Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOĞUK MUTFAK UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep AYDOĞAN, Öğr.Gör. Onur GÜLER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek ve içecek işletmelerinde önemli bir departman olarak soğuk mutfakta servis edilen yiyeceklerin (ordövrler, kanapeler, salatalar, soğuk soslar, zeytinyağlılar, şarküteri ürünleri, peynir tabağı, mezeler vb) hazırlanmasını ve sunumunu öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Zeytinyağı tadımı,Yağlı salata sosları,Mayonez yoğurt bazlı soslar,Balzamik bazlı soslar,Yeşil salatalar, Kinoa tabule ,,Tahıl salatalar , Yedi tahıllı kış salatası , Kinoa avokado salatası,Sıcak salatalar , Ilık bonfile salatası , Ilık keçi peyniri salatası,Vize Sınavı,Sınav sonrası değerlendirme,Mezeler,Mezeler,Yeni nesil zeytinyağlılar,Anadoludan peynirler tadımı, Burrata , Mozarella, Ceviche , Somon pastırma , Somon lakerda,Somon ve et tartar ,
Et ve ahtapot carpaccio
Beyin , Dil ,Söğüş,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sektörde usta çırak ilişkisi ve mesleki gelişimi için soğukçuluk ve soğuk mutfağın temellerini bilirler.16, 8, 9A, H
Soğuk mutfağı kapsayan kahvaltı meze zeytinyağlı soğuk başlangıçlar ve soslar ile ilgili kendi tabak sunumlarını yapabilirler.8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zeytinyağı tadımı
2Yağlı salata sosları
3Mayonez yoğurt bazlı soslar
4Balzamik bazlı soslar
5Yeşil salatalar, Kinoa tabule ,
6Tahıl salatalar , Yedi tahıllı kış salatası , Kinoa avokado salatası
7Sıcak salatalar , Ilık bonfile salatası , Ilık keçi peyniri salatası
8Vize Sınavı
9Sınav sonrası değerlendirme
10Mezeler
11Mezeler
12Yeni nesil zeytinyağlılar
13Anadoludan peynirler tadımı, Burrata , Mozarella, Ceviche , Somon pastırma , Somon lakerda
14Somon ve et tartar ,
Et ve ahtapot carpaccio
Beyin , Dil ,Söğüş
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.
Soslar, Salatalar, Çorbalar Cilt:1. Ekrem Muhittin Yeğen.İnkılap Kitabevi The Culinary Institute of America, Garde Manger: The Art and Craft of the Cold Kitchen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOĞUK MUTFAK UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep AYDOĞAN, Öğr.Gör. Onur GÜLER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYiyecek ve içecek işletmelerinde önemli bir departman olarak soğuk mutfakta servis edilen yiyeceklerin (ordövrler, kanapeler, salatalar, soğuk soslar, zeytinyağlılar, şarküteri ürünleri, peynir tabağı, mezeler vb) hazırlanmasını ve sunumunu öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Zeytinyağı tadımı,Yağlı salata sosları,Mayonez yoğurt bazlı soslar,Balzamik bazlı soslar,Yeşil salatalar, Kinoa tabule ,,Tahıl salatalar , Yedi tahıllı kış salatası , Kinoa avokado salatası,Sıcak salatalar , Ilık bonfile salatası , Ilık keçi peyniri salatası,Vize Sınavı,Sınav sonrası değerlendirme,Mezeler,Mezeler,Yeni nesil zeytinyağlılar,Anadoludan peynirler tadımı, Burrata , Mozarella, Ceviche , Somon pastırma , Somon lakerda,Somon ve et tartar ,
Et ve ahtapot carpaccio
Beyin , Dil ,Söğüş,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sektörde usta çırak ilişkisi ve mesleki gelişimi için soğukçuluk ve soğuk mutfağın temellerini bilirler.16, 8, 9A, H
Soğuk mutfağı kapsayan kahvaltı meze zeytinyağlı soğuk başlangıçlar ve soslar ile ilgili kendi tabak sunumlarını yapabilirler.8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zeytinyağı tadımı
2Yağlı salata sosları
3Mayonez yoğurt bazlı soslar
4Balzamik bazlı soslar
5Yeşil salatalar, Kinoa tabule ,
6Tahıl salatalar , Yedi tahıllı kış salatası , Kinoa avokado salatası
7Sıcak salatalar , Ilık bonfile salatası , Ilık keçi peyniri salatası
8Vize Sınavı
9Sınav sonrası değerlendirme
10Mezeler
11Mezeler
12Yeni nesil zeytinyağlılar
13Anadoludan peynirler tadımı, Burrata , Mozarella, Ceviche , Somon pastırma , Somon lakerda
14Somon ve et tartar ,
Et ve ahtapot carpaccio
Beyin , Dil ,Söğüş
15FİNAL SINAVI
Kaynak
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.
Soslar, Salatalar, Çorbalar Cilt:1. Ekrem Muhittin Yeğen.İnkılap Kitabevi The Culinary Institute of America, Garde Manger: The Art and Craft of the Cold Kitchen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
X
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
X
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
X
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
X
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
X
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
X
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47