Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma,Yiyecek içecek hizmetlerine giriş,Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri,Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar,Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver açma,Uluslararası sunum tarzları

,İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar,Protokol servis kuralları

,Sofra diplomasisi ve gastrodiplomasi

,Servis eğitimi satış teknikleri


,Menü kavramları, tarihçesi ve çeşitleri

,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri I

,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri II,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri III

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanları belirler.1, 16, 19, 9A, C
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma ve servis kurallarını anlar. 1, 16A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanır.1, 10, 16, 9A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin inceliklerini çözümleyebilir.1, 16, 19A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma
2Yiyecek içecek hizmetlerine giriş
3Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri
4Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar
5Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver açma
6Uluslararası sunum tarzları

7İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar
8Protokol servis kuralları

9Sofra diplomasisi ve gastrodiplomasi

10Servis eğitimi satış teknikleri


11Menü kavramları, tarihçesi ve çeşitleri

12Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri I

13Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri II
14Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri III

Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Yiyecek ve İçecek Servisi (https://www.youtube.com/watch?v=EJobkQwqQ-g)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Banu ÖZDEN, Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, yiyecek içecek işletmelerinde servis ile alakalı hem teknik, hem de pratik ve sosyal anlamda nasıl bir hizmet vermeleri gerektiğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma,Yiyecek içecek hizmetlerine giriş,Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri,Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar,Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver açma,Uluslararası sunum tarzları

,İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar,Protokol servis kuralları

,Sofra diplomasisi ve gastrodiplomasi

,Servis eğitimi satış teknikleri


,Menü kavramları, tarihçesi ve çeşitleri

,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri I

,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri II,Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri III

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanları belirler.1, 16, 19, 9A, C
Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık, kuver açma ve servis kurallarını anlar. 1, 16A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanır.1, 10, 16, 9A, C
Yiyecek içecek hizmetlerinde mükemmel servis verebilmenin inceliklerini çözümleyebilir.1, 16, 19A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Hedefleri ve sektörü tanıma
2Yiyecek içecek hizmetlerine giriş
3Yiyecek içecek hizmetlerinde çalışanlar, görev ve nitelikleri / Farklı rütbelendirme sistemleri
4Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan ekipmanlar
5Yiyecek içecek işletmelerinde ön hazırlık ve kuver açma
6Uluslararası sunum tarzları

7İçecek servisi, tarihsel gelişimi ve kavramlar
8Protokol servis kuralları

9Sofra diplomasisi ve gastrodiplomasi

10Servis eğitimi satış teknikleri


11Menü kavramları, tarihçesi ve çeşitleri

12Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri I

13Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri II
14Mükemmel bir hizmet verebilmenin incelikleri III

Kaynak
Öğretim görevlisi ders notları
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Yiyecek ve İçecek Servisi (https://www.youtube.com/watch?v=EJobkQwqQ-g)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
X
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47