Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA MEVZUATI-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesin kontrolünün ve mevzuatının önemini, besinlerle ilgili yasal düzenlemeleri, güncel mevzuatı ve besin güvenliğini bozan etmenleri anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş,Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi,Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat,Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler,Yönetmeliklerin İncelenmesi,Türk Gıda Kodeksi,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II,Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri,Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler,Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler,Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri,Kakao ve çikolata ürünleri tebliği, Kahve ve kahve ekstraktları tebliği



,Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliği



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Besin güvenliği yönünden mevzuatı değerlendirir. 9C
Besinlerle ilgili yasal düzenlemeleri ve uygulamaları tartışır. 10C
Besinlerin üretimi ve tüketimiyle ilgili düzenlemeleri açıklar. 16, 9C
Mevzuatta yer alan yasal düzenlemeleri yorumlar. 1, 16C
Besin kontrolünün ve mevzuatının önemini değerlendirir. 10, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş
2Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi
3Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat
4Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler
5Yönetmeliklerin İncelenmesi
6Türk Gıda Kodeksi
7Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I
8Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II
9Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri
10Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler
11Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler
12Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri
13Kakao ve çikolata ürünleri tebliği, Kahve ve kahve ekstraktları tebliği



Kakao ve çikolata ürünleri tebliğinin okunması
14Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliği



Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliğinin okunması
Kaynak
Altuğ Onoğur, T., Elmacı, Y., Demirağ, K. Gıda Kalite Sağlama. Sidas yayıncılık, İzmir, 2011. Türk Gıda Kodeksi (http://www.tarim.gov.tr/Sayfalar/Mevzuat.aspx) Elif Öztetik. Gıda Mevzuatı ve Kalite Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Sahaf Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler339
Proje Sunumu / Seminer339
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GIDA MEVZUATI-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesin kontrolünün ve mevzuatının önemini, besinlerle ilgili yasal düzenlemeleri, güncel mevzuatı ve besin güvenliğini bozan etmenleri anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş,Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi,Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat,Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler,Yönetmeliklerin İncelenmesi,Türk Gıda Kodeksi,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II,Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri,Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler,Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler,Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri,Kakao ve çikolata ürünleri tebliği, Kahve ve kahve ekstraktları tebliği



,Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliği



; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Besin güvenliği yönünden mevzuatı değerlendirir. 9C
Besinlerle ilgili yasal düzenlemeleri ve uygulamaları tartışır. 10C
Besinlerin üretimi ve tüketimiyle ilgili düzenlemeleri açıklar. 16, 9C
Mevzuatta yer alan yasal düzenlemeleri yorumlar. 1, 16C
Besin kontrolünün ve mevzuatının önemini değerlendirir. 10, 9C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş
2Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi
3Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat
4Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler
5Yönetmeliklerin İncelenmesi
6Türk Gıda Kodeksi
7Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I
8Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II
9Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri
10Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler
11Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler
12Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri
13Kakao ve çikolata ürünleri tebliği, Kahve ve kahve ekstraktları tebliği



Kakao ve çikolata ürünleri tebliğinin okunması
14Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliği



Et ve et ürünleri tebliği, Yumurta tebliği, Yağ ve zeytin yağı tebliğinin okunması
Kaynak
Altuğ Onoğur, T., Elmacı, Y., Demirağ, K. Gıda Kalite Sağlama. Sidas yayıncılık, İzmir, 2011. Türk Gıda Kodeksi (http://www.tarim.gov.tr/Sayfalar/Mevzuat.aspx) Elif Öztetik. Gıda Mevzuatı ve Kalite Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Sahaf Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
X
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
X
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
X
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
X
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
X
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47