Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI VE STİLİSTLİĞİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatih Metin DEMİRKOL, Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin misyonu “yaparak öğrenme” felsefesi ile öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık alanındaki kariyerlere hazırlamaktır. Temel bir fotoğraf ve medya prodüksiyonuyla öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık kariyerinde yaratıcılığa, iş ve teknik zorluklara hazrılar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar),Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı),Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı),Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları,Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi,Barbekü ve alevli çekimler,İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.,Ara Sınav,Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri,Restoranlarda saha çekimleri,Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri,Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri,Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma,Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çağdaş fotoğraf araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir9A, F
Öğrenciler fotoğrafik medya ve varlık yönetimi yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.9A, F
Öğrenciler görsel medya üretmenin zorluklarına yaratıcı ve sofistike görsel çözümler uygulayabilir9A, F
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar)
2Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı)
3Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı)
4Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları
5Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi
6Barbekü ve alevli çekimler
7İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.
8Ara Sınav
9Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri
10Restoranlarda saha çekimleri
11Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri
12Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri
13Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma
14Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları
15Dönem sonu proje sunumları
Kaynak
Mood Board Programı
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler600
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI VE STİLİSTLİĞİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatih Metin DEMİRKOL, Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin misyonu “yaparak öğrenme” felsefesi ile öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık alanındaki kariyerlere hazırlamaktır. Temel bir fotoğraf ve medya prodüksiyonuyla öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık kariyerinde yaratıcılığa, iş ve teknik zorluklara hazrılar.
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar),Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı),Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı),Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları,Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi,Barbekü ve alevli çekimler,İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.,Ara Sınav,Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri,Restoranlarda saha çekimleri,Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri,Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri,Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma,Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çağdaş fotoğraf araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir9A, F
Öğrenciler fotoğrafik medya ve varlık yönetimi yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.9A, F
Öğrenciler görsel medya üretmenin zorluklarına yaratıcı ve sofistike görsel çözümler uygulayabilir9A, F
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar)
2Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı)
3Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı)
4Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları
5Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi
6Barbekü ve alevli çekimler
7İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.
8Ara Sınav
9Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri
10Restoranlarda saha çekimleri
11Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri
12Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri
13Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma
14Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları
15Dönem sonu proje sunumları
Kaynak
Mood Board Programı
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47