levrek işleme ve filetolandırma
Dil balığı işleme ve filetolandırma
Gravlaks
Balık suyu ve çorbası çıkartma
Kabuklu ıstakoz pişirme ve servisi
,Tavuk işleme parçalama teknikleri,VİZE SINAVI,Vize sorularının, soru –cevap şeklinde çözülmesi
Kahvaltılık (Egg benedict)
Arasıcak (Fritata)
Tatlı (Crembrulle )
,Yumurta Yemekleri,Yumurta Yemekleri
Cloud egg türüf
Japon omlet
Bulut omlet
,Salata ve sosları,Soğuk ve sıcak aperatifler,Soğuk ve sıcak aperatifler,Soğuk ve sıcak aperatifler
-Risotto aranchi
-Kabak kuşkonmaz carpaccio
-Domates tartar
-Karides sebze tempura
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı , temel beslenme ürünlerini teknik bilgilerini kullanarak uygulamalı menü hazırlar.5, 8H
Standart reçetelerin doğrultusunda ön hazırlığın ve pişirme öncesi işlemlerin hazırlığını sağlar8, 9H
Öğrenciler Mutfaktaki tüm araç ve gereçlerle , ürün uygulamaları gereksinimlerini kavrar.8, 9H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müfredat hakkında genel bilgilendirme mutfak ekipmanları kullanımı ve iş güvenliği
2Kanatlı Hayvanlar Kesim ve Pişirme Teknikleri
3Beef Cutting and Cooking Techniques
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Kesim ve işleme teknikleri
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
4Kuzu Kesim ve Pişirme Teknikleri
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
5Balık Çeşitleri ve Kesim ve Pişirme Teknikleri
Levrek işleme ve filetolandırma
Dil balığı işleme ve filetolandırma
Gravlaks
Balık suyu ve çorbası çıkartma
Kabuklu ıstakoz pişirme ve servisi
6Tavuk işleme parçalama teknikleri
7VİZE SINAVI
8Vize sorularının, soru –cevap şeklinde çözülmesi
Kahvaltılık (Egg benedict)
Arasıcak (Fritata)
Tatlı (Crembrulle )
9Yumurta Yemekleri
10Yumurta Yemekleri
Cloud egg türüf
Japon omlet
Bulut omlet
11Salata ve soslarıreparing the dough and cream sauce with the dough technique made by cooking. Preparing milk dessert
12Soğuk ve sıcak aperatifler
13Soğuk ve sıcak aperatifler
14Soğuk ve sıcak aperatifler
-Risotto aranchi
-Kabak kuşkonmaz carpaccio
-Domates tartar
-Karides sebze tempura
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Sibel Önçel, Osman Güldemir, Önder Yayla. 2018. Mutfak Uygulamaları DETAY YAYINCILIK 9786052540763

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6636
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı3618
Toplam İş Yükü (Saat)225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ateş ÖZPOLAT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Mutfak Uygulamaları I'in devamı niteliğinde olup mevcut uygulamala temellerini pekiştirmek yeni tarifler üzerinden mutfak pratiğini artırmaktır. Yine aynı şekilde mutfakta ,tüm mutfak malzemelerinin kullanımını uygulamalı olarak kavratmak ve sağlıklı beslenme ,hijyen kurallarına uygun yiyecek ürün hazırlama pratiğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Müfredat hakkında genel bilgilendirme mutfak ekipmanları kullanımı ve iş güvenliği,Kanatlı Hayvanlar Kesim ve Pişirme Teknikleri,Beef Cutting and Cooking Techniques
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Kesim ve işleme teknikleri
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
,Kuzu Kesim ve Pişirme Teknikleri
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
,Balık Çeşitleri ve Kesim ve Pişirme Teknikleri
Levrek işleme ve filetolandırma
Dil balığı işleme ve filetolandırma
Gravlaks
Balık suyu ve çorbası çıkartma
Kabuklu ıstakoz pişirme ve servisi
,Tavuk işleme parçalama teknikleri,VİZE SINAVI,Vize sorularının, soru –cevap şeklinde çözülmesi
Kahvaltılık (Egg benedict)
Arasıcak (Fritata)
Tatlı (Crembrulle )
,Yumurta Yemekleri,Yumurta Yemekleri
Cloud egg türüf
Japon omlet
Bulut omlet
,Salata ve sosları,Soğuk ve sıcak aperatifler,Soğuk ve sıcak aperatifler,Soğuk ve sıcak aperatifler
-Risotto aranchi
-Kabak kuşkonmaz carpaccio
-Domates tartar
-Karides sebze tempura
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı , temel beslenme ürünlerini teknik bilgilerini kullanarak uygulamalı menü hazırlar.5, 8H
Standart reçetelerin doğrultusunda ön hazırlığın ve pişirme öncesi işlemlerin hazırlığını sağlar8, 9H
Öğrenciler Mutfaktaki tüm araç ve gereçlerle , ürün uygulamaları gereksinimlerini kavrar.8, 9H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müfredat hakkında genel bilgilendirme mutfak ekipmanları kullanımı ve iş güvenliği
2Kanatlı Hayvanlar Kesim ve Pişirme Teknikleri
3Beef Cutting and Cooking Techniques
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Kesim ve işleme teknikleri
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
4Kuzu Kesim ve Pişirme Teknikleri
-Kuzu kol tandır
-Kuzu pirzola
-Kuzu incik
-Marineleme ve terbiyeleme teknikleri
5Balık Çeşitleri ve Kesim ve Pişirme Teknikleri
Levrek işleme ve filetolandırma
Dil balığı işleme ve filetolandırma
Gravlaks
Balık suyu ve çorbası çıkartma
Kabuklu ıstakoz pişirme ve servisi
6Tavuk işleme parçalama teknikleri
7VİZE SINAVI
8Vize sorularının, soru –cevap şeklinde çözülmesi
Kahvaltılık (Egg benedict)
Arasıcak (Fritata)
Tatlı (Crembrulle )
9Yumurta Yemekleri
10Yumurta Yemekleri
Cloud egg türüf
Japon omlet
Bulut omlet
11Salata ve soslarıreparing the dough and cream sauce with the dough technique made by cooking. Preparing milk dessert
12Soğuk ve sıcak aperatifler
13Soğuk ve sıcak aperatifler
14Soğuk ve sıcak aperatifler
-Risotto aranchi
-Kabak kuşkonmaz carpaccio
-Domates tartar
-Karides sebze tempura
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
Sibel Önçel, Osman Güldemir, Önder Yayla. 2018. Mutfak Uygulamaları DETAY YAYINCILIK 9786052540763

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47