Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SORUMLU GAST. İŞLETMECİLİĞİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya kaynaklarının tükenmesi tüm sektörlerin kaynakların korunması ve ürün / hizmet kalitesinin sürdürülebilirliği konularında önlemler almalarını gerektiriyor. Gastronomi sektöründe sürdürülebilir işletmecilik konularında üzerinde uzlaşılmış bir standart ya da yönetim sistemi bulunmuyor. Sürdürülebilirlik konularına odaklanmış yönetim pratiklerinin gelişmesini ve uygulanmasını sağlayacak kapasitenin yaratılması sektörün uzun vadedeki başarısını sağlayacak olan önde gelen faktörlerden, bu nedenle öğrencilerin gelecekteki karar vericiler olarak bu alanda bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak ve endüstrinin gelişimine katkıda bulunmalarını sağlamak dersin hedefi olacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekosistem Düşüncesine Giriş,Doğada Döngüler: Karbon, Azot, Fosfor, Su ,Gezegenin Sınırları, Ekosistemin Hastalık Belirtileri ,Çevresel Adalet, İklim Adaleti,

,Doğa Dostu Yiyecekler, İçecekler ve sertifikalar

,Gıdanın Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Ekolojik Ayak İzi

,Sürdürülebilir Gıdada Ekoloji: Endüstriyel Gıda

,Sürdürülebilir Gıdada İnsan: Kakao ve Kahve

,Sürdürülebilir Gıdada Ekonomi: Sürdürülebilir İşletmeler

,Sistem Dinamiği - Ortak Kaynakların Trajedisi – Sürdürülebilir Topluluklar

,Dolabimdaki İklim Krizi

,Gıda Güvenliği, Gıda Egemenliği

,Türkiye Su Havzaları Projeleri : Zehirsiz Sofralar

,Şeflerin Manifestosu ve Slow Food Aşçı Dayanışması

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gıda sistemini yorumlar. 19, 9A
Dünyanın ekosistemi hakkında anlam çıkarır. 19, 9A, E
Alternatif üretim yöntemlerini keşfeder.19, 9A
Mesleki ve yönetimsel kararların sürdürülebilirlik bakış açısı ile oluşturur.19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekosistem Düşüncesine Giriş
2Doğada Döngüler: Karbon, Azot, Fosfor, Su Doğa döngüleri araştırması
3Gezegenin Sınırları, Ekosistemin Hastalık Belirtileri
4Çevresel Adalet, İklim Adaleti,

5Doğa Dostu Yiyecekler, İçecekler ve sertifikalar

Sertifika örnekleri araştırması
6Gıdanın Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Ekolojik Ayak İzi

7Sürdürülebilir Gıdada Ekoloji: Endüstriyel Gıda

8Sürdürülebilir Gıdada İnsan: Kakao ve Kahve

Kakao ve kahve yapılış aşamaları görsel araştırması
9Sürdürülebilir Gıdada Ekonomi: Sürdürülebilir İşletmeler

10Sistem Dinamiği - Ortak Kaynakların Trajedisi – Sürdürülebilir Topluluklar

11Dolabimdaki İklim Krizi

12Gıda Güvenliği, Gıda Egemenliği

13Türkiye Su Havzaları Projeleri : Zehirsiz Sofralar

Türkiye su kaynakları ödevi
14Şeflerin Manifestosu ve Slow Food Aşçı Dayanışması

Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer177
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE SORUMLU GAST. İŞLETMECİLİĞİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya kaynaklarının tükenmesi tüm sektörlerin kaynakların korunması ve ürün / hizmet kalitesinin sürdürülebilirliği konularında önlemler almalarını gerektiriyor. Gastronomi sektöründe sürdürülebilir işletmecilik konularında üzerinde uzlaşılmış bir standart ya da yönetim sistemi bulunmuyor. Sürdürülebilirlik konularına odaklanmış yönetim pratiklerinin gelişmesini ve uygulanmasını sağlayacak kapasitenin yaratılması sektörün uzun vadedeki başarısını sağlayacak olan önde gelen faktörlerden, bu nedenle öğrencilerin gelecekteki karar vericiler olarak bu alanda bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak ve endüstrinin gelişimine katkıda bulunmalarını sağlamak dersin hedefi olacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekosistem Düşüncesine Giriş,Doğada Döngüler: Karbon, Azot, Fosfor, Su ,Gezegenin Sınırları, Ekosistemin Hastalık Belirtileri ,Çevresel Adalet, İklim Adaleti,

,Doğa Dostu Yiyecekler, İçecekler ve sertifikalar

,Gıdanın Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Ekolojik Ayak İzi

,Sürdürülebilir Gıdada Ekoloji: Endüstriyel Gıda

,Sürdürülebilir Gıdada İnsan: Kakao ve Kahve

,Sürdürülebilir Gıdada Ekonomi: Sürdürülebilir İşletmeler

,Sistem Dinamiği - Ortak Kaynakların Trajedisi – Sürdürülebilir Topluluklar

,Dolabimdaki İklim Krizi

,Gıda Güvenliği, Gıda Egemenliği

,Türkiye Su Havzaları Projeleri : Zehirsiz Sofralar

,Şeflerin Manifestosu ve Slow Food Aşçı Dayanışması

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gıda sistemini yorumlar. 19, 9A
Dünyanın ekosistemi hakkında anlam çıkarır. 19, 9A, E
Alternatif üretim yöntemlerini keşfeder.19, 9A
Mesleki ve yönetimsel kararların sürdürülebilirlik bakış açısı ile oluşturur.19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekosistem Düşüncesine Giriş
2Doğada Döngüler: Karbon, Azot, Fosfor, Su Doğa döngüleri araştırması
3Gezegenin Sınırları, Ekosistemin Hastalık Belirtileri
4Çevresel Adalet, İklim Adaleti,

5Doğa Dostu Yiyecekler, İçecekler ve sertifikalar

Sertifika örnekleri araştırması
6Gıdanın Ayak İzi, Karbon Ayak İzi, Ekolojik Ayak İzi

7Sürdürülebilir Gıdada Ekoloji: Endüstriyel Gıda

8Sürdürülebilir Gıdada İnsan: Kakao ve Kahve

Kakao ve kahve yapılış aşamaları görsel araştırması
9Sürdürülebilir Gıdada Ekonomi: Sürdürülebilir İşletmeler

10Sistem Dinamiği - Ortak Kaynakların Trajedisi – Sürdürülebilir Topluluklar

11Dolabimdaki İklim Krizi

12Gıda Güvenliği, Gıda Egemenliği

13Türkiye Su Havzaları Projeleri : Zehirsiz Sofralar

Türkiye su kaynakları ödevi
14Şeflerin Manifestosu ve Slow Food Aşçı Dayanışması

Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47