Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya giriş- Pazarlamanın tarihi gelişimi- Pazarlama çevresi ,Pazarlama çevresi ,4P ve 4C Pazarlama karması- Ürün / Müşteri- Fiyat / Maliyet- Dağıtım / Kolaylık-

Tutundurma / İletişimi ,Pazarlamada Segmentasyon-Hedefleme-Konumlama ,Pazar Analizleri- Pazar araştırması- Rakip analizi ,Markalaşma- Konumlandırma- Misyon ve Vizyon ,Hizmet pazarlaması- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları ,Tüketici davranışı- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planının Öğrenilmesi ,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
,Dijital Pazarlama - Sosyal medya pazarlaması
,Pazarlama Planlarının Sunumu
,Yiyecek ve içecek işletmelerinde Pazarlamada satışın önemi. Satış sürecinin
aşamaları. Satış yöntemleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel Pazarlama bilgisi açıklayabilir. 9C
Hedef müşteri tanımlamasını belirler 9C
Pazar araştırma metodlarını tanır9C
Alanında pazarlama planı oluşturabilir. 9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya giriş- Pazarlamanın tarihi gelişimi- Pazarlama çevresi
2Pazarlama çevresi
34P ve 4C Pazarlama karması- Ürün / Müşteri- Fiyat / Maliyet- Dağıtım / Kolaylık-

Tutundurma / İletişimi
4Pazarlamada Segmentasyon-Hedefleme-Konumlama Pazar araştırması
5Pazar Analizleri- Pazar araştırması- Rakip analizi
6Markalaşma- Konumlandırma- Misyon ve Vizyon Konum araştırma ödevi
7Hizmet pazarlaması- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
8Tüketici davranışı- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
9Pazarlama Planının Öğrenilmesi
10Pazarlama Planı Hazırlanması
11Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
12Dijital Pazarlama - Sosyal medya pazarlaması
13Pazarlama Planlarının Sunumu
14Yiyecek ve içecek işletmelerinde Pazarlamada satışın önemi. Satış sürecinin
aşamaları. Satış yöntemleri
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları Mucuk, İsmet; Pazarlama İlkeleri, 1997, ISBN: 9757337595

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31545
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer339
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı3412
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK VE İÇECEK İŞLET. SATIŞ VE PAZARLAMA-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Leyla KABASAKAL GÜZELOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya giriş- Pazarlamanın tarihi gelişimi- Pazarlama çevresi ,Pazarlama çevresi ,4P ve 4C Pazarlama karması- Ürün / Müşteri- Fiyat / Maliyet- Dağıtım / Kolaylık-

Tutundurma / İletişimi ,Pazarlamada Segmentasyon-Hedefleme-Konumlama ,Pazar Analizleri- Pazar araştırması- Rakip analizi ,Markalaşma- Konumlandırma- Misyon ve Vizyon ,Hizmet pazarlaması- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları ,Tüketici davranışı- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planının Öğrenilmesi ,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
,Dijital Pazarlama - Sosyal medya pazarlaması
,Pazarlama Planlarının Sunumu
,Yiyecek ve içecek işletmelerinde Pazarlamada satışın önemi. Satış sürecinin
aşamaları. Satış yöntemleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel Pazarlama bilgisi açıklayabilir. 9C
Hedef müşteri tanımlamasını belirler 9C
Pazar araştırma metodlarını tanır9C
Alanında pazarlama planı oluşturabilir. 9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya giriş- Pazarlamanın tarihi gelişimi- Pazarlama çevresi
2Pazarlama çevresi
34P ve 4C Pazarlama karması- Ürün / Müşteri- Fiyat / Maliyet- Dağıtım / Kolaylık-

Tutundurma / İletişimi
4Pazarlamada Segmentasyon-Hedefleme-Konumlama Pazar araştırması
5Pazar Analizleri- Pazar araştırması- Rakip analizi
6Markalaşma- Konumlandırma- Misyon ve Vizyon Konum araştırma ödevi
7Hizmet pazarlaması- Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
8Tüketici davranışı- Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
9Pazarlama Planının Öğrenilmesi
10Pazarlama Planı Hazırlanması
11Müşteri ilişkileri yönetimi
- CRM kavramı
- Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
12Dijital Pazarlama - Sosyal medya pazarlaması
13Pazarlama Planlarının Sunumu
14Yiyecek ve içecek işletmelerinde Pazarlamada satışın önemi. Satış sürecinin
aşamaları. Satış yöntemleri
Kaynak
Öğretim görevlisinin ders notları Mucuk, İsmet; Pazarlama İlkeleri, 1997, ISBN: 9757337595

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47