Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FERMENTE VE DAMITIK İÇECEKLER-Bahar Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFermente ve distile içecekler hakkında bilgi. Eğitimde katılımcılara bu içeceklerin nasıl yapıldıkları, yiyeceklerle olan eşleşmeleri, vb konularda detaylı teorik bilgiler verilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması.
ŞARAP
- Temel bilgiler
- Şarap Nasıl Yapılır?
- Şarap Tadımı,ŞARAP VE YEMEK UYUMU
ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA
ŞARABIN SERVİSİ,ŞARABI STOKLANMASI
İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP
ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER
ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ,ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER
- Fransa
- İtalya,İSPANYA
ABD
ALMANYA,AVUSTRALYA
ŞİLİ VE ARJANTİN
TÜRKİYE,PORTEKİZ
GÜNEY AFRİKA
YENİ ZELANDA,Vize Sınavı,DİĞER ŞARAP TÜRLERİ
- Şampanya ve Köpüklü Şaraplar
- Tatlı Şaraplar
- Güçlendirilmiş Şaraplar,- Sherry
- Port Şarabı
- Madeira,BİRA, DİSTİLE İÇECEKLER
Distilasyon Nasıl Yapılır?
- Viski
- Votka
- Tekila,- Cin
- Rakı
- Konyak
- Diğer Likörler,Yemek ve İçecek Eşleşmeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İçeceklerin yemeklerle olan eşleşmeleri ile bilgi kazanımı.6, 8, 9A
Hangi içeceğin nasıl servis edileceği.6, 8, 9A
Fermente ve distile içecekleri tanımlar.6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması.
ŞARAP
- Temel bilgiler
- Şarap Nasıl Yapılır?
- Şarap Tadımı
2ŞARAP VE YEMEK UYUMU
ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA
ŞARABIN SERVİSİ
3ŞARABI STOKLANMASI
İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP
ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER
ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ
4ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER
- Fransa
- İtalya
5İSPANYA
ABD
ALMANYA
6AVUSTRALYA
ŞİLİ VE ARJANTİN
TÜRKİYE
7PORTEKİZ
GÜNEY AFRİKA
YENİ ZELANDA
8Vize Sınavı
9DİĞER ŞARAP TÜRLERİ
- Şampanya ve Köpüklü Şaraplar
- Tatlı Şaraplar
- Güçlendirilmiş Şaraplar
10- Sherry
- Port Şarabı
- Madeira
11BİRA
12 DİSTİLE İÇECEKLER
Distilasyon Nasıl Yapılır?
- Viski
- Votka
- Tekila
13- Cin
- Rakı
- Konyak
- Diğer Likörler
14Yemek ve İçecek Eşleşmeleri
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır
478 Şaraplık Üzüm (yazan Göksenin Demirbaş) Garson – Waiter (yazan Göksenin Demirbaş)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15345
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6212
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı5210
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FERMENTE VE DAMITIK İÇECEKLER-Bahar Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFermente ve distile içecekler hakkında bilgi. Eğitimde katılımcılara bu içeceklerin nasıl yapıldıkları, yiyeceklerle olan eşleşmeleri, vb konularda detaylı teorik bilgiler verilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması.
ŞARAP
- Temel bilgiler
- Şarap Nasıl Yapılır?
- Şarap Tadımı,ŞARAP VE YEMEK UYUMU
ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA
ŞARABIN SERVİSİ,ŞARABI STOKLANMASI
İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP
ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER
ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ,ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER
- Fransa
- İtalya,İSPANYA
ABD
ALMANYA,AVUSTRALYA
ŞİLİ VE ARJANTİN
TÜRKİYE,PORTEKİZ
GÜNEY AFRİKA
YENİ ZELANDA,Vize Sınavı,DİĞER ŞARAP TÜRLERİ
- Şampanya ve Köpüklü Şaraplar
- Tatlı Şaraplar
- Güçlendirilmiş Şaraplar,- Sherry
- Port Şarabı
- Madeira,BİRA, DİSTİLE İÇECEKLER
Distilasyon Nasıl Yapılır?
- Viski
- Votka
- Tekila,- Cin
- Rakı
- Konyak
- Diğer Likörler,Yemek ve İçecek Eşleşmeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İçeceklerin yemeklerle olan eşleşmeleri ile bilgi kazanımı.6, 8, 9A
Hangi içeceğin nasıl servis edileceği.6, 8, 9A
Fermente ve distile içecekleri tanımlar.6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması.
ŞARAP
- Temel bilgiler
- Şarap Nasıl Yapılır?
- Şarap Tadımı
2ŞARAP VE YEMEK UYUMU
ŞARAP MENÜSÜ OLUŞTURMA
ŞARABIN SERVİSİ
3ŞARABI STOKLANMASI
İŞ SEKTÖRÜ OLARAK ŞARAP
ŞARAP HAKKINDAKİ HURAFELER
ŞARAPLIK ÜZÜM TÜRLERİ
4ŞARAP ÜRETİMİ YAPAN ÜLKELER
- Fransa
- İtalya
5İSPANYA
ABD
ALMANYA
6AVUSTRALYA
ŞİLİ VE ARJANTİN
TÜRKİYE
7PORTEKİZ
GÜNEY AFRİKA
YENİ ZELANDA
8Vize Sınavı
9DİĞER ŞARAP TÜRLERİ
- Şampanya ve Köpüklü Şaraplar
- Tatlı Şaraplar
- Güçlendirilmiş Şaraplar
10- Sherry
- Port Şarabı
- Madeira
11BİRA
12 DİSTİLE İÇECEKLER
Distilasyon Nasıl Yapılır?
- Viski
- Votka
- Tekila
13- Cin
- Rakı
- Konyak
- Diğer Likörler
14Yemek ve İçecek Eşleşmeleri
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır
478 Şaraplık Üzüm (yazan Göksenin Demirbaş) Garson – Waiter (yazan Göksenin Demirbaş)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
X
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47