Dersin amacı; gastronomi bölümü son sınıf öğrencilerine kapsamlı bir araştırma ve yaratıcı uygulama fırsatı sunarak, sektördeki güncel eğilimleri analiz etmelerini ve yenilikçi mutfak becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, ,Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal ,Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri,Nicel araştırma yöntemleri,Proje konularının tartışılması,Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi,Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme
,Projelerin jüri üyelerine sunumu
,Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi
,Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması
,Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim.
,Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması
,Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması
,Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Tez kapsamında öğrenciler, gastronomi alanındaki temel kavramları açıklar.
19, 2
F
Öğrenciler, tezde ele alınan konuları analiz eder.
19, 2
F
Proje konusu hakkında detaylı literatür araştırması yaparak verileri değerlendirir.
19, 2, 9
F
Konu hakkındaki mevcut bilgileri karşılaştırır.
19, 2, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı,
2
Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal
3
Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri
4
Nicel araştırma yöntemleri
Literatür okuması
5
Proje konularının tartışılması
Kaynak tarama
6
Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi
Kaynak tarama
7
Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme
Rapor hazırlama
8
Projelerin jüri üyelerine sunumu
sunum hazırlığı
9
Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi
literatür araştırması
10
Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması
literatür okuma
11
Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim.
Rapor hazırlama
12
Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması
literatür okuma
13
Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması
rapor hazırlama
14
Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi
rapor hazırlama
Kaynak
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
6
12
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
13
5
65
Proje Sunumu / Seminer
2
10
20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
3
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin amacı; gastronomi bölümü son sınıf öğrencilerine kapsamlı bir araştırma ve yaratıcı uygulama fırsatı sunarak, sektördeki güncel eğilimleri analiz etmelerini ve yenilikçi mutfak becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı, ,Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal ,Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri,Nicel araştırma yöntemleri,Proje konularının tartışılması,Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi,Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme
,Projelerin jüri üyelerine sunumu
,Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi
,Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması
,Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim.
,Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması
,Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması
,Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Tez kapsamında öğrenciler, gastronomi alanındaki temel kavramları açıklar.
19, 2
F
Öğrenciler, tezde ele alınan konuları analiz eder.
19, 2
F
Proje konusu hakkında detaylı literatür araştırması yaparak verileri değerlendirir.
19, 2, 9
F
Konu hakkındaki mevcut bilgileri karşılaştırır.
19, 2, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Danışman ile bir araya gelme, literatür çalışmasının açıklanması, veri tabanlarının tanıtımı,
2
Alıntılama, direkt alıntılama ve intihal
3
Bilimsel araştırma, Nitel araştırma yöntemleri
4
Nicel araştırma yöntemleri
Literatür okuması
5
Proje konularının tartışılması
Kaynak tarama
6
Proje konusu hakkında yapılan literatür çalışmasının değerlendirilmesi
Kaynak tarama
7
Proje ilerleme raporu ve ara ropor değerlendirme
Rapor hazırlama
8
Projelerin jüri üyelerine sunumu
sunum hazırlığı
9
Proje konularının revize edilerek düzeltilmesi
literatür araştırması
10
Projede oluşabilecek eksikliklerin saptanması, gerekli ise yeni deney tasarımı kurgulanması
literatür okuma
11
Proje ilerleme raporu sunulması ve rapor hakkında geri bildirim.
Rapor hazırlama
12
Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması
literatür okuma
13
Yapılan araştırmalara dayanarak projenin uygulama aşaması için ön hazırlıkların tamamlanması
rapor hazırlama
14
Varsa laboratuvar, mutfak ve anket çalışmaları için ön hazırlıkların değerlendirilmesi
rapor hazırlama
Kaynak
Web of Science, Science direct, Ulakbim veri tabanları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.