Bu dersin amacı yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarına kariyerlerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak görsel iletişim beceri ve tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması,Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması. ,Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.,Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
,Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi,İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
,Ara Sınav,Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi,Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi,Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
,Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması,Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi,Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğini açıklar.
Temel tasarım ilkelerini öğrenir
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerini çözümler. Renk ile iletişimi yorumlar.
Restorant konseptinde tasarımın önemini anlar ve marka karakteriyle oluşturulmasını
öğrenir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması
2
Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması.
3
Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.
4
Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
5
Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi
6
İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
7
Ara Sınav
8
Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi
9
Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi
10
Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
11
Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması
12
Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi
13
Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.
14
Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Banu SAMANCI, Markanızı nasıl pişirirsiniz? CEO Plus 2016
ARNHEIM,R.Görsel Düşünme-Metis Yay. 2007
UÇAR, T.F. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım
Design Principles and Problems P.Zelanski,M.P.Fisher/1994 H.Brace College
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
6
6
Proje Sunumu / Seminer
1
8
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
4
4
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
8
8
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AŞÇILIK İÇİN GÖRSEL İLETİŞİM BECERİLERİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarına kariyerlerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak görsel iletişim beceri ve tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması,Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması. ,Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.,Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
,Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi,İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
,Ara Sınav,Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi,Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi,Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
,Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması,Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi,Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğini açıklar.
Temel tasarım ilkelerini öğrenir
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerini çözümler. Renk ile iletişimi yorumlar.
Restorant konseptinde tasarımın önemini anlar ve marka karakteriyle oluşturulmasını
öğrenir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Görsel iletişimin günlük yaşamın her alanında nasıl işlediğinin
açıklanması. Görsel iletişim kavramının tanımlanması
2
Görsel iletişimin kullanım alanlarının açıklanması.
3
Görüntü ile iletişimin nasıl kurulduğunun örneklerle işlenmesi. Görüntü ögesinin özelliklerinin öğretilmesi.
4
Farklı Gestalt prensiplerinin işlenmesi. Tasarımda hiyerarşinin doğru biçimde kullanılması. Renk ile iletişimin nasıl yorumlanacağı.
5
Markalaşmaya giriş. Başarılı markalaşmada görsel tekniklerin önemi
6
İyi bir markanın nasıl yaratılması gerektiğinin anlatılması
Marka yaratmada görsel iletişimde kullanılan temel tasarım ve organizasyon prensiplerinin çözümlenmesi.
7
Ara Sınav
8
Bireysel markalaşmada görsel iletişim tekniklerinin öneminin ve nasıl yapıldığının işlenmesi
9
Restorant konseptinde tasarımın öneminin anlatılması ve marka karakteriyle konseptin nasıl görselliğe yansıtılması gerektiğinin işlenmesi
10
Temel tasarım ilkelerinin işlenmesi. Görsel tasarım öğelerinin ayırt edilmesi.
11
Tabak tasarımında temel tasarım ilkelerinin nasıl uygulandığının örneklerle anlatılması
12
Reklamda yaratıcı modellerin örneklerle işlenmesi
13
Sosyal medyada görsel iletişimin öneminin ve nasıl başarıyla uygulanacağının örneklerle işlenmesi.
14
Final Sınavı
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır
Banu SAMANCI, Markanızı nasıl pişirirsiniz? CEO Plus 2016
ARNHEIM,R.Görsel Düşünme-Metis Yay. 2007
UÇAR, T.F. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım
Design Principles and Problems P.Zelanski,M.P.Fisher/1994 H.Brace College
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.