Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI VE STİLİSTLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih Metin DEMİRKOL, Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin misyonu “yaparak öğrenme” felsefesi ile öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık alanındaki kariyerlere hazırlamaktır. Temel bir fotoğraf ve medya prodüksiyonuyla öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık kariyerinde yaratıcılığa, iş ve teknik zorluklara hazrılar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar),Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı),Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı),Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları,Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi,Barbekü ve alevli çekimler,İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.,Ara Sınav,Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri,Restoranlarda saha çekimleri,Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri,Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri,Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma,Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş fotoğraf araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir | 9 | A, F |
Öğrenciler fotoğrafik medya ve varlık yönetimi yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A, F |
Öğrenciler görsel medya üretmenin zorluklarına yaratıcı ve sofistike görsel çözümler uygulayabilir | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar) | |
2 | Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı) | |
3 | Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı) | |
4 | Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları | |
5 | Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi | |
6 | Barbekü ve alevli çekimler | |
7 | İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri | |
10 | Restoranlarda saha çekimleri | |
11 | Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri | |
12 | Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri | |
13 | Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma | |
14 | Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları | |
15 | Dönem sonu proje sunumları |
Kaynak |
Mood Board Programı |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI VE STİLİSTLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih Metin DEMİRKOL, Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin misyonu “yaparak öğrenme” felsefesi ile öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık alanındaki kariyerlere hazırlamaktır. Temel bir fotoğraf ve medya prodüksiyonuyla öğrencileri profesyonel fotoğrafçılık kariyerinde yaratıcılığa, iş ve teknik zorluklara hazrılar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar),Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı),Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı),Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları,Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi,Barbekü ve alevli çekimler,İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi.,Ara Sınav,Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri,Restoranlarda saha çekimleri,Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri,Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri,Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma,Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çağdaş fotoğraf araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir | 9 | A, F |
Öğrenciler fotoğrafik medya ve varlık yönetimi yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A, F |
Öğrenciler görsel medya üretmenin zorluklarına yaratıcı ve sofistike görsel çözümler uygulayabilir | 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yemek Çekiminde Kullanılan Ekipmanlar (Tripod, Lensler, Yansıtıcılar, Yumuşatıcılar) | |
2 | Işık Kullanımı (Işık Konumlandırma, Doğal Işık ve Yapay Işık Farkı) | |
3 | Fotoğraf Makinesi Ayarları (Pozlama, Enstantane, Diyafram, ISO, Beyaz Ayarı) | |
4 | Stüdyoda soğuk, buharlı, dnmuş, taze yeşillik ve sebzelerin çekim demoları | |
5 | Stüdyoda sıcak ve soğuk içeceklerin çekimi | |
6 | Barbekü ve alevli çekimler | |
7 | İlk üç stüdyo projesinin sınıfta incelenmesi. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stüdyoda tatlı ve şekerleme çekimleri | |
10 | Restoranlarda saha çekimleri | |
11 | Stüdyoda gıda ambalajları çekimleri | |
12 | Yemek fotoğrafçılığında yiyecek hileleri | |
13 | Profesyonel Mood Board Panosu oluşturma | |
14 | Cep telefonu ile serbest çekim çalışmaları | |
15 | Dönem sonu proje sunumları |
Kaynak |
Mood Board Programı |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | ||||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | ||||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | ||||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | ||||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |